Interakciót kiváltani a Facebook oldalon
A lap korábbi változatát látod, amilyen Bianka (vitalap | szerkesztései) 2013. január 25., 13:34-kor történt szerkesztése után volt. (→Lépések)
Hogyan kell interakciót kiváltani a Facebook oldalon?
Számos céges küzd azzal a problémával, hogy bár létrehozta céges Facebook oldalát, már az nehézséget okozott számára, hogy érdemleges mennyiségű rajongót gyűjtsön. De ha ez már meg is van, akkor is gondot okoz, hogy hogyan érje el, hogy minél többen lássák közülük a posztjaikat, és még aktivitást is mutassanak az oldalon keresztül, azaz like-olják és megosszák a cég posztjait. Most ehhez adunk pár tippet, hogy melyek azok a taktikák, melyeket érdemes követni, hogy interakciót váltsunk ki a Facebook-közönségünkből.
Lépések
- Posztoljunk a megfelelő időben! Ahhoz, hogy minél több embert érhessünk el, és százalékosan növelhessük annak az esélyét, hogy az elért közönségünk reagál is a posztjainkra, fontos, hogy olyankor tegyük ki őket, amikor a legtöbben látják. A Facebook statisztikái szerint a magyar facebook-használók többsége leginkább az esti órákban aktív (este 7 és 10 között), illetve délután 4 és 6 óra között. Tehát érdemes ekkora időzíteni a posztjainkat. Természetesen ez nem azt jelenti, hogy feltétlenül ekkor kell gép előtt ülnünk, mert a Facebook lehetővé teszi, hogy előre időzítsük posztjainkat.
- Legyünk nagyon tömörek! A posztok hosszát illetően a legjobb, ha a poszt szövege a 80 karaktert sem haladja meg, de a 140-en mindenképp próbáljunk meg belül maradni.
- Kérdezzünk! Kérdés nélkül nincs válasz. Ez a Facebook-ra is igaz. Tehát bármilyen szöveges vagy képes posztot is használunk, legyen benne kérdés, amire válaszolhatnak vagy reagálhatnak a követők! Tanulmányok szerint, ha hosszabb szöveges bejegyzést rakunk ki (pár mondat), akkor a legjobb, ha a kérdés a végén hangzik le, mert így nagyobb az esélye, hogy a közönség tagjai reagálni fognak rá!
- Indítsunk szavazást a Kérdés beépített Facebook funkció segítségével! A kérdésfeltevés speciális formája a Facebook beépített Kérdés alkalmazása, mellyel lehetőségünk van arra, hogy feltegyünk egy kérdést és azokhoz előre megadott válaszokat rendeljünk hozzá. Azt is személyre szabottan beállíthatjuk, hogy a rajongóink csak választhatnak a meglévő opciók közül vagy újakat is hozzáadhatnak. Például egy étterem esetében érdemes lehet a következő heti menüről egy rövid szavazást indítani, például: „Mit szeretnétek, mi legyen a következő heti menü?”. A kérdésfeltevések előnye, hogy a szavazó üzenőfalára kikerül, hogy szavazott, ezáltal motiválja a barátait is, viszont ezeket nem lehet előre időzíteni!
- Használjunk képeket a posztokban! Egyes tanulmányok szerint a képes posztok akár 39%-kal jobban is működhetnek az interakció szempontjából, mint az átlagos posztok. Kevésbé a kommentelés, inkább a like és a megosztás az, amit könnyen el lehet érni egy képes poszttal. Ami azért is jó, mert így mg tovább növelhetjük az elérésünket.
- Használjunk emotikonokat! Az emotikonok az internetes nyelvben a hangvétel és stílus jelölői. Azt már mindenki tudja, hogy a Facebookon elsősorban a közvetlen hangvételű, megmosolyogtató posztok működnek a legjobban még a „komolyabb” vállalatok vagy szervezetek esetében is. Az emotikonok ennek a könnyed hangvételnek az erősítésére szolgálnak. De itt sem mindegy, hogy melyikeket használjuk. Egy statisztika szerint az interakció szempontjából leghasznosabb emotikonok a következők: :D; :P; :-D; :(.
- Kérjük meg a rajongóinkat, hogy like-olják, osszák meg és kommentelejék a posztunkat! Egyszerű, kézenfekvő, és néha talán visszatetsző megoldásnak is tűnik, de a gyakorlat szerint működik. Ha beleírjuk a poszt szövegébe, hogy mit szeretnénk, például „oszd meg, ha tetszik”, nyomj egy like-ot, ha neked is bejön”, akkor általában ezt meg is teszik a követőink.
- Használjunk húzószavakat! Ahogy a hirdetésekben is megvannak a jól ismert varázsszavak, mint az ingyen, olcsó, úgy a Facebook posztoknak is megvannak a kulcsszavai. Ezek általában a siker kifejezésének kulcsszavai, mint például győztes, győzelem, legjobb.
- Használjunk linkeket, de csak óvatosan! A rövid linkek jobban működnek, mint a hosszúak, de a legjobb, ha nem is maga link jelenik meg, hanem annak a behúzása, ami maga a link érkező oldala, így egyértelműen tudni fogja a felhasználó, hogy mit takar a link.
- Használjuk a kiegészítős stratégiát! Írjunk egy üzenetet, amiből kihagyunk egy szót, és kérjük meg a rajongóinkat, hogy ők maguk írják meg kommentbe, hogy szerintük mi illik oda a legjobban!
Tippek
- A megmozgató stílus érdekében sokan kísérleteznek provokatív hangvételű posztokkal. Azt, hogy ez járható út-e, elsősorban a cég vagy szervezet profilja és stílusa dönti el. De érdemes a provokatív posztokkal csínján bánni, mert nem mindig jönnek be, ráadásul, ha nem elég frappánsak a provokatív üzenetek, akkor inkább ellenszenvessé válhatunk egy idő után a közönségünk szemében.
- Ha további tanácsokra lenne szükséged a céges Facebook oldalad menedzselésével kapcsolatban, itt találhatsz még pár jó tippet!
Amire szükséged lehet
- Facebook-fiók
- Saját tartalom
Figyelmeztetések
- Egy poszt élettartama nagyjából 2-3 óra, tehát ha csak nem produkálunk sok interakciót, tehát a követőink nem csinálnak további reklámot a posztjainknak, pár órán belül már senki nem fogja látni az üzenetünket!
- Ne posztolj túl sokat, mert akkor annyira rád unhatnak a rajongóid, hogy szinte semmire nem fognak reagálni, vagy ami még rosszabb, le is tiltanak az üzenőfalukról! Tehát napi 2-3 posztnál többet semmiképp ne tegyél ki!