Cikkek:A hatékony értékesítés gyakorlati tippjei
A hatékony értékesítés gyakorlati tippjei
Nehéz elképzelni olyan vállalkozást, ahol a hatékony értékesítés ne szerepelne a megvalósítandó célok között. A baj csak az, hogy a legtöbb szervezetnél megmaradnak a célok kitűzésénél, a tervezésnél, a vágyakozásnál.
Amiből sajnos nem realizálódik profit. Pontosan ezen szeretnénk változtatni ebben a bejegyzésben. Megfogalmazzuk azokat a lépéseket és gyakorlati teendőket, amelyekkel végre megugorható a régóta várt hatékonyságnövelés.
Ami nélkül elképzelhetetlen a hatékony értékesítés egy KKV esetében
Sok vállalkozásnál gondolkodnak úgy, hogy elég felvenni néhány értékesítőt, eléjük rakni a terveket, aztán hadd tegyék a dolgukat. Ez egyenes út az eredménytelenséghez, ugyanis a támogató munkakörnyezet és az értékesítők menedzselése esszenciális kérdés.
Hasonlóképp könnyíthető a sales munkatársak dolga azzal is, hogyha szoftveresen a MiniCRM, mint a marketing automatizálás eszköze segít hatékonyan felkészíteni a csapatot, továbbá előmelegíteni az érdeklődőket.
Az értékesítésre érdemes úgy tekinteni, mint egy gyümölcsfára. Gondozni, fejleszteni, ápolni kell, és semmiképp nem szabad elhanyagolni. Cserébe pedig folyamatosan teremni fog, ami a céges működés alapvető feltételének számít.
Mi mindent lehet tenni a hatékony értékesítés elősegítésének érdekében?
Azon túl természetesen, hogy a sales csapatba érkezők mindig tudatosan megkomponált onboarding folyamaton mennek végig. Az értékesítéshez önbizalom, lelkesedés, motiváció szükséges, ehhez muszáj megteremteni az alapokat.
Nagyban megolajozható persze a célszámok elérése azzal is, hogyha transzparens éves/havi/heti tervek készülnek, amiket az értékesítésért felelős személyekkel is sikerül részletesen átbeszélni.
A sales csapatot nem feltétlenül tanácsos magára hagyni. Fontosak a rendszeres értekezletek, a vezetői ellenőrzések, a szoros csoportvezetés. Ami nem kell, hogy a szigorra irányuljon. Szólhat a szakmai támogatásról, a brainstormingról is, ami szintén elősegítheti a hatékonyságnövelést.
Tartósan eredményes sales team csakis a következőkön keresztül építhető
Ahogy a jó pap, úgy a kiváló értékesítő is holtig tanul. Pláne abban az esetben, hogyha a menedzsmenttől is megkapja ehhez a támogatást különféle képzések, tréningek, workshopok formájában.
A másik lényeges támogató szegmens a marketing és ügyfélszolgálati tevékenység optimalizálása. Fontos, hogy a customer care, a marketing és a sales ne egymás ellensége, hanem egymás támogatója legyen.
Ez a fajta szinergia és a folyamatos innováció lehet a feltétele annak, hogy az értékesítési számok konstans jelleggel pozitívan alakuljanak. Ennek köszönhetően lehet újabb és újabb távlatokban gondolkodni, akár bővíteni a csapatot, fejleszteni a folyamatokat és meghódítani további piacokat.