593
szerkesztés
Módosítások
nincs szerkesztési összefoglaló
== Hogyan kell rendezvényt szervezni és lebonyolítani? ==
[[Fájl:Team.jpg|right|300px]]A rendezvényszervezés mára már külön területté szakterületté nőtte ki magát, valamint beolvadt a BTL reklámozási eszközök és a PR tevékenységei közé. Egy sikeresen megszervezett esemény egy cég, egy termék vagy egyes személyek népszerűségét, s a és jó hírnevét (Goodwillgoodwill) nagyban és erősen növelheti. Viszont Azonban számos tényezőre kell figyelnünk a szervezési részeknélszervezés közben, valamint rengeteg intézni valónk is elintéznivalónk akadhat, mire életképessé válik egy tervből kipattant rendezvényötletünkrendezvénytervünk. Lássuk , milyen fázisokon és lépéseken keresztül szervezzünk meg egy rendezvényt.
== Lépések ==
# A szervezés négy , egymással összefüggő, de a munkák módszerét tekintve egymástól elkülönülő feladatra tagolható: tervezés, előkészítés, lebonyolítás, utómunkálatok.
# Csak akkor lehet sikeres egy rendezvény, ha meghatározott célja van, így tisztáznunk kell előre, hogy a rendezvénnyel mit akarunk elérni.
=== A tervezési feladatok ===
# A rendezvény címének , mottójának és mottójának, illetve céljainak meghatározása a legelső feladatunk.
# A helyes időpont kiválasztása, és az esőnap kitűzése - abban az esetben, ha a rendezvény előtt pár héttel esős időjárást mondanak, és szabadtéri rendezvény szervezünk.
# Programtervezés: ahhoz, hogy a résztvevők maradandó élménnyel távozzanak, és még sokáig emlegessék az eseményt, tervezzünk be valami egyedi és meglepő újdonságot.
# Határozzuk meg a várható létszámot és a célcsoportot.
# Készítsünk ütemtervet az elvégzendő feladatok időrendi sorrendjéről.
# A V.I.P. VIP vendégek névsorát állítsuk össze , és küldjük ki a számunkra a meghívót – kérjünk visszaigazolást, hogy szándékozik-e megjelenni.# A lehetséges szponzorok névsorát írjuk meg , és vegyük fel a kapcsolatot velük.# Döntsük el, hogy kültéri vagy beltéri rendezvényt szeretnénk lebonyolítani , és ahhoz mérten keressünk helyszínt. Majd válasszuk ki a legmegfelelőbbet , és járjuk be a helyszínt.
# Szervezzük meg az étkezési (catering) és szállási lehetőségeket – amennyiben többnapos vagy vidéki az esemény.
# Az esetleges kapcsolódó, kiegészítő események (pl. kiállítás) megszervezése.
# A dekoráció és a látványterv beszerzése, elkészíttetése.
# Amennyiben nagy rendezvényről van szó, szervezői (Staff vagy Crew) feliratú egyenruha és nyakba akasztható pass kártya megrendelése.
# Költségterv készítése: itt figyeljünk az egész rendezvényre felmerülhető költségek beleszámolásán kívül az előre nem látható, nem tervezhető költségek tartalékának biztosítására.
# Előzetes forgatókönyv összeállítása.
=== Előkészítés ===
# '''A helyszín biztosítása:''' figyeljünk oda rá, hogy megfelelő méretű terület legyen biztosítva, s (gondoljunk a parkolóhelyekre és a hozzá szükséges szolgáltatásoknak legyen fix hely biztosítva (út, víz, sűrített levegő, megfelelő mennyiségű parkoló, elegendő WC, stb.mellékhelyiségekre is).
# '''A részfeladatok meghatározása:''' a határidők és a felelősök kijelölése az egyes feladatok végrehajtásához.
# '''A műszaki berendezések biztosítása:''' szerezzünk be miden minden kiegészítőt, köztük a (pl. színpadok, sátrak, fény- és hangtechnika, padok, székek, stb. – általában - ezeket érdemes az erre specializálódott vállalkozókkal biztosítani. Kössük meg a szerződéseket az egyes szolgáltatókkal).
# '''Egyeztessünk a sajtóképviselőkkel:''' előzetes ajánló, sajtóanyag, PR cikk megjelentetése, sajtótájékoztató és sajtóregisztráció elintézése.
# '''Biztonsági feladatok:''' biztosítsuk a beléptető rendszert , és jelöljük ki a menekülési útvonalat, valamint a biztonságági szolgálat leegyeztetése. Legyen egy készenléti technikai személyzet (vízvezeték szerelő, villanyszerelő, stb.). Állítsuk össze a munkákban résztvevő segítők listáját és készítsük őket fel, tanítsuk be. # '''Szerezzünk be minden szükséges hatósági engedélyt ''' és hajtsuk végre a szervek felé kötelező bejelentéseket (ÁNTSZ, rendőrség, tűzoltóság). # '''Biztosítsunk orvosi ellátást, valamint mentőkocsis készenléti ügyeletet.'''# '''A rendezvényterv pontosítása és véglegesítése:''' készítsük el a programtervezetet , és csináljuk meg az időbeosztásokat is. Fontos a megfelelő mennyiségű és minőségű szórólap, plakát elkészítése és ezek időben való elhelyezése. A Különféle marketing - és reklám eszközöket reklámeszközöket is alkalmazzuk alkalmazzunk a maximális célközönség elérésének érdekében.
