532
szerkesztés
Módosítások
Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell referenciavideót készíteni? == rightAz esettanulmányokhoz hasonlóan a referenciavideó is egy cég tevékenységét mutatja be üg…”
== Hogyan kell referenciavideót készíteni? ==
[[Fájl:Video.jpg|right]]Az esettanulmányokhoz hasonlóan a referenciavideó is egy cég tevékenységét mutatja be ügyfelei szemén keresztül. Ugyanakkor a nyomtatott anyaghoz képest sokkal színesebb és személyesebb tud lenni, ezért – amennyiben az ügyfeleink erre nyitottak – érdemes referenciafilmeket is forgatni. Ebben a cikkben a céges videó készítéséhez kapcsolódó feladatokat tekintjük át az előkészítéstől a végső jóváhagyásig, eltekintve a technikai kivitelezés részleteitől.
== Lépések ==
# '''Keressünk megfelelő alanyokat!''' Érdemes olyan ügyfeleket megszólaltatni a videóban, akik más potenciális vállalatok számára is jó referenciát jelentenek. Vagy azért, mert olyan szektorban tevékenykednek, amelyben több ügyféljelöltünk is, vagy mert jól ismert, sikeres vállalatok. Nemcsak a cég kiválasztása fontos, de a főszereplőé is: olyan személyt kérjünk fel, aki döntéshozó, ezért hiteles, illetve jó, ha nem esik zavarba a szerepléstől.
# '''Írjuk meg a forgatókönyvet!''' Ehhez készítsünk interjút az ügyféllel. Kérdezzük ki alaposan a termékünkkel/szolgáltatásunkkal kapcsolatos tapasztalatairól, véleményéről, próbáljunk kis színes sztorikat is megtudni, amelyekkel izgalmasabbá tehetjük a videót.
# '''Stáb vagy házivideó?''' Ha van egy hozzáértő munkatársunk, aki jó videókat tud készíteni, és a megfelelő felszerelés is rendelkezésünkre áll, magunk is leforgathatjuk a videót, más esetben érdemes profikat felkérni! Hiába tűnik ugyanis könnyű műfajnak egy referenciavideó készítése, valójában nagyon sok múlik a vágásokon, képminőségen stb. A kész anyagot pedig a cégünkkel fogják azonosítani, ezért nem érdemes kockáztatni!
# '''Készítsük fel a szereplőket!''' Minden egyes érintettnek jó előre küldjük el a kész forgatókönyvet, beszéljük át, hogy mik lesznek a forgatási helyszínek, mi lesz az időbeosztás stb.! A film szereplőit érdemes felkészíteni arra is, hogy mit vegyenek fel, mire érdemes figyelniük a felvételkor, el kell mondani nekik, hogy várhatóan mennyi ideig kell a rendelkezésünkre állni! Persze minden váratlan eseményre nem tudunk felkészülni, de így minimalizálhatjuk a meglepetéseket.
# '''Helyszínbejárás:''' A helyszínt érdemes előre bejárni a stábbal, hogy felmérjük, milyen fényviszonyok vannak, milyen vágóképeket lehet felvenni, mekkora a háttérzaj stb.! Ez is segít abban, hogy kizárjuk a váratlant.
# '''Felvétel:''' Néhány dolog, amivel segíthetjük a stáb munkáját:
## A felvétel napján érkezzünk jó időben, hogy ha bármire szükség van, még legyen időnk intézkedni!
## Lássuk el utolsó instrukciókkal a szereplőket! Mondjuk el, hogy igyekezzenek rövid, tömör mondatokban fogalmazni, ne ragaszkodjanak szó szerint a szöveghez (attól nagyon mű hatású lesz a felvétel)!
## Nyugtassuk meg a szereplőket! Mivel nem színészekről van szó, erre a legtöbb esetben szükség van.
## Készítsünk több felvételt! Érdemes minden részletet többször felvenni, hogy a vágó tudjon miből dolgozni. Így a végső anyagban nem lesz (annyi) baki.
## Készítsünk fotókat, amiket később akár illusztrációként, akár más felületeinken (pl. Facebookon werkfotók) is felhasználhatunk.
# '''Script:''' A nyers videóanyagot nézzük át, és a vágónak írjuk le másodpercre pontosan, hogy melyik szövegrészeket szeretnénk a végleges anyagban viszont hallani. Érdemes a teljes szöveget leírni, így elkerülhetjük a félreértéseket.
# '''Jóváhagyás:''' A kész videóanyagot alaposan nézzük át! Nem maradt véletlenül valami a háttérben, ami nem odavaló? Valóban érhető az összevágott anyag? Nem hiányzik belőle egy logikai lépcső? Nem maradtak bakik a szövegben? stb. Ilyenkor még van lehetőség a módosításra, ezért inkább ebben a fázisban legyünk kritikusak, mint hogy később elégedetlenkedjünk a végeredménnyel!
== Tippek ==
* Érdemes több videót forgatni, hogy a potenciális ügyfelek a saját iparágukból vett példákat láthassanak.
* Ne csak a kapcsolattartónk, illetve a film főszereplője tudjon a forgatásról! Szükség lehet olyan vágóképekre, amelyen a teljes iroda/gyár/üzlet látszik, az ott dolgozó emberekkel együtt, nem szerencsés, ha a forgatás pillanatában szereznek tudomást az egészről. Nemcsak azért, mert kényelmetlenül érezhetik emiatt magukat, de az is fontos, hogy ők is „felvételképes” öltözékben legyenek.
* A film alá érdemes halk, semleges zenét is bevágni, ez is dinamizálja a videót.
== Figyelmeztetések ==
* Nagyon sok múlik a főszereplőn. Persze nem várhatjuk el az ügyfeleinktől, hogy filmsztár módjára viselkedjenek a kamera előtt, de ha valaki nagyon idegenkedik a felvételtől, inkább ne erőltessük, hanem keressünk más alanyokat! Akár az adott cégen belül keressünk egy másik vezetőt, vagy kérjük fel egy másik ügyfelünket!
* Vigyázzunk, hogy ne legyen gagyi a videó! Ha házon belül nincs egy hozzáértő kolléga, inkább kérjünk profi segítséget! Néhány dolog, amire mindenképp fordítsunk figyelmet:
** Minőségi legyen a felvétel!
** Legyenek vágások, hogy ne legyen túl statikus a film!
** Legyen jó a hangminőség!
** Megfelelő fényviszonyok között forgassunk!
** A választott helyszín legyen tiszta, pakoljunk el forgatás előtt!
* Figyeljünk, mi van a háttérben! Ne hagyjunk elő pl. titkos adatokat tartalmazó dokumentumokat!
* Ne legyen túl hosszú a videó! Biztosan sok jót lehet elmondani a cégünkről, de ne akarjuk mindent egy videóba sűríteni, koncentráljunk a legfőbb üzenetekre! Maximum 3-4 perces filmet készítsünk!
== Amire szükséged lehet ==
* Megfelelő költségkeret
* Ügyfél, aki vállalja a szereplést
* Hozzáértő segítség
* Megfelelő felszerelés
== Felhasznált források, kapcsolódó webcímek ==
* [http://www.sakkom.hu/blog SAKKOM Interaktív blog]
[[Kategória:Üzlet-jog]]
[[Fájl:Video.jpg|right]]Az esettanulmányokhoz hasonlóan a referenciavideó is egy cég tevékenységét mutatja be ügyfelei szemén keresztül. Ugyanakkor a nyomtatott anyaghoz képest sokkal színesebb és személyesebb tud lenni, ezért – amennyiben az ügyfeleink erre nyitottak – érdemes referenciafilmeket is forgatni. Ebben a cikkben a céges videó készítéséhez kapcsolódó feladatokat tekintjük át az előkészítéstől a végső jóváhagyásig, eltekintve a technikai kivitelezés részleteitől.
== Lépések ==
# '''Keressünk megfelelő alanyokat!''' Érdemes olyan ügyfeleket megszólaltatni a videóban, akik más potenciális vállalatok számára is jó referenciát jelentenek. Vagy azért, mert olyan szektorban tevékenykednek, amelyben több ügyféljelöltünk is, vagy mert jól ismert, sikeres vállalatok. Nemcsak a cég kiválasztása fontos, de a főszereplőé is: olyan személyt kérjünk fel, aki döntéshozó, ezért hiteles, illetve jó, ha nem esik zavarba a szerepléstől.
# '''Írjuk meg a forgatókönyvet!''' Ehhez készítsünk interjút az ügyféllel. Kérdezzük ki alaposan a termékünkkel/szolgáltatásunkkal kapcsolatos tapasztalatairól, véleményéről, próbáljunk kis színes sztorikat is megtudni, amelyekkel izgalmasabbá tehetjük a videót.
# '''Stáb vagy házivideó?''' Ha van egy hozzáértő munkatársunk, aki jó videókat tud készíteni, és a megfelelő felszerelés is rendelkezésünkre áll, magunk is leforgathatjuk a videót, más esetben érdemes profikat felkérni! Hiába tűnik ugyanis könnyű műfajnak egy referenciavideó készítése, valójában nagyon sok múlik a vágásokon, képminőségen stb. A kész anyagot pedig a cégünkkel fogják azonosítani, ezért nem érdemes kockáztatni!
# '''Készítsük fel a szereplőket!''' Minden egyes érintettnek jó előre küldjük el a kész forgatókönyvet, beszéljük át, hogy mik lesznek a forgatási helyszínek, mi lesz az időbeosztás stb.! A film szereplőit érdemes felkészíteni arra is, hogy mit vegyenek fel, mire érdemes figyelniük a felvételkor, el kell mondani nekik, hogy várhatóan mennyi ideig kell a rendelkezésünkre állni! Persze minden váratlan eseményre nem tudunk felkészülni, de így minimalizálhatjuk a meglepetéseket.
# '''Helyszínbejárás:''' A helyszínt érdemes előre bejárni a stábbal, hogy felmérjük, milyen fényviszonyok vannak, milyen vágóképeket lehet felvenni, mekkora a háttérzaj stb.! Ez is segít abban, hogy kizárjuk a váratlant.
# '''Felvétel:''' Néhány dolog, amivel segíthetjük a stáb munkáját:
## A felvétel napján érkezzünk jó időben, hogy ha bármire szükség van, még legyen időnk intézkedni!
## Lássuk el utolsó instrukciókkal a szereplőket! Mondjuk el, hogy igyekezzenek rövid, tömör mondatokban fogalmazni, ne ragaszkodjanak szó szerint a szöveghez (attól nagyon mű hatású lesz a felvétel)!
## Nyugtassuk meg a szereplőket! Mivel nem színészekről van szó, erre a legtöbb esetben szükség van.
## Készítsünk több felvételt! Érdemes minden részletet többször felvenni, hogy a vágó tudjon miből dolgozni. Így a végső anyagban nem lesz (annyi) baki.
## Készítsünk fotókat, amiket később akár illusztrációként, akár más felületeinken (pl. Facebookon werkfotók) is felhasználhatunk.
# '''Script:''' A nyers videóanyagot nézzük át, és a vágónak írjuk le másodpercre pontosan, hogy melyik szövegrészeket szeretnénk a végleges anyagban viszont hallani. Érdemes a teljes szöveget leírni, így elkerülhetjük a félreértéseket.
# '''Jóváhagyás:''' A kész videóanyagot alaposan nézzük át! Nem maradt véletlenül valami a háttérben, ami nem odavaló? Valóban érhető az összevágott anyag? Nem hiányzik belőle egy logikai lépcső? Nem maradtak bakik a szövegben? stb. Ilyenkor még van lehetőség a módosításra, ezért inkább ebben a fázisban legyünk kritikusak, mint hogy később elégedetlenkedjünk a végeredménnyel!
== Tippek ==
* Érdemes több videót forgatni, hogy a potenciális ügyfelek a saját iparágukból vett példákat láthassanak.
* Ne csak a kapcsolattartónk, illetve a film főszereplője tudjon a forgatásról! Szükség lehet olyan vágóképekre, amelyen a teljes iroda/gyár/üzlet látszik, az ott dolgozó emberekkel együtt, nem szerencsés, ha a forgatás pillanatában szereznek tudomást az egészről. Nemcsak azért, mert kényelmetlenül érezhetik emiatt magukat, de az is fontos, hogy ők is „felvételképes” öltözékben legyenek.
* A film alá érdemes halk, semleges zenét is bevágni, ez is dinamizálja a videót.
== Figyelmeztetések ==
* Nagyon sok múlik a főszereplőn. Persze nem várhatjuk el az ügyfeleinktől, hogy filmsztár módjára viselkedjenek a kamera előtt, de ha valaki nagyon idegenkedik a felvételtől, inkább ne erőltessük, hanem keressünk más alanyokat! Akár az adott cégen belül keressünk egy másik vezetőt, vagy kérjük fel egy másik ügyfelünket!
* Vigyázzunk, hogy ne legyen gagyi a videó! Ha házon belül nincs egy hozzáértő kolléga, inkább kérjünk profi segítséget! Néhány dolog, amire mindenképp fordítsunk figyelmet:
** Minőségi legyen a felvétel!
** Legyenek vágások, hogy ne legyen túl statikus a film!
** Legyen jó a hangminőség!
** Megfelelő fényviszonyok között forgassunk!
** A választott helyszín legyen tiszta, pakoljunk el forgatás előtt!
* Figyeljünk, mi van a háttérben! Ne hagyjunk elő pl. titkos adatokat tartalmazó dokumentumokat!
* Ne legyen túl hosszú a videó! Biztosan sok jót lehet elmondani a cégünkről, de ne akarjuk mindent egy videóba sűríteni, koncentráljunk a legfőbb üzenetekre! Maximum 3-4 perces filmet készítsünk!
== Amire szükséged lehet ==
* Megfelelő költségkeret
* Ügyfél, aki vállalja a szereplést
* Hozzáértő segítség
* Megfelelő felszerelés
== Felhasznált források, kapcsolódó webcímek ==
* [http://www.sakkom.hu/blog SAKKOM Interaktív blog]
[[Kategória:Üzlet-jog]]