Főmenü megnyitása

Hogyankell.hu β

Linképítő kampányt csinálni

A lap korábbi változatát látod, amilyen Andi02 (vitalap | szerkesztései) 2012. május 29., 11:54-kor történt szerkesztése után volt.
(eltér) ← Régebbi változat | Aktuális változat (eltér) | Újabb változat→ (eltér)

Szerkesztés Hogyan kell linképítő kampányt csinálni?

Linképítés.jpg

A linképítés a keresőoptimalizálási fegyvertár egyik fontos kelléke, a többi eszközhöz hasonlóan célja, hogy weboldalunk minél előkelőbb helyen jelenjen meg a keresőmotorok organikus találatai között (amellett, hogy direkt forgalmat is generál az oldalunknak). A linképítés nem más, mint honlapunk (el)ismertségének javítása, melynek következtében például a Google is kedvesebb lesz az adott weblaphoz. Minden egyes link, mely az oldalunkra mutat, plusz egy „szavazat”, a végén pedig az lesz a nyerő, aki a legtöbb szavazatot gyűjti össze.

Szerkesztés Lépések

  1. Keressük meg azokat az oldalakat, ahova beajánlhatjuk a weboldalunkat! Első lépésben válasszuk ki azokat a linkgyűjtő oldalakat és egyéb weblapokat, ahol lehetőség van link beküldésére! Ilyenek például a különböző témájú startlap oldalak, a linkcenter és a wyw weblapjai.
  2. Válasszuk ki a témában valóban közel állókat! Csak azokra az oldalakra érdemes beajánlani a linkünket, melyek témájukban valóban kapcsolódnak a tevékenységünkhöz, különben nem valószínű, hogy a szerkesztő el fogja fogadni azt, és ha mégis így tenne, akkor se érnénk el vele sokat keresőoptimalizálási szempontból.
  3. Mi is az Page Rank (PR)? Nem mindegy, hogy milyen honlapokról mutatnak linkek a weboldalunkra. Egy adott oldal Page Rankje segít eldönteni, hogy érdemes-e azon linket elhelyezni vagy sem. A Page Rank gyakorlatilag egy osztályzat, amit a Google ad, és azt fejezi ki, hogy mennyire tartalmas, értékes az adott webhely. A magas Page Rank értékű oldalakról mutató linkek így értékesebbek, de alapvetően csak akkor javítják jelentősen oldalunk pozícióját, ha a téma is összevág. Egy autós oldalról mutató link nem sokat ér, ha egy főzőiskola honlapját próbáljuk erősíteni. A rossz minőségű vagy a Google által veszélyes oldalakról érkező linkek tovább ronthatják a keresőmotorokban való megjelenésünk esélyét, ezért ezekkel vigyáznunk kell a linképítés során! Érdemes a gyűjtőoldalakkal kezdeni (pl.: lap.hu, linkcenter.hu), koncentráljunk a minőségre, hiszen a Panda Update (a Google új értékelési rendszere) kapcsán még inkább felértékelődött a minőségi tartalom szerepe.
  4. Ajánljuk be a weboldalunkat! Minden ilyen oldalon találhatunk egy olyan menüpontot, mely lehetőséget biztosít ajánlásra. Ezt megkeresve értelemszerűen töltsük ki azt!
  5. Szerepeljenek a megfelelő kulcsszavak a leírásban is! Gyakori hiba, hogy egyesek a cégtörténet Ádám-Évától való regélésével töltik ki a leírásra szolgáló szűkös helyet. Pedig fontos, hogy a linkgyűjtő oldalakra beajánlott linkek leírásaiban mindenképpen szerepeljenek a megfelelő kulcsszavak, melyek tekintetében javítani szeretnénk a Google organikus találatai közötti helyezésünket.
  6. Hány darab link kell összesen? A legalapvetőbb válasz természetesen az, hogy minél több. Azt, hogy a megjelenési versenyben mennyi az elég, leginkább a konkurencia keresőoptimalizálási aktivitása határozza meg.
  7. Ugyanaz a link csak egyszer szerepeljen egy oldalon! Nem szerencsés, ha ugyanazt a linket megpróbáljuk egy oldalon többször is elhelyezni. Ráadásul ezt a legtöbb linkgyűjtő oldal automatikusan meg is tiltja. A linkajánlások során célszerű mindig a legpontosabb és legrelevánsabb aloldalak beajánlásával próbálkozni, mert így a linképítés révén szerzett látogatóink is elégedettebbek lesznek. Ha nem vagyunk biztosak abban, hogy vajon tényleg a legrelevánsabb aloldalakra mutatnak-e a linkjeink, ennek megállapításában támpontot nyújthat számunkra a Google Analitycs visszafordulási arányt jelző mérőszáma. A már beajánlott és elhelyezett linkek nyomon követése érdekében érdemes egy excel táblában vezetni az eredményeket.
  • Fő a változatosság! A linképítés során vegyük figyelembe, hogy annál jobb, minél változatosabbak azoknak a linkeknek a forrásai, melyek az oldalunkra mutatnak. Ezt a Google is értékeli, és cserébe jobb pozícióval jutalmaz meg minket.
  • Gondolkodjunk a szerkesztők fejével is! Amikor elkezdjük feltérképezni a terepet, hogy hol tudnánk elhelyezni az oldalunkra mutató linkeket, akkor fontos, hogy ne csak a saját szempontjainkat vegyük figyelembe. Próbáljunk a linkgyűjtő oldalak szerkesztőinek fejével is gondolkodni, és csak úgy a próba kedvéért ne ajánljuk be nem releváns oldalakra a linkünket, mert nekik a látogatóik az elsők, akiknek megpróbálnak témába vágó tartalmat biztosítani! Ha mégis létezik kivétel, aki elfogadja az oda nem illő linkünket, azzal sem járunk jól, mert a Google is büntetést ró ki ránk, ha számos nem releváns link mutat az oldalunkra.

Szerkesztés Amire szükséged lehet

  • internet-hozzáférés
  • türelem

Szerkesztés Figyelmeztetések

  • Ne siessük el! Bár léteznek apróbb trükkök, azért a Google-t nem lehet és nem is érdemes átvágni! Ha túl rövid idő alatt túl nagymértékben szaporodnak meg az oldalunkra mutató linkek, az feltűnő lesz, és a keresőmotor büntetést szab ki ránk miatta. Kb. havonta 5- 15 link az, ami még belefér.

Szerkesztés Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

Andi02, Bianka, Kiscsillag