Főmenü megnyitása

Hogyankell.hu β

A fehér elefánt ajándékcserét játszani

A lap korábbi változatát látod, amilyen Gycsutk (vitalap | szerkesztései) 2017. február 1., 19:58-kor történt szerkesztése után volt. (Hogyan kell A fehér elefánt ajándékcserét játszani?)

Hogyan kell A fehér elefánt ajándékcserét játszani?

Gifts.jpg

Ajándékot kapni mindenki szeret. Az ajándékötletek azonban már gyakran fejtörést okoznak. Itt egy játék, ahol nagyobb hangsúly van az ajándékozás örömén, mint magán az ajándékon. Add át magad a meglepetés izgalmának, és harcolj a legkülönlegesebbnek tűnő ajándékért.

Lépések

  1. Minden résztvevő egy előre becsomagolt ajándékkal szállhat be a játékba. A szervezőnek előzőleg mindenkit értesíteni kell arról, hogy milyen jellegű ajándékkal készülhet (például: használt vagy új, saját kézzel készített, vicces, olcsó).
  2. Az ajándékokat rakjátok olyan helyre, ahol mindenki jól láthatja, és könnyen hozzáférhet.
  3. A résztvevők meghatározzák a sorrendet, hogy ki mikor választhat ajándékot. Ezt kihúzhatjátok, vagy egyszerűen csak megállapodtok, hogy ki jön a sorban.
  4. A résztvevők leülnek, lehetőleg sorrendben. Úgy foglaljatok helyet, hogy mindenki jól lássa az ajándékokat.
  5. Az első résztvevő választ egy ajándékot.
  6. A következő játékos eldöntheti, hogy húz egy ajándékot középről, vagy elkéri az előző játékos ajándékát. Mindenki, akitől ilyen módon ellopják az ajándékát, választhat egy ajándékot középről, vagy elcsenheti egy másik résztvevő kezében lévő ajándékot.
  7. Az ajándékcserének azonban van néhány megkötése:
    • egy körben csak egyszer lehet ajándékot elcsenni
    • három csere után a kör automatikusan véget ér
  8. Ha minden játékos választott, vagyis miden kör lement, akkor, aki legelsőként választott ajándékot eldöntheti, hogy akar e cserélni valakivel. Ez a kör akkor zárul le, ha valaki megtagadja a cserét.
  9. Ha háromszor elcsenték az ajándékodat, akkor a következőt megtarthatja, és már nem lophatja el tőle senki.
  10. Ha egy ajándékot már háromszor elcseréltek, akkor annál marad, aki harmadjára lett a gazdája. Többször nem lehet tőle ellopni.
  11. A játék végén mindenkinél marad egy ajándék, melynek boldog tulajdonosa lehet. Bár az ajándék is örömöt okoz, mégis a játék izgalma már magában is akkora élmény, hogy az ajándékot csak ráadásnak fogod érezni.


Tippek

  • Az ajándékozást érdemes valamilyen témakörhöz kötni. Például az otthon már nem használt konyhai eszközök vagy vicces tárgyak. Ezzel segíthetsz, hogy gazdát cseréljenek tárgyak, és talán olyanhoz kerüljenek, aki örülne neki.
  • Az ajándékozást vershez is kötheted. Ebben az esetben nem a résztvevők húznak és választanak ajándékot, hanem mindenki kézbe vesz egy ajándékot. Majd elhangzik egy mondóka, amelynek utasításait követnie kell a játékosoknak. Ha lehet, minél több olyan fordulat legyen benne, amikor az ajándékok gazdát cserélnek (például jobb szomszéd vagy a szemben ülő kapja meg). Ez a játékvezető fantáziájára van bízva.
  • Mivel az ajándékoknak csak a külsejét látják először a részvevők, érdemes figyelemfelkeltő, különleges csomagolást választani.


Amire szükséged lehet

  • A játékosokkal előre meg kell egyezni a játékszabályokban, hogy elkerüljétek az esetleges kellemetlen vitákat.
  • Minden résztvevőben tudatosítanod kell, hogy ez egy játék. Senki ne sértődjön meg, vagy vegye személyes sértésnek, ha elveszik tőle az ajándékot.


Figyelmeztetések

  • becsomagolt ajándékokra
  • lelkes játékosokra
  • játékvezetőre


Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

Gycsutk