# '''A helyszíni feladatok ellenőrzése:''' járjuk be újra a helyszínt, hogy az esetleges problémákat, zavaró tényezőket korrigálni tudjuk (pl. zaj, megváltozott útviszonyok). Az előkészületek során több alkalommal is ismételten át kell gondolni a feladatokat, értékelni az eddigi munkát, és elvégezni a szükséges módosításokat. Készítsünk helyszínrajzot, esetleg látványtervet, ahol percre pontosan rögzítsük az egyes események, kiállítók, rendezvénydolgozók beosztását.
# '''A végleges forgatókönyv négy része:''' építési, lebonyolítási, bontási szakasz, utómunkák.
=== Lebonyolítás ===
# '''Építési szakasz:''' akkor kezdődik, amikor az építési területet átvettük, és addig tart, míg az első vendég meg nem érkezik. Ebben a szakaszban kell a helyszínt, s mind és a résztvevő rendezőket, olyan állapotba hozni, hogy a rendezvény megtartásra kész legyen. # '''A rendezvény kezdete''': amikor elkezdődött az esemény, már csak a felmerülő problémákat, vészhelyzeteket tudjuk korrigálni, erre feltétlen készüljünk fel. Kiemelten figyeljünk a VIP vendégekre és a sajtó képviselőkre – az ő véleményük a rendezvény után meghatározó lesz. Fontos folytonosan folyamatosan ellenőrizni a vendéglátás színvonalát, menetét, és a rendezvény rendezvényt lebonyolítók munkáját, magatartását is.# '''Bontás''': amikor a rendezvény lezajlott, a bontást csak az utolsó résztvevő vendég és a meghirdetett zárási időpont után szabad csak elkezdeni. Ellenőrizzük, hogy a különböző eszközök, maradék áru, dekorációs elemek, kiegészítők, stb., rendben és hiánytalanul elszállításra kerüljenek. A végén következik a helyszín teljes és alapos tisztítása, csak ez után adjuk vissza a helyszínt a tulajdonosnak.
=== Az utómunkák ===
# Értékelnünk kell a rendezvény eredményeit, vízhangjátvisszhangját, sikerességét és a hiányosságait, hibáit is. Szondázzuk a résztvevők elégedettségét, fogalmazzák meg a segítők, a beszállítók a véleményüket, valamint hallgassuk meg és regisztráljuk kritikai megjegyzéseiket, jobbító építő javaslataikat. # A szervezők vitassák meg a tapasztalataikat, s a saját véleményüket is fogalmazzák meg és fordítsuk ezt is át a jövőre vonatkozó javaslatokká. Feltétlen rendezzük a rendezvény utáni elszámolásokat, kifizetéseket, számlákat, stb.
== Tippek ==
* Alaposan Körültekintően válasszuk ki a rendezvényes csapatunk tagjait, legyenek kellően tapasztaltak, mert az egész rendezvény sikere múlhat rajtuk múlhat.* Érdemes minden eshetőségre felkészülnünk , és vésztervet készítenünk.
* Amennyiben nem szerveztünk még rendezvényt, feltétlen kérjünk tanácsot tapasztalt szervezőktől, sőt vonjunk is be pár ilyen személyt a munkába.
* Készítsünk szervezői egyenruhát és nyakpasstnyakbaakasztót.
* Külsős alvállalkozók
* Helyszín
* Rendezvényes kellékek, eszközök: hang- és fénytechnika, sátrak, padok, asztalok, színpadok, stb.
* Mentősök, orvosi és technikai ügyelet
* Forgatókönyv és rendezvényterv
== Figyelmeztetések ==
* Mindenképpen jelentsük be a hatóságoknál a rendezvényt , és legyen rá engedélyünk szerezzük be az engedélyeket (tűzoltóság, rendőrség, önkormányzat).* A rendezvényre létszámtól és nagyságtól függően kötelező orvosi ellátást biztosító személyzetnek, mentőkocsinak jelen kell lennie, ezt feltétlen intézzük el.* Többször is ellenőrizzünk le személyesen minden kitelepített eszközt, állványt, sátrat, színpadot, előzzük meg hogy eredményesebben tudjuk megelőzni a baleseteket.
== Kapcsolódó videók ==
<youtube>vlG50rphiP0</youtube>
== Kapcsolódó források, hivatkozások ==
* A cikk a Rendezvény Magazin 2009 . októberi száma alapján készült el.
[[Kategória:Üzlet-jog]]