Nyereményjátékot indítani a Facebookon
A lap korábbi változatát látod, amilyen Bya (vitalap | szerkesztései) 2013. augusztus 29., 12:20-kor történt szerkesztése után volt. (→Hogyan kell nyereményjátékot indítani a Facebookon?)
Hogyan kell nyereményjátékot indítani a Facebookon?
A Facebook új szabályai (2013. augusztus 27.) szerint már nemcsak külső alkalmazásban, hanem az általunk kezelt oldal üzenőfalán is futtathatunk nyereményjátékot. A korábban megtiltott funkciók közül most jó néhányat használhatunk a Facebook-os játékainkban, azonban még mindig vannak korlátozások! Cikkünkben az általános tanácsok mellett ezeket is bemutatjuk.
Lépések
- Válasszunk megfelelő játéktípust! Annak függvényében, hogy mennyire akarjuk „megdolgoztatni” a felhasználókat, többféle játéktípus közül is választhatunk. A kvíz jellegű játékok csak néhány kattintásba kerülnek, míg ha a versenyzőknek kell beküldeniük általuk készített fotókat, videókat, amelyekre aztán szavazatokat kell gyűjteniük, az már több időt és energiát igényel részükről.
- Legyünk tisztában az engedélyezett funkciókkal és ezekhez igazítsuk játékaink kivitelezését, lebonyolítását!
- Nincs külön regisztráció, ezért már az a játékban való részvételnek számít, hogy az illető lájkol vagy kommentel egy posztot, megoszt egy tartalmat az oldal idővonalán/üzenőfalán, vagy üzenetet küld az oldalnak.
- A játék során a Facebook funkciók közül a like és a hozzászólás használata engedélyezett, azaz megkérhetjük a felhasználót, hogy lájkoljon egy bejegyzést vagy írja be hozzászólásba a válaszokat, esetleg szavazzon a Like gombbal.
- Nem kérhetjük meg azonban arra, hogy a játékban való részvételhez lájkolja az oldalunkat, ossza meg saját és ezáltal ismerősei üzenőfalán a mi bejegyzésünket, vagy tagelje (jelölje be) magát egy általunk posztolt fotón.
- Készítsük el és indítsuk el a játékot oldalunk üzenőfalán! Buzdítsuk lájkolásra a felhasználókat, vagy tegyünk fel nekik kérdéseket, adjunk nekik feladatokat. Íme néhány példa:
- Lájkokkal történő részvétel/szavazás: Azok között, akik lájkolják ezt a képet kedd délutánig, kisorsolunk egy pólót! / A legtöbb lájkot begyűjtő fotó beküldője értékes nyereménnyel gazdagodik, a szavazók között pedig kisorsolunk egy kávéfőzőt.
- Hozzászólásokkal történő válaszadás: Mikor készült az első magyar dagerrotípia? A) 1920 B) 1840 C) 1838 A megfejtést hozzászólásban várjuk, a helyes válaszadók értékes ajándékokat nyerhetnek! / Ti milyen nevet adnátok a legújabb sütinknek? Ötleteiteket hozzászólásban várjuk, a legjobb névadó pedig vendégünk lesz az új sütire és egy kávéra!
- Válasszunk megfelelő nyereményt! Ha megoldható, akkor válasszunk cégünkhöz kapcsolódó nyereményt! Azonban minden esetben törekedjünk arra, hogy a fődíj legyen elég vonzó a célcsoportnak, de ne legyen túl nagy és értékes, mert nem fogják elhinni, hogy van esélyük megnyerni. Sokan vetnek be tabletet, iPad-et, iPhone-t – ilyen jellegű nyereményekkel már sok átverés volt, ezért ezekkel nehéz megteremteni a hitelességet. A befektetett energiának és a nyeremény értékének is érdemes összhangban lennie: ha például kuponos játékot futtatunk, nyugodtan adhatunk kisebb értékű ajándékokat, de egy több hétig tartó fotópályázat esetén – amikor a versenyzőknek is meg kell dolgozniuk a részvételért és a szavazatokért – akkor nagyobb összegű nyereményt adjunk!
- Promotáljuk a játékunkat! Facebook hirdetésekkel, figyelemfelkeltő posztokkal vagy akár hírleveleinkben is népszerűsíthetjük nyereményjátékunkat, intenzíven ösztönözve a felhasználókat a részvételre.
- Végezzünk utómunkálatokat! Értékeljük nyereményjátékunk sikerét, hogy a visszajelzéseket, tapasztalatokat tudjuk hasznosítani a jövőbeli játékok szervezésénél. A nyereményjáték lezárása után se hagyjuk cserben rajongóinkat, továbbra is legyünk aktívak, szolgáltassunk minőségi tartalmat Facebook oldalunkon!
Tippek
- A játékokhoz használjunk jó minőségű és figyelemfelkeltő fotókat, illusztrációkat.
- Az üzenőfalon indított játékokkal ugyan megnövelhetjük oldalunkon az aktivitást (nő a Talking About értéke), azonban ha valódi lájkokat vagy éppen adatbázis-építésre alkalmas adatokat szeretnénk begyűjteni, akkor inkább külső alkalmazásban futtassuk a játékainkat.
- Az értékesebb nyereményű és hosszabb ideig tartó játékokat is inkább applikáció segítségével (hitelesség megteremtése!) bonyolítsuk le, a kisebb nyereményű és rövidebb ideig tartó, továbbá rajongóink megmozgatására, és az adott bejegyzésünk terjedésére kiválóan alkalmas játékok indítására oldalunk üzenőfala is megfelelő helyszín.
Amire szükséged lehet
- saját Facebook oldal
- kreatív ötletek játékokhoz
- idő, energia és pénz a nyereményjáték lebonyolításához
Figyelmeztetések
- Attól még, hogy szabályossá vált néhány Facebook funkció (pl. like mint szavazat egy fotópályázat esetén, hozzászólás mint válasz egy kvízjáték esetén), nem kell túlzásba vinnünk a játékokat! Hamar meg fogják unni a rajongóink!
- A játékban részt vevőktől ne kérjük, hogy egyszerre két „feladatot” is elvégezzenek (pl. Lájkold a fotót és szólj hozzá!), mert nem fogjuk tudni nyomon követni, hogy minden lépést elvégzett-e!
- Mivel nincs hivatalos regisztráció (már az a játékban való részvételnek számít, hogy az illető például lájkol vagy kommentel egy posztot) vagy külső alkalmazás, amin keresztül megvalósulna a regisztráció (így begyűjthetnénk a résztvevő e-mail címét, telefonszámát), ezért egy játék nyertesét úgy tudjuk értesíteni, hogy felkeressük Facebook profilját és azon keresztül (pl. üzenet vagy megadott e-mail cím) értesítjük
- A Facebook hivatalos szabályzata szerint az üzenőfalon futtatott játék is akkor számít törvényesnek, ha a játék szervezője eleget tett a bejelentési kötelezettségének és beszerezte a szükséges engedélyeket, továbbá pontosan meg vannak fogalmazva a játékban való részvétel feltételei (pl. életkor) és a játék résztvevői arról is tájékoztatva vannak, hogy a nyereményjáték nem a Facebook szervezésében valósul meg és nem is támogatja azt!
- A Facebook szabályok mellett a magyar jogszabályoknak sem árt megfelelnünk (pl. Szerencsejáték szervezéséről szóló törvény, nyeremények utáni adózás)!
- A szerencsejáték törvény hatálya alá tartozó nyereményjátékok esetében mindig kötelező a közjegyző részvétele, míg a törvény hatálya alá nem tartozó játékok esetében nem! Azonban az utóbbi esetben is sokszor igénybe veszik a közjegyző közreműködését egy esetleges későbbi jogvita elkerülése miatt, illetve a sorsolás tisztaságának demonstrálására.