Főmenü megnyitása

Hogyankell.hu β

Telefonálni

A lap korábbi változatát látod, amilyen 31.46.56.38 (vitalap) 2013. július 29., 09:04-kor történt szerkesztése után volt. (Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell telefonálni? == right Bármennyire hihetetlen is, a telefont az információ gyors közlésére találták ki, nem…”)
(eltér) ← Régebbi változat | Aktuális változat (eltér) | Újabb változat→ (eltér)

Hogyan kell telefonálni?

Bármennyire hihetetlen is, a telefont az információ gyors közlésére találták ki, nem pedig arra, hogy azon keresztül osszuk meg életünk minden apró rezdülését a telefon másik végén lévővel és mondjuk egy teljes busz közönségével. (Arra való az, hogy személyesen is érintkezzünk másokkal…) Az alábbiakban a legfontosabb telefonálási illemszabályokat vesszük sorra.

Lépések

  1. Csak akkor telefonáljunk, ha fontos közlendőnk van. Ugyanakkor kerüljük el, hogy részvétet nyilvánítsunk vagy szívességet kérjünk telefonon – ezeket inkább személyesen bonyolítsuk le.
  2. Olyan helyről telefonáljunk, ahol nincsenek zavaró zajok! Tisztán, érthetően beszéljünk, ne kiabáljunk.
  3. Ne beszéljünk hosszan!
  4. Amikor felveszik a telefont:
    • Telefonközpontos esetén köszönjünk, majd adjuk meg a kívánt melléket.
    • Ha az veszi fel, akit hívtunk, esetleg a titkárnője, akkor mutatkozzunk be, és mondjuk el, kivel szeretnénk beszélni.
    • Kérdezzük meg, alkalmas pillanatban keressük-e.
  5. Ha minket hívnak, akkor nem szükséges bemutatkoznunk. De ha egy céget képviselünk, akkor a cég nevét, valamint saját nevünket is be kell mondanunk.
  6. A beszélgetést mindig a hívó félnek kell befejeznie.
  7. Ne intézzük magán telefonhívásainkat a munkahelyünkön (főleg ne a munkahelyi telefonon), és a hivatalos ügyeket se munkaidőn kívül (Nem illik valakit este 8-kor felhívni munkaügyben).
  8. Reggel 9 és este 9 között illik a telefonokat intézni, hétvégén inkább a délutáni órákban.

Tippek

  • Ne telefonáljunk tömegközlekedési eszközön, ha mégis muszáj, fogjuk nagyon rövidre. Olvasd el ezt a cikkünket!
  • Ha megszakad a vonal, a hívónak kell újra tárcsáznia.
  • Téves hívás esetén közöljük, hogy rossz számot hívott az illető, ha pedig mi tévedtünk, kérjünk elnézést.
  • Mosolyogj – így a hangod is kellemesebb lesz.

Amire szükséged lehet

  • telefon

Figyelmeztetések

  • Moziban, kórházban, orvosnál, színházban stb. kapcsold ki a telefont.

Kapcsolódó források, hivatkozások