1 100
szerkesztés
Módosítások
Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell céges karácsonyi ajándékot választani? == right A céges ajándék kiválasztása sokak számára csak egy kötelező k…”
== Hogyan kell céges karácsonyi ajándékot választani? ==
[[Fájl:Ceges_karacsony.jpg|right]]
A céges ajándék kiválasztása sokak számára csak egy kötelező kör, ami az év végi feladatok mellett csak egy újabb terhet jelent. Ebből adódóan sokszor személytelen reklámajándékok kerülnek a legjobb partnereknek, ügyfeleknek küldött csomagokba, ami nem hat kedvezően a cég imázsára. Azonban az alábbi tippek követésével a céges ajándék még építheti is vállalatunk hírnevét.
== Lépések ==
# Csak azért ne adjunk ajándékot, mert „kell”! Ha mindenkinek válogatás nélkül ajándékozunk, akkor természetes, hogy a meglepetés személytelen lesz. Ezzel csak felesleges köröket futunk, de nem fogjuk lenyűgözni vagy meghatni a címzetteket. Inkább gondoljuk át, hogy ki az, akinek tényleg örömmel adnánk ajándékot, akinek valóban meg akarjuk köszönni az egész éves együttműködést a partnerek, ügyfelek közül. Ennek a szűkebb, de valóban fontos csoportnak adjunk „igazi” ajándékot.
# Ha lehet, válasszunk valami személyre szabott meglepetést! Nem muszáj, hogy ez valami különleges dolog legyen, a lényeg, hogy a megajándékozott tudja, hogy törődünk vele. Vegyünk például olyan dolgot, amiről tudjuk, hogy szereti a címzett, vagy valamilyen módon kapcsolódik az elmúlt évben eseményeihez. Az sem baj, ha a partnereknek eltérő ajándékot veszünk, bár kis különbségekkel is személyre szabhatjuk a meglepetést (pl. ha tudjuk, hogy ki kávézik vagy teázik inkább, máris személyre szabottabb csomagot küldhetünk).
# Ha sok ügyfélnek kell csomagot készítenünk, és semmilyen módot nem látunk arra, hogy testre szabott ajándékot vegyünk, akkor is ügyeljünk arra, hogy az ajándék a cégünket illusztrálja – olcsó tömegcikkek, rossz minőségű reklámajándékok helyett inkább keressünk jó minőségű, egyedi termékeket! Mivel az ajándéknak a megajándékozottról kell szólnia, ne tegyünk logót, céges üzeneteket az ajándéktárgyakra vagy a csomagba – ez olyan benyomást kelt, mintha karácsony apropóján akarnánk szétosztogatni a megmaradt szóróanyagokat.
# Szánjunk energiát arra, hogy személyesen mondjuk el a karácsonyi és újévi jókívánságainkat! Ez sokkal hatásosabb, mint egy képeslap „szabvány” üzenete, amit egy aláírással ellátva postán kap a címzett. Az ajándékok személyes átadása egyúttal kiváló kapcsolatépítési lehetőség, ilyenkor van alkalom arra, hogy kötetlen módon beszélgessünk egy kicsit a partnerekkel, még akkor is, ha csak tíz percet szánunk mindenkire. Az ilyen látogatásokat ugyanakkor időzítsük a karácsony előtti utolsó napokra, amikor úgy gondoljuk, hogy már nem tartjuk fel nagyon a munkában a partnerünket.
# Ha nem tudunk személyesen elmenni valakihez, akkor lehetőség szerint egy személyes hangvételű levelet mellékeljünk az ajándék mellé. Ha igazán fontos a címzett, biztosan tudunk legalább két-három mondatot írni az együttműködésünkről, a közös eredményekről. Minden esetben a címzett nevét használjuk a megszólításban, soha ne küldjünk „Kedves Partnerünk!” kezdetű levelet karácsonykor!
# Ügyeljünk arra, hogy hogyan kerül az ajándék a címzetthez abban az esetben, ha nem személyesen adjuk át. A postai csomagnál elegánsabb, közvetlenebb (igaz, drágább) a futár, aki kézbe adja a meglepetést. Mindig személyre szólóan küldjük az ajándékot, különben előfordulhat, hogy „a cégvezetőnek” címzett küldemény hetekig hányódik az iroda portáján, míg végre kibontja valaki.
== Tippek ==
* Az ajándékozásnál azt tartsuk szem előtt, hogy a címzett örülne-e a küldött csomagnak – ne rólunk szóljon a meglepetés, mert akkor nem éri el a hatását.
* Ügyeljünk a részletekre, például az ajándék csomagolására vagy a kísérőlevél írásánál arra, hogy tegeződni vagy magázódni szoktunk-e az illetővel.
* Ha személyesen adjuk át az ajándékot, érdemes előre rákérdezni, hogy karácsony előtt meddig dolgozik az adott személy, mikor tudjuk még elérni a munkahelyén úgy, hogy a látogatásunk nem okoz kellemetlenséget.
* Ha nem tudjuk személyesen átadni az ajándékot, akkor is próbáljuk meg telefonon felhívni a legfontosabb partnereinket, hogy élőszóban mondhassuk el jókívánságainkat.
== Amire szükséged lehet ==
* Törődés, odafigyelés
* Energia és pénz a megfelelő céges ajándék választásához és elküldéséhez.
== Figyelmeztetések ==
* Ha csak a partnereink egy részének tudunk személyesen, testre szabott ajándékot adni, akkor ezt csináljunk diszkréten, nehogy megsértődjön valaki, aki nem tagja ennek a körnek.
== Források, hivatkozások ==
* [http://www.sakkom.hu/blog/2013/12/16/szemelytelen-ceges-ajandek A céges karácsonyi ajándék pr szempontból]
Fotó:
http://farm9.staticflickr.com/8070/8179595608_afb771447b.jpg
[[Kategória:Munka-karrier]]
[[Fájl:Ceges_karacsony.jpg|right]]
A céges ajándék kiválasztása sokak számára csak egy kötelező kör, ami az év végi feladatok mellett csak egy újabb terhet jelent. Ebből adódóan sokszor személytelen reklámajándékok kerülnek a legjobb partnereknek, ügyfeleknek küldött csomagokba, ami nem hat kedvezően a cég imázsára. Azonban az alábbi tippek követésével a céges ajándék még építheti is vállalatunk hírnevét.
== Lépések ==
# Csak azért ne adjunk ajándékot, mert „kell”! Ha mindenkinek válogatás nélkül ajándékozunk, akkor természetes, hogy a meglepetés személytelen lesz. Ezzel csak felesleges köröket futunk, de nem fogjuk lenyűgözni vagy meghatni a címzetteket. Inkább gondoljuk át, hogy ki az, akinek tényleg örömmel adnánk ajándékot, akinek valóban meg akarjuk köszönni az egész éves együttműködést a partnerek, ügyfelek közül. Ennek a szűkebb, de valóban fontos csoportnak adjunk „igazi” ajándékot.
# Ha lehet, válasszunk valami személyre szabott meglepetést! Nem muszáj, hogy ez valami különleges dolog legyen, a lényeg, hogy a megajándékozott tudja, hogy törődünk vele. Vegyünk például olyan dolgot, amiről tudjuk, hogy szereti a címzett, vagy valamilyen módon kapcsolódik az elmúlt évben eseményeihez. Az sem baj, ha a partnereknek eltérő ajándékot veszünk, bár kis különbségekkel is személyre szabhatjuk a meglepetést (pl. ha tudjuk, hogy ki kávézik vagy teázik inkább, máris személyre szabottabb csomagot küldhetünk).
# Ha sok ügyfélnek kell csomagot készítenünk, és semmilyen módot nem látunk arra, hogy testre szabott ajándékot vegyünk, akkor is ügyeljünk arra, hogy az ajándék a cégünket illusztrálja – olcsó tömegcikkek, rossz minőségű reklámajándékok helyett inkább keressünk jó minőségű, egyedi termékeket! Mivel az ajándéknak a megajándékozottról kell szólnia, ne tegyünk logót, céges üzeneteket az ajándéktárgyakra vagy a csomagba – ez olyan benyomást kelt, mintha karácsony apropóján akarnánk szétosztogatni a megmaradt szóróanyagokat.
# Szánjunk energiát arra, hogy személyesen mondjuk el a karácsonyi és újévi jókívánságainkat! Ez sokkal hatásosabb, mint egy képeslap „szabvány” üzenete, amit egy aláírással ellátva postán kap a címzett. Az ajándékok személyes átadása egyúttal kiváló kapcsolatépítési lehetőség, ilyenkor van alkalom arra, hogy kötetlen módon beszélgessünk egy kicsit a partnerekkel, még akkor is, ha csak tíz percet szánunk mindenkire. Az ilyen látogatásokat ugyanakkor időzítsük a karácsony előtti utolsó napokra, amikor úgy gondoljuk, hogy már nem tartjuk fel nagyon a munkában a partnerünket.
# Ha nem tudunk személyesen elmenni valakihez, akkor lehetőség szerint egy személyes hangvételű levelet mellékeljünk az ajándék mellé. Ha igazán fontos a címzett, biztosan tudunk legalább két-három mondatot írni az együttműködésünkről, a közös eredményekről. Minden esetben a címzett nevét használjuk a megszólításban, soha ne küldjünk „Kedves Partnerünk!” kezdetű levelet karácsonykor!
# Ügyeljünk arra, hogy hogyan kerül az ajándék a címzetthez abban az esetben, ha nem személyesen adjuk át. A postai csomagnál elegánsabb, közvetlenebb (igaz, drágább) a futár, aki kézbe adja a meglepetést. Mindig személyre szólóan küldjük az ajándékot, különben előfordulhat, hogy „a cégvezetőnek” címzett küldemény hetekig hányódik az iroda portáján, míg végre kibontja valaki.
== Tippek ==
* Az ajándékozásnál azt tartsuk szem előtt, hogy a címzett örülne-e a küldött csomagnak – ne rólunk szóljon a meglepetés, mert akkor nem éri el a hatását.
* Ügyeljünk a részletekre, például az ajándék csomagolására vagy a kísérőlevél írásánál arra, hogy tegeződni vagy magázódni szoktunk-e az illetővel.
* Ha személyesen adjuk át az ajándékot, érdemes előre rákérdezni, hogy karácsony előtt meddig dolgozik az adott személy, mikor tudjuk még elérni a munkahelyén úgy, hogy a látogatásunk nem okoz kellemetlenséget.
* Ha nem tudjuk személyesen átadni az ajándékot, akkor is próbáljuk meg telefonon felhívni a legfontosabb partnereinket, hogy élőszóban mondhassuk el jókívánságainkat.
== Amire szükséged lehet ==
* Törődés, odafigyelés
* Energia és pénz a megfelelő céges ajándék választásához és elküldéséhez.
== Figyelmeztetések ==
* Ha csak a partnereink egy részének tudunk személyesen, testre szabott ajándékot adni, akkor ezt csináljunk diszkréten, nehogy megsértődjön valaki, aki nem tagja ennek a körnek.
== Források, hivatkozások ==
* [http://www.sakkom.hu/blog/2013/12/16/szemelytelen-ceges-ajandek A céges karácsonyi ajándék pr szempontból]
Fotó:
http://farm9.staticflickr.com/8070/8179595608_afb771447b.jpg
[[Kategória:Munka-karrier]]