1 100
szerkesztés
Módosítások
→Lépések
#**[[Fájl:Font_valasztas_Baskerville.jpg|right]]'''Átmeneti Serif betűtípusok:''' A klasszikusok után a 18. században, a felvilágosodás mindent megújító korában kezdtek újabb betűtípusokkal kísérletezni. Az átmeneti stílusban hangsúlyosabb a vékonyabb és vastagabb vonalak közti különbség, de még nem végletekig fokozva. A végek hegyesebbek, a formák geometrikusabbak, szabályosabbak a korábbiaknál. Az ilyen betűtípusokban a klasszikus erények mellett a mérsékelt haladás lehetősége is tükröződik. ''Átmeneti betűtípusok:'' Times New Roman, Baskerville.
#** [[Fájl:Font_valasztas_Bodoni.jpg|right]]'''Modern talpas betűtípusok:''' Nem a 20. század, hanem a 18. század modernizmusáról van szó, amelyben az átmeneti betűtípusokban megfigyelt változások fokozottan jelentkeznek – a vékony és vastag vonalak élesen elválnak, nagy mértékű különbséget mutatnak. Míg a függőleges vonalak nagyon hangsúlyosakká váltak, a horizontális talpak szinte teljesen elvékonyodtak. A függőleges dominancia a kerek betűkben is megjelenik. Az ilyen betűtípusok erőteljes és dinamikus jellegűek, de nehézkesek, a mai szemlélőnek már kissé idejétmúltnak tűnhetnek. ''Modern talpas betűtípusok:'' Bodoni, Didot
#** [[Fájl:Font_valasztas_Courier.jpg|right]]'''Lineáris talpas (Slab Serif) betűtípusok:''' Egyiptienne-nek is nevezik ezt a csoportot, amelyben a vonalvastagság egyforma (vagy csak nagyon kis különbség van a vékony és vastag részek között), és a talpak is ugyanolyan szélesek, mint a fő vonalak. A talpak szögletesek, nincs bennük vékonyabb, hajlított vagy ferde rész. Gyakran az egyes betűk egyforma szélességűek, mint például az írógépeknél használt betűtípusoknál, de ez napjainkban is fontos lehet (például a programozásban). Messziről is jól felismerhető betűkből állnak, így régen gyakran használták például plakátokon. A lineáris talpas betűk megítélése nagyon végletes: néha kifejezetten modern, városias hangulatot hordoznak, máskor meg a vidéki, „cowboy” stílust idézik. Mivel nagyon erősek a stílusjegyeik, csak a hozzájuk illő környezetben mutatnak jól. ''Lineáris talpas betűtípusok:'' Clarendon, Rockwell, Courier.
#* [[Fájl:Font_valasztas_Arial.jpg|right]]'''Talpatlan, Sans Serif betűtípusok:''' A betűtípusok másik nagy csoportjában a betűk mindenfajta kiegészítés nélkül záródnak. Így kevésbé „hivatalosak”, inkább informális, bensőségesebb hangulatúak. Emellett egyszerű, letisztult, puritán jelleget is hordoznak magukban. Az „öreges” és részletekben gazdag serif fontokkal szemben a talp nélküli betűtípusok fiatalosabbak, modernebbek, ugyanakkor olcsóbb és kevésbé kifinomult hatást is tükröznek. ''Sans Serif fontok:'' Arial, Calibri, Century Gothic, Futura, Gotham, Helvetica, Impact, Myriad, Rotis Sans, Tahoma, Trebuchet, Verdana.
#** [[Fájl:Font_valasztas_Helvetica.jpg|right]]'''Geometrikus betűtípusok:''' A Sans Serif fontok egyik alcsoportja, ahol a betűk vonalvastagsága teljesen (vagy szinte teljesen) egyforma. Szigorúan geometrikus formákat használ a betűk megrajzolásakor, ezért minimalista, végletekig letisztult, univerzális hatást kölcsönöznek a szövegnek. Ugyanakkor merevek, hidegek és személytelenek is. ''Geometrikus betűtípusok:'' Futura, Helvetica, Univers, Gotham.