Főmenü megnyitása

Hogyankell.hu β

Módosítások

E-mail adatbázist építeni

5 561 bájt hozzáadva, 2013. február 6., 14:41
Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell e-mail adatbázist építeni? == rightAz e-mail marketing nagyon hatékony kommunikációs eszköz, viszonylag alacsony idő-…”
== Hogyan kell e-mail adatbázist építeni? ==

[[Fájl:Email-adatbazis.jpg|right]]Az e-mail marketing nagyon hatékony kommunikációs eszköz, viszonylag alacsony idő- és költségráfordítás mellett is nagyon eredményes lehet. Az e-mail marketing lelke a rendszeresen karbantartott, jó adatbázis, ami értékes kontaktokat és információkat tartalmaz. A vállalatok vásárolhatnak ilyen adatbázisokat, de saját címlistát is építhetnek.

== Lépések ==
# '''Gyűjtsük be az ügyfeleink adatait!''' Az e-mail adatbázis építésére vonatkozóan a törvény előírja, hogy a tagoktól hozzájárulást kérjünk ahhoz, hogy marketing üzeneteket küldjünk nekik. Ezért hiába vannak meg az ügyfeleink elérhetőségei, külön hozzájárulást is kell kérnünk, e nélkül nem vehetjük fel őket az adatbázisunkba.
# '''Gyűjtsük kontaktokat a honlapunkon!''' A hírlevél feliratkozás, egy tanulmány letöltése vagy éppen egy eseményre való regisztráció jó lehetőség az e-mail adatbázis építésére is. Fontos ugyanakkor, hogy ehhez mindig külön kell kérni a hozzájárulást.
# '''A feliratkozókat jutalmazzuk!''' Például felkínálhatunk egy ingyenes termékmintát, extra kedvezményeket, egy hasznos letölthető tanulmányt stb. Ezek mind növelhetik a feliratkozási arányt.
# '''Gyűjtsünk e-mail címeket rendezvényeken!''' A különböző konferenciák, workshopok, szemináriumok is jó lehetőséget jelentenek az e-mail adatbázis építésére. Ilyen alkalmakkor is felajánlhatunk plusz ösztönzőket, hogy növeljük a motivációt.
# '''Indítsunk adatbázis építő kampányt!''' Az e-mail adatbázist nyereményjátékkal, piackutatással vagy más hasonló módszerrel is építhetjük. Érdemes külső partnereket is bevonni. Fordulhatunk pl. eDM szolgáltatókhoz, de nyereményjátékot egy médiummal közösen is szervezhetünk. Ilyen esetben mindig tisztázzuk a partnerrel, hogy a kampány végén az adatbázist is szeretnénk megkapni, hiszen a nyereményjátékot, piackutatást stb. is ennek megfelelően kell felépíteni.
# '''Minden marketing anyagunkon tüntessük fel a feliratkozási lehetőséget!''' A brosúrákon, hirdetéseken, prospektusokban is érdemes lehetőséget biztosítani a feliratkozásra. Ennek megkönnyítésére QR kódot is használhatunk.
# '''E-mail aláírás:''' A céges aláírásban is feltüntethetjük a feliratkozási lehetőséget.
# '''Közösség bevonása:''' A feliratkozottakat bátorítsuk arra, hogy osszák meg a hírlevelünket, küldjék tovább a tanulmányunkat stb. Erre szolgál pl. az Ajánlás és a Küldd tovább gomb, de ugyanígy a közösségi megosztási lehetőségeket is használhatjuk.
# '''Feltűnő akciógombok:''' A feliratkozás lehetőségét tegyük minél láthatóbbá, ehhez használjunk pl. [http://www.hogyankell.hu/Hat%C3%A1sos_akci%C3%B3gombot_tervezni feltűnő akciógombokat].
# '''Egyszerűsítsük le a feliratkozás menetét!''' Csak a legszükségesebb információkat kérjük be, ellenkező esetben nagy lesz a lemorzsolódási arány. Persze nagyobb motiváció esetén (pl. nagyobb ajándékot ajánlunk fel) kicsit több adatot is bekérhetünk, de ilyenkor se essünk túlzásba.
# '''Átlátható adatkezelés:''' Tegyük egyértelművé, hogy mire szeretnénk az e-mail címeket felhasználni, ehhez írjunk egy jól érthető adatkezelési szabályzatot. Az átláthatóság növeli a bizalmat, így a feliratkozási hajlandóságot is.
# '''Szegmentáljuk az adatbázist!''' Az elérhető információk alapján képezzünk csoportokat (pl. terület, vállalatméret, betöltött pozíció, érdeklődési kör, vásárolt termékek stb.) alapján, hogy minél pontosabban célozhassuk az e-mail marketing kampányokat.
# '''Rendszeresen frissítsük az e-mail listát!''' Töröljük az inaktív címeket és a leiratkozókat.

== Tippek ==
* [http://hogyankell.hu/Hat%C3%A9kony_e-mail_marketing_kamp%C3%A1nyt_csin%C3%A1lni
Hogyan kell hatékony e-mail marketing kampányt csinálni]
* Csak akkor küldjünk ki hírlevelet, ha a címzettek számára hasznos információkat tartalmaz (pl. hasznos tanulmány, aktuális akció stb.), ellenkező esetben nagyon magas lesz a leiratkozási arány.
* Alaposan frissítsük az adatbázist! Nem csak az e-mail címeket érdemes ellenőrizni, hanem a kontaktokhoz kapcsolódó többi információt is (pl. betöltött pozíció, vállalat méret, érdeklődési kör stb.), hogy mindig releváns tartalmat tudjunk küldeni, illetve egy-egy kampányhoz megfelelően tudjuk szűrni az adatbázisunkat.

== Figyelmeztetések ==
* Az adatkezelés be kell jelenteni a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál, és itt kell adatvédelmi nyilvántartási számot is igényelni.
* Az e-mail adatbázis építésekor fontos betartani a törvényi előírásokat!
* Adjunk leiratkozási lehetőséget! Ezt a törvény is előírja, de a hírnevünk megőrzése miatt is fontos.

== Amire szükséged lehet ==
* Honlap
* Hírlevél
* Adatvédelmi nyilvántartási szám

== Felhasznált források, kapcsolódó webcímek ==
* Saját szakmai tapasztalatok
* [http://www.sakkom.hu/blog/2012/07/03/levelszemet-hozzajarulassal/ SAKKOM Interaktív blogja: Levélszemét hozzájárulással]
* [http://www.sakkom.hu/blog/2011/01/11/5-gyakori-e-mail-marketing-hiba/ 5 gyakori e-mail marketing hiba]
* [http://www.ehow.com/how_5100913_create-consumer-email-marketing-database.html How to Create a Consumer Email Marketing Database]
532
szerkesztés