Céges LinkedIn oldalt létrehozni
A lap korábbi változatát látod, amilyen Bianka (vitalap | szerkesztései) 2014. december 18., 16:50-kor történt szerkesztése után volt. (→Kapcsolódó videók)
Hogyan kell céges LinkedIn oldalt létrehozni?
Ma már nemcsak a Facebookon érdemes jelen lenni a cégeknek, hanem a LinkedInen is, amely sokkal inkább az üzleti kapcsolatépítés és kapcsolattartás platformja, mint a Facebook. Ebben a cikkben azt nézzük meg, hogy hogyan kell egy cég számára LinkedIn profilt létrehozni.
Lépések
- Alakíts ki személyes LinkedIn profilt! A cég LinkedIn profilját csak olyan személy hozhatja létre, aki már rendelkezik személyes LinkedIn profillal. Fontos tudni, hogy az a személy, aki saját személyes profiljából létrehozza a céges oldalt, az automatikusan a cég alkalmazottjaként lesz megjelölve. Ezért jól vigyázzunk, hogy kinek a profiljából hozzuk létre a céges LinkedIn oldalt!
- Hozd létre a céges profilt! Kattints az alábbi linkre, és add meg a cég nevét, illetve a saját céges e-mail címedet: https://www.linkedin.com/company/add/show! Figyelj, mert az lesz a céges profilban a név, ahogy itt megadod a cégnevet, ezt később már csak nehézkesen fogod tudni módosítani a support segítségével!
- Alapadatok megadása: ezután pár adminisztratív információt kell megadni a cégről, például az alkalmazottak számát, a szolgáltatás-/termékkategóriát, melyben tevékenykedik a cég stb. Ezeket mindig úgy érdemes kitölteni, hogy ezek alapján az információk alapján minél könnyebben ráakadjanak a cégre a potenciális ügyfelek.
- Állítsunk be egyedi url-t! Megadhatunk egyedi url-t a cég LinkedIn oldala számára, így nem egy hosszú, több számból és betűből álló karakter lesz a cégünk elérhetősége a LinkedInen, hanem pl. https://www.linkedin.com/company/Hogyankell.
- Bemutatkozás megírása max. 2000 karakterben. A cég bemutatása 2000 karakterben van korlátozva, de nem érdemes feltétlenül kitölteni, a lényeg, hogy röviden és tartalmasan mutasd be a céget. Fontos, hogy már a legelején eldöntsd, hogy mi lesz a profil nyelve, a bemutatkozást is ezen a nyelven kell megírni, viszont ezután a posztoknak is így kell születniük. Tudni kell, hogy a LinkedIn nyelve alapvetően az angