593
szerkesztés
Módosítások
nincs szerkesztési összefoglaló
== Lépések ==
# '''Keressük meg a számunkra megfelelő célcsoportot és korosztályt!''': a A sportesemények sok vonzó adottságokkal rendelkeznek, melyek a fiatalságot könnyen megmozgatva a dinamizmust, a látványosságot, a váratlan fordulatokat és szabadságot hirdetnek.# '''Használjuk a mágikus háromszöget!''': a A mágikus háromszög a szponzorálás, a gazdaság és a média harmonikus összefonódása. Ezek segítségével hatékonyan el tudunk érni speciális célcsoportokat. Nagyon fontos a média szerepe, mert a szponzori üzenetek így juttathatók el a célzott réteg felé –a tv– a tévé, a rádió, az a nyomtatott és online sajtó megsokszorozhatja az információ hatását.# '''Alkalmazzunk marketing - és reklámeszközöket!''': a A marketing, a reklám és a PR közös fúziója a szponzorálás, amely egy esemény, rendezvény egyszeri vagy hosszú távú, folyamatos anyagi vagy ritkán természetbeni támogatását jelenti. # '''A szponzorálás akkor a leghatásosabb, ha az alábbi célokat eléri.:'''#* a termék- és márkaismereténeka márka ismertebb lesz, értékének növekedése.értéke növekedik;#* stabilizálja és erősíti az imidzset imidzs (image) és a jó hír hírnevet hírnév (goodwill).erősödik;#* javítja a szociális elérhetőséget.#* bővül bővülnek a fogyasztói kapcsolatokat, partnerré váló vevőközönség.kapcsolatok;
#* motiválja a dolgozókat, társakat, partnereket.
# '''Az imidzs kialakítása és gondozása:''': minden sportágnak vannak saját, csak rá jellemző vonásai, karakterei, amelyek együtt adják meg annak az imidzsét. Az imidzs átvitelének garantálásához fontos, hogy a szponzor imidzs profilja imidzsprofilja hasonló legyen a sportági profilhoz. A teljesítmény szintje teljesítményszintje utal a sportbeli színvonalra, célzatra, ahol a szponzorálás történik. Mivel a versenysportok kapják a médiától a legnagyobb támogatást, így ez adja a legjobb hatékonyságot, ezért a legtöbb szponzor ezen a területen tevékenykedik. # '''A három fontos alkotóelem''': a sportszponzorálásnál igen lényeges, hogy a három fontos alkotóelem – a sportág, a teljesítményszint és a szervezet – szoros összeköttetésben legyen, és az elsődleges célcsoportnak feleljen meg a szponzorálás tárgya. Különbséget kell tennünk az aktív sportolók, a verseny helyszínek versenyhelyszínek látogatói , és a médián keresztül figyelő közönség között. Rendszerint az utóbbiak adják utóbbi csoport adja a célcsoport legnagyobb bázisát, ezért a legtöbb szponzor csak akkor lép be a sportszponzorálásba, ha biztosított a számára a tömegtájékoztatás minősége (sajtó, rádió, tv, internet, közterület).
# '''A szponzorálás eszközei''': a sportszponzoráció tárgyának meghatározásánál döntenünk kell arról, hogy mi a szándékunk, milyen célokat akarunk megvalósítani.
#* sporteszközök felcímkézése, emblémák elhelyezése (pl. autó, cipő, mez, melegítő, táska).;#* felületi megjelenés a sporteseményeken: hirdetőtáblákon, hangosbemondóban, a pálya egyik részén vagy egyéb helyeken elhelyezett felületen, feliratokon megjelenés, grafikákon, programfüzetben, belépőjegyen, információs pulton való feltüntetés.;#* címek használata: főszponzor, hivatalos támogató, arany fokozatú támogató, névadó szponzor, stb.;#* a szponzorálás tárgyának elnevezése a szponzor neve után.;#* híres sportszemélyiségek, olimpikonok felhasználása.;
#* egy sportesemény televíziós közvetítésének szponzorálása.
* Érdemes a sportesemény mögé fővédnöknek egy neves sportolót állítani, valamint számos híres sportolót meghívni.
* Használjunk ki minden felületet, legyen az csak egy sapka, toll, vagy akár egy programfüzet.
== Amire szükséged lehet ==
* reklám - és marketingeszközök
* médiumok
* sporteszközök
== Figyelmeztetések ==
* Vigyázzunk és legyünk tisztában a jogi szabályozásokkal, illetve a és korlátozásokkal legyünk tisztában.!
* A versenytársakkal sose harcoljunk a jobb hely megszerzésért, jussunk közös nevezőre inkább.