532
szerkesztés
Módosítások
nincs szerkesztési összefoglaló
# '''Válasszuk ki azt a fiókot, amihez be szeretnénk állítani a célkonverziókat.''' Ha mindent végigkattintgattunk, az alábbi oldalra kellett, hogy jussunk: [[Fájl:Analytics_celok_beallitasa1.png]]
# '''Kattintsunk a Goals (Célok) fülre, azon belül pedig a kékkel jelzett, kattintható célra.'''
# '''Nevezzük el a célunkat értelemszerűen!''' Például, ha a regisztrációt szeretnénk mérni, akkor elnevezhetjük Regisztrációnak. Fontos, hogy mi ez alapján később azonosítani tudjuk, hogy miről is van szó. [[Fájl:Analytics_celok_beallitasa2.png]]
# '''Válasszuk ki azt a céltípust, amit használni szeretnénk.''' A regisztráció, az árajánlat vagy visszahívás kérése, a próbaverzió letöltése stb. mind-mind olyan cél, aminél egy URL-t fogunk megadni, hiszen azt mérjük, hogy egy adott oldalon volt e a honlaplátogató. Ha azonban azt szeretnénk célnak megadni, hogy mennyi időt töltött el a honlapon vagy hány oldalt tekintett meg, akkor e lehetőségek közül válasszunk (visit duration – látogatás időtartama, page/visit – oldalmegtekintés/látogatás). A leggyakrabban az URL-t szoktuk megadni, így a továbbiakban ennek beállításával foglalkozunk.
# '''Adjuk meg a cél URL-jét (Goal URL)!''' A domainnevet nem kell megadni, tehát ha az URL a www.peldaoldal.hu/zk78466754_tkhg54545, akkor csak a /zk78466754_tkhg54545 részt kell ide bemásolni. Itt fontos, hogy (leszámítva azt, amikor csak egy adott oldal meglátogatása a cél) olyan URL-t adjunk meg, ami egyedi és az úgynevezett köszönőoldalhoz tartozik. Tehát a példánk esetében nem a regisztrációs oldal linkjét kell megadni, hanem azt, amire érkezik a regisztráló a regisztrációt követően (ez a köszönőoldal). Ez azért fontos, mert elképzelhető, hogy valaki ugyan elmegy a regisztráció oldalára, de mégsem regisztrál be (pl. meggondolja magát, túl hosszúnak találja a regisztrációs folyamatot, nem akar bizonyos adatot megadni, ami kellene a regisztrációhoz, nem jól működik a rendszer stb.)