1 859
szerkesztés
Módosítások
Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell a közösségi médiával e-mail adatbázist építeni? == Az e-mail marketing az egyik legköltségha…”
== Hogyan kell a közösségi médiával e-mail adatbázist építeni? ==
Az [[Hatékony_e-mail_marketing_kampányt_csinálni | e-mail marketing]] az egyik legköltséghatékonyabb direkt marketing megoldás a cégek kezében. Két fontos eszközével, az alkalomszerű promócióra alkalmas eDM-ekkel, valamint a folyamatos kapcsolattartást remekül szolgáló hírlevelekkel gyorsan, olcsón és célzottan lehet elérni a fogyasztókat és az ügyfeleket, az eredményeket pedig könnyen lehet mérni. A sikeres e-mail marketinghez azonban nem elég a vásárlásra vagy éppen a regisztrációra ösztönző frappáns, jól megtervezett üzenet. Az e-mail marketing „lelke” tulajdonképpen a célközönségünk adatait tartalmazó, rendszeresen karbantartott, mindig naprakész és több szempont szerint is szűrhető adatbázis. Több módja is van annak, hogy hogyan lehet [[E-mail_adatbázist_építeni|adatbázist építeni]] vagy beszerezni. Cikkünkben azt mutatjuk be, hogy a közösségi média segítségével mi magunk hogyan tudunk e-mail adatbázist építeni. A „közösségi média óriás”, a Facebook például tálcán kínálja ezeket a lehetőségeket.
== Lépések ==
#'''Használjuk ki közösségi médiás kontaktjainkat!''' Ha van cégünknek Facebook oldala, akkor egyesével felkereshetjük oldalunk lájkolóinak adatlapját, és ha az illető feltüntette a telefonszámát, akkor telefonon keresztül kérhetjük hozzájárulását hírleveleink, eDM-jeink küldéséhez. Ehhez természetesen az kell, hogy az illető megjelenítse telefonszámát a profiljában, ezt azonban sokszor kevesen teszik meg. Ugyanezt a módszert például a LinkedInen is bevethetjük. Ez a taktika sok időt és energiát vesz igénybe, de a sok-sok profil átböngészésével akár jobban is megismerhetjük célközönségünket.
#'''Indítsunk szavazásokat, nyereményjátékokat, versenyeket a Facebookon!''' Szinte ez a leghatékonyabb módja az e-mail címek begyűjtésének, azonban nagyon fontos, hogy ne a Facebook üzenőfalát használva, hanem külső alkalmazás formájában valósítsuk meg őket. Mi magunk is fejleszthetünk ilyen applikációkat, de vásárolhatunk is, és van néhány ingyenes verzió. Miután rendelkezésünkre áll a megfelelő alkalmazás, a következő e-mail-gyűjtési lehetőségeket kínálhatja számunkra:
#*Ha egy egyszerű szavazásról van szó (pl. az illetőnek csak egy kattintásába kerül leadnia a szavazatát), akkor az adott applikáció rögzíti, hogy ki szavazott és mi az e-mail címe. Mi pedig egy táblázatba gyűjthetjük ezeket az adatokat. Fontos, hogy az applikációban külön kérjünk engedélyt az e-mail címek marketing célú felhasználására.
#*Ha játékot/nyereményjátékot/versenyt hirdetünk, akkor olyan alkalmazásra van szükségünk, mely tartalmaz egy nevezési űrlapot, amit a játékra/versenyre jelentkezőnek ki kell töltenie. Ebbe a regisztrációs folyamatba építhetjük be az e-mail cím „elkérésének” lépését. A játék/verseny típusától függően akár több adatot is bekérhetünk az illetőtől (pl. ha a nyereményt postán küldenénk, akkor bekérhetjük a kézbesítési címet is, így rögtön a lakóhelyet és annak típusát is megtudhatjuk – ez fontos demográfiai adat és szempont lehet az adatbázis szűrésénél, valamint a területi célzásnál).
#'''Hirdessünk a Facebookon!''' Hagyományos vagy bejegyzés alapú Facebook hirdetéssel például egy szavazás- vagy nyereményjáték-alkalmazásra irányíthatjuk a felhasználókat, mely keretében az előző pontban ismertetett módszerek segítségével gyűjthetünk e-mail címeket. Azonban egy ilyen hirdetés segítségével a Facebookon kívülre, saját honlapunkra is vezethetjük a potenciális vásárlót, ügyfelet és ott bírhatjuk feliratkozásra, regisztrációra, újabb e-mail címeket bezsebelve.
#'''Biztosítsunk feliratkozási lehetőséget!''' Cégünk Facebook oldalán célszerű egy egyszerű alkalmazással feliratkozási dobozkát/fület létrehozni, melynek segítségével az érdeklődő néhány kattintással önként feliratkozhat hírlevelünkre, és így nem nekünk kell megszerezni az e-mail címét.
#'''Használjuk a közösségi médiás megosztást!''' Hírlevelünkbe, eDM-ünkbe helyezzük el a különböző közösségi oldalakhoz tartozó megosztás gombot. Ha elég izgalmas volt levelünk, akkor az illető lehet, hogy megosztja azt a közösségi felületeken. Ha mások is érdekesnek találják levelünket, akkor nagy esély van rá, hogy ők is feliratkoznak hírleveleinkre, a mi adatbázisunk pedig újabb és újabb adatokkal bővülhet.
#'''Ajánljuk a feliratkozást!''' Közösségi médiás posztjainkban felhívhatjuk a felhasználók figyelmét a hírlevélre való feliratkozás lehetőségére.
== Tippek ==
*Elsősorban a potenciális vásárlók, ügyfelek elérhetőségeit igyekezzünk begyűjteni, illetve adatbázisunkat folyamatosan ennek megfelelően szűrjük.
*Facebookon csak az oldal legutóbbi néhány száz lájkolóját láthatjuk, tehát nem könnyű begyűjteni az összes e-mail címet. A korábbi lájkolókat úgy találhatjuk meg, hogy például lájkolják posztjainkat vagy hozzászólnak posztjainkhoz, és így kattintunk profiljukra.
*Nyereményjáték, szavazás stb. esetén fontos a regisztrációs lapon a részvételi feltételeknél a játékosok hozzájárulását kérni ahhoz, hogy az e-mail címük bekerülhessen az adatbázisunkba. E nélkül ugyanis a törvényi szabályozás értelmében nem használhatjuk fel az adataikat.
*Minél több csatornán hirdetjük például aktuális nyereményjátékunkat, annál több emberhez juthat el a híre, és nő az esélye annak, hogy jelentkeznek rá és mi újabb e-mail címeket gyűjthetünk be.
== Amire szükséged lehet ==
*saját Facebook oldal
*e-mail adatbázis
*kreatív ötletek játékokhoz, versenyekhez
*idő és energia
== Figyelmeztetések ==
*Ha egy játék során adatokat gyűjtünk, minden esetben ismertessük, hogy milyen célból gyűjtjük, és mire használjuk fel ezeket.
*A Facebookon meghirdetett játékok/versenyek esetében mindig kell egy regisztrációs űrlap, melyhez mellékelni kell a játék/verseny szabályzatát, valamint az adatvédelmi és felhasználási feltételeket is (pl. az adatokat csak és kizárólag arra használjuk fel, amire azt az adat tulajdonosa rendelkezésünkre bocsájtotta; a ránk bízott személyes adatokat gondosan kezeljük, illetve nem adjuk ki harmadik félnek).
*Fontos, hogy már az elején tisztázzuk a feltételeket, így növelve az önként feliratkozók arányát, tehát az opt-in rendszer értelmében azok számát, akik előzőleg engedélyt adtak hírlevelek, reklámlevelek küldésére.
== Kapcsolódó források, hivatkozások ==
*[http://marketingmorzsak.hu/email-lista-es-facebook-promociok/ Így növelheted az email listádat Facebook promóciókkal]
*[http://marketinger.blog.hu/2010/07/06/10_modszer_hogy_integrald_a_kozossegi_media_megjelenesedet_az_e_mail_marketinggel 10 módszer arra, hogyan integráld a közösségi média megjelenésedet az e-mail marketinggel]
*[http://besocial.hu/2012/09/amit-feltetlenul-tudnod-kell-a-facebook-nyeremenyjatekok-magyar-jogi-szabalyozasarol/ Amit feltétlenül tudnod kell a Facebook nyereményjátékok magyar jogi szabályozásáról]
Az [[Hatékony_e-mail_marketing_kampányt_csinálni | e-mail marketing]] az egyik legköltséghatékonyabb direkt marketing megoldás a cégek kezében. Két fontos eszközével, az alkalomszerű promócióra alkalmas eDM-ekkel, valamint a folyamatos kapcsolattartást remekül szolgáló hírlevelekkel gyorsan, olcsón és célzottan lehet elérni a fogyasztókat és az ügyfeleket, az eredményeket pedig könnyen lehet mérni. A sikeres e-mail marketinghez azonban nem elég a vásárlásra vagy éppen a regisztrációra ösztönző frappáns, jól megtervezett üzenet. Az e-mail marketing „lelke” tulajdonképpen a célközönségünk adatait tartalmazó, rendszeresen karbantartott, mindig naprakész és több szempont szerint is szűrhető adatbázis. Több módja is van annak, hogy hogyan lehet [[E-mail_adatbázist_építeni|adatbázist építeni]] vagy beszerezni. Cikkünkben azt mutatjuk be, hogy a közösségi média segítségével mi magunk hogyan tudunk e-mail adatbázist építeni. A „közösségi média óriás”, a Facebook például tálcán kínálja ezeket a lehetőségeket.
== Lépések ==
#'''Használjuk ki közösségi médiás kontaktjainkat!''' Ha van cégünknek Facebook oldala, akkor egyesével felkereshetjük oldalunk lájkolóinak adatlapját, és ha az illető feltüntette a telefonszámát, akkor telefonon keresztül kérhetjük hozzájárulását hírleveleink, eDM-jeink küldéséhez. Ehhez természetesen az kell, hogy az illető megjelenítse telefonszámát a profiljában, ezt azonban sokszor kevesen teszik meg. Ugyanezt a módszert például a LinkedInen is bevethetjük. Ez a taktika sok időt és energiát vesz igénybe, de a sok-sok profil átböngészésével akár jobban is megismerhetjük célközönségünket.
#'''Indítsunk szavazásokat, nyereményjátékokat, versenyeket a Facebookon!''' Szinte ez a leghatékonyabb módja az e-mail címek begyűjtésének, azonban nagyon fontos, hogy ne a Facebook üzenőfalát használva, hanem külső alkalmazás formájában valósítsuk meg őket. Mi magunk is fejleszthetünk ilyen applikációkat, de vásárolhatunk is, és van néhány ingyenes verzió. Miután rendelkezésünkre áll a megfelelő alkalmazás, a következő e-mail-gyűjtési lehetőségeket kínálhatja számunkra:
#*Ha egy egyszerű szavazásról van szó (pl. az illetőnek csak egy kattintásába kerül leadnia a szavazatát), akkor az adott applikáció rögzíti, hogy ki szavazott és mi az e-mail címe. Mi pedig egy táblázatba gyűjthetjük ezeket az adatokat. Fontos, hogy az applikációban külön kérjünk engedélyt az e-mail címek marketing célú felhasználására.
#*Ha játékot/nyereményjátékot/versenyt hirdetünk, akkor olyan alkalmazásra van szükségünk, mely tartalmaz egy nevezési űrlapot, amit a játékra/versenyre jelentkezőnek ki kell töltenie. Ebbe a regisztrációs folyamatba építhetjük be az e-mail cím „elkérésének” lépését. A játék/verseny típusától függően akár több adatot is bekérhetünk az illetőtől (pl. ha a nyereményt postán küldenénk, akkor bekérhetjük a kézbesítési címet is, így rögtön a lakóhelyet és annak típusát is megtudhatjuk – ez fontos demográfiai adat és szempont lehet az adatbázis szűrésénél, valamint a területi célzásnál).
#'''Hirdessünk a Facebookon!''' Hagyományos vagy bejegyzés alapú Facebook hirdetéssel például egy szavazás- vagy nyereményjáték-alkalmazásra irányíthatjuk a felhasználókat, mely keretében az előző pontban ismertetett módszerek segítségével gyűjthetünk e-mail címeket. Azonban egy ilyen hirdetés segítségével a Facebookon kívülre, saját honlapunkra is vezethetjük a potenciális vásárlót, ügyfelet és ott bírhatjuk feliratkozásra, regisztrációra, újabb e-mail címeket bezsebelve.
#'''Biztosítsunk feliratkozási lehetőséget!''' Cégünk Facebook oldalán célszerű egy egyszerű alkalmazással feliratkozási dobozkát/fület létrehozni, melynek segítségével az érdeklődő néhány kattintással önként feliratkozhat hírlevelünkre, és így nem nekünk kell megszerezni az e-mail címét.
#'''Használjuk a közösségi médiás megosztást!''' Hírlevelünkbe, eDM-ünkbe helyezzük el a különböző közösségi oldalakhoz tartozó megosztás gombot. Ha elég izgalmas volt levelünk, akkor az illető lehet, hogy megosztja azt a közösségi felületeken. Ha mások is érdekesnek találják levelünket, akkor nagy esély van rá, hogy ők is feliratkoznak hírleveleinkre, a mi adatbázisunk pedig újabb és újabb adatokkal bővülhet.
#'''Ajánljuk a feliratkozást!''' Közösségi médiás posztjainkban felhívhatjuk a felhasználók figyelmét a hírlevélre való feliratkozás lehetőségére.
== Tippek ==
*Elsősorban a potenciális vásárlók, ügyfelek elérhetőségeit igyekezzünk begyűjteni, illetve adatbázisunkat folyamatosan ennek megfelelően szűrjük.
*Facebookon csak az oldal legutóbbi néhány száz lájkolóját láthatjuk, tehát nem könnyű begyűjteni az összes e-mail címet. A korábbi lájkolókat úgy találhatjuk meg, hogy például lájkolják posztjainkat vagy hozzászólnak posztjainkhoz, és így kattintunk profiljukra.
*Nyereményjáték, szavazás stb. esetén fontos a regisztrációs lapon a részvételi feltételeknél a játékosok hozzájárulását kérni ahhoz, hogy az e-mail címük bekerülhessen az adatbázisunkba. E nélkül ugyanis a törvényi szabályozás értelmében nem használhatjuk fel az adataikat.
*Minél több csatornán hirdetjük például aktuális nyereményjátékunkat, annál több emberhez juthat el a híre, és nő az esélye annak, hogy jelentkeznek rá és mi újabb e-mail címeket gyűjthetünk be.
== Amire szükséged lehet ==
*saját Facebook oldal
*e-mail adatbázis
*kreatív ötletek játékokhoz, versenyekhez
*idő és energia
== Figyelmeztetések ==
*Ha egy játék során adatokat gyűjtünk, minden esetben ismertessük, hogy milyen célból gyűjtjük, és mire használjuk fel ezeket.
*A Facebookon meghirdetett játékok/versenyek esetében mindig kell egy regisztrációs űrlap, melyhez mellékelni kell a játék/verseny szabályzatát, valamint az adatvédelmi és felhasználási feltételeket is (pl. az adatokat csak és kizárólag arra használjuk fel, amire azt az adat tulajdonosa rendelkezésünkre bocsájtotta; a ránk bízott személyes adatokat gondosan kezeljük, illetve nem adjuk ki harmadik félnek).
*Fontos, hogy már az elején tisztázzuk a feltételeket, így növelve az önként feliratkozók arányát, tehát az opt-in rendszer értelmében azok számát, akik előzőleg engedélyt adtak hírlevelek, reklámlevelek küldésére.
== Kapcsolódó források, hivatkozások ==
*[http://marketingmorzsak.hu/email-lista-es-facebook-promociok/ Így növelheted az email listádat Facebook promóciókkal]
*[http://marketinger.blog.hu/2010/07/06/10_modszer_hogy_integrald_a_kozossegi_media_megjelenesedet_az_e_mail_marketinggel 10 módszer arra, hogyan integráld a közösségi média megjelenésedet az e-mail marketinggel]
*[http://besocial.hu/2012/09/amit-feltetlenul-tudnod-kell-a-facebook-nyeremenyjatekok-magyar-jogi-szabalyozasarol/ Amit feltétlenül tudnod kell a Facebook nyereményjátékok magyar jogi szabályozásáról]