Apróhirdetést írni
A lap korábbi változatát látod, amilyen JViki (vitalap | szerkesztései) 2012. szeptember 20., 16:04-kor történt szerkesztése után volt.
Hogyan kell apróhirdetést írni?
Az apróhirdetéseknek már több mint 100 éves hagyománya van, mint azt az alábbi érdekes példák is mutatják:
- „Egy 50 éves özvegy asszony kiván magának kriszkindlire [karácsonyra] egy vagyonos krampuszt” (Pesti Hírlap, 1895. december 1. 32.).
- „Magas barna csinos hölgy oly előkelő uri ember ismeretségét óhajtja, ki őt egy állás elnyeréséhez protegálná” (Pesti Hírlap, 1895. december 5. 16.).
Ennek ellenére bizony sokan bizonytalanul fogjuk kézbe a tollat, ütjük le a billentyűket, ha nekünk kellene apróhirdetést írnunk. Íme néhány tipp, hogy jobban menjen!
Lépések
- Böngésszünk apróhirdetéseket! Ha szánunk rá egy kis időt, hogy mások hirdetéseit elolvassuk, magunk is jobban látni fogjuk a kerülendő hibákat, a jó megoldásokat, illetve ötletet kaphatunk arra, hogy mivel akarunk kitűnni.
- Gondoljuk át, kinek is szól a hirdetésünk. Ha van egy westi kiskutyánk, akit várhatóan egy kisgyereknek vagy egy fiatal hölgynek tudunk majd eladni, akkor nyugodtan írjunk a hirdetésbe olyan szavakat, mint például cuki. De ha egy rottweilert, akkor esetleg érdemesebb olyan szavakat használni, mint hogy jól nevelt, kitűnő házörző stb., mert más célból, más típusú emberek keresik jellemzően.
- Adjunk jó címet! Mindenki először a címet nézi meg, ezért fontos, hogy tartalmazza a legfontosabb információkat és/vagy figyelemfelkeltő legyen.
- Próbáljunk minél pontosabban fogalmazni. Az Albérlet kiadó helyett írjuk inkább azt, hogy Garzonlakás kiadó a XV. kerületben.
- Emeljük ki azt, ami miatt a mi hirdetésünk jobb, mint a többi hasonló. Pl. ha egy Opel Corsát 150 ezerrel olcsóbban hirdetünk, mint a többiek a hasonló paraméterű kocsijukat, akkor érdemes az árat már a címben feltűntetni.
- Adjunk meg minden fontos paramétert arról, ami hirdetünk! Így nem csak az érdeklődők dolgát könnyítjük meg, de nekünk sem kell feleslegesen emelgetnünk a telefonkagylót, mert pl. kihagytuk a hirdetésből, hogy hol található az albérlet.
- Adjuk meg az árat! Kevés olyan eset van, hogy nem érdemes megadni az árat. Az ár jó szűrő tud lenni, hogy kizárjuk azokat, akik nem potenciális érdeklődők. Az árnál érdemes egy picit magasabb összeget megadni, mint amit ténylegesen kapni szeretnénk, hiszen az emberek többsége jobban érzi magát, ha alkudhatott.
- Ha tehetjük, illusztráljuk képekkel a hirdetést. Míg egy processzort akár kép nélkül is megvesznek, egy ház eladásánál, ha nem rakunk képet, szinte esélytelen, hogy eladjuk. Gondoljunk csak bele, miért rohangálnánk megnézni olyan házakat, amiről még csak elképzelésünk sincs, hogyan néz ki, miközben az ingatlanpiac tele van más, fényképes hirdetéssel ellátott házakkal. Nem mellesleg ez egy kicsit azt az érzetet is kelti, hogy nem is nagyon van mit mutogatni a házon (l. „Biztos lepusztult.”).
- Az apróhirdetéseket mindig a leginkább megfelelő rovatban helyezzük el.
- El ne feledkezzünk az elérhetőségeinkről!
- Tippek hirdetéstípusok szerint:
- Ingatlan apróhirdetés: ne feledjük el felsorolni az extrákat, pl. légkondícionáló, garázs, kocsibeálló vagy akár azt, hogy kedvesek a szomszédok.
- Autós apróhirdetés: a lehetőségekhez képest legyünk őszinték a jármű állapotát illetően. Lehet, hogy a kiváló állapotban jelzőre még 200 km-ről is eljönnek megnézni a kocsit, de aztán nekünk kell az érdeklődő szemébe nézni, amikor megállapítja, hogy feleslegesen utazott, mert rohad a karosszéria. Aki kitűnő állapotú kocsit keres, úgysem veszi meg, míg más úgy van vele, hogy oké, rozsdás egy kicsit, de jobbra nincs pénzem.
- Állatos apróhirdetések: ne felejtsük megjegyezni, ha egy állat törzskönyvezett, megkapta a szükséges oltásokat, esetleg ivartalanított. Fontos az állat neme és kora is, esetleg a személyiségéről is lehet írni.
- Szolgáltatásokhoz kapcsolódó hirdetések: gyakran kimarad a cím, pedig sok esetben fontos, hiszen nem feltétlenül megyünk egy fodrászért 20 km-t. Vannak bizonyos szolgáltatások, ahol érdemes megjegyezni, hogy mikor hívható. Pl. zárcserére az éjszaka közepén is szükség lehet, de ha mi nem vállaljuk, akkor érdemes odaírni, hogy például 8-20 óráig.
- Társkereső hirdetéseknél: ne csak azt adjuk meg, hogy kit keresünk, magunkról is áruljunk el bizonyos dolgokat. Itt tényleg lehet kreatívnak lenni, hiszen sok esetben ez kiemel a sok „magányos nő megértő társat keres” típusú, semmitmondó hirdetések közül.
Tippek
- Nyomtatott lapokban és online is adhatunk fel apróhirdetéseket.
- A hirdetés megfogalmazásánál próbáljunk az érdeklődők fejével gondolkodni! Miután összeírtuk, hogy szerintünk melyek a hirdetés tárgyának legfontosabb előnyei, azt is mérlegeljük, másnak miért lehet rá szüksége. Például lehet, hogy szerintünk egy kis testű eb legfőbb előnye az, hogy lakásban is egyszerűen tartható, más viszont azért keres ilyen méretű kutyát, mert kevesebbet kell etetni.
Amire szükséged lehet
- Ötletesség.
Figyelmeztetések
- Ha az otthonunkba jönnek a hirdetés miatt az érdeklődők, ügyeljünk arra, hogy megeshet, hogy nem éppen a hirdetés miatt, jó szándékkal érkeznek.