LinkedIn profilt készíteni
Hogyan kell tökéletes LinkedIn profilt készíteni?
A LinkedIn a világ legnagyobb szakmai közösségépítő oldala. Ma már több, mint 400 millió felhasználóval rendelkezik és ez a szám folyamatosan növekszik. Mégis hogyan lehet kihasználni a benne rejlő lehetőségeket? Erre kereste a választ a ShopAlike[1] csapata és összeállítottak egy gyors útmutatót hogyan lehet tökéletes LinkedIn profilt készíteni.
Íme tehát néhány tipp:
1) Névjegykártya Ez profilod egyik legfontosabb része! Ne pazarold a fejvadászok idejét arra, hogy megtalálják mi is az ami igazán különlegessé tesz! Légy rövid, kreatív és lényegre törő, használj egy vagy kettő kulcsszót leírásodban. Ebből a részből nem hiányozhat tartózkodási helyed, hisz így több esélyed van helyi poziciók felfedezésére. A tartózkodási hely hozzáadásával akár 23 - szor nagyobb valószínűséggel találhatnak meg a LinkedIn keresőben.
2) Név 3 szabály: semmi becenév, semmi kezdőbetű (hacsak nem vagy ennyire híres), használd a helyes nagybetűket. Ennyire egyszerű!
3) URL Tüntesd fel a LinkedIn profilod elérési címét és ne feledd, hogy akár személyre is szabhatod. Az önéletrajzod felső részénél találod, kattints a szerkesztés gombra és javítsd ki.
4) Profilkép Szakmai vagy professzionális képnek hívják és nem hiába! Kerüld el magánéleti szelfijeid feltöltését és törekedj arra, hogy minél szakszerűbb képet készíts magadról. Egy szakszerű profilkép feltöltésével akár 14-szer több látógatót is szerehetsz LinkedIn profilodnak!
5) Bemutatkozás - Maximum 2000 karakter Gondolj úgy erre, mint kariered bemutatója: légy rövid, lényegretörő, izgalmas és gyors, hogy olvasód többet szeressen megtudni rólad. Emeld ki a fontosabb eredményeid, alapkészségeid, céljaid és értékeid és leginkább mi az ami különlegessé tesz!
6) Tapasztalat a. Tapasztalat/pozíció címe 100 karakter b. Tapasztalat/pozíció leírása 2000 karakter A szakmai életedhez kapcsolodó videókkal, fényképekkel, slide-okkal és idézetekkel kiegészített leírások sokkal eredményesebbek lehetnek LinkedIn-en. Kerüld el a divatos szavak használatát és ne felejtsd el megmutatni készségeid és tehetséged. Például: ahelyett, hogy azt hangoztatnád, hogy milyen nagyszerű értékesítő vagy, említs meg inkább egy díjat vagy kitüntetést amit munkásságodért kaptál.
7) Tanulmányok a. Tanulmányok/Diplomák neve 100 karakter b. Tanulmányok leírása 1000 karakter Mutasd meg a kemény munkával megszerzett diplomád! Tanulmányaid hozzáadásával növeled továbbá annak az esélyét, hogy régi csoporttársakkal is kapcsolatban maradhass. Sosem tudhatod ezek az ismeretségek hová vezethetnek.
8) Kompetenciák Add hozzá profilodhoz a legerősebb és legjellegzetesebb képességeid és tapasztalataid. Ez felkeltheti a fejvadászok figyelmét is akik külön a készségeid miatt felajánlhatnak pozíciókat. A kompetenciákkal ellátott profilok akár 13-szor több nézettséget érnek el a LinkedInen.
9) Projectek Ha a munkahelyeden vagy akár az egyetemen benne voltál/vagy bármilyen projectbe add hozzá ezt is a profilodhoz. Ha van hozzá linked annál jobb! El ne felejtsd rendszeresen frissíteni az adatlapod. A cégek 66%-a tapasztalat alapján veszi fel dolgozóit.
10) Kapcsolatok & Csoportok Próbálj meg legalább 300 kapcsolatot létrehozni, de ne ess túlzásokba, korlátozd a számot lehetőleg 3000 alá. Légy praktikus kapcsolataid létrehozásában, ne feledd ez nem Facebook tehát csak jelenlegi és korábbi munkatársaid és ügyfeleid jelöld be vagy vissza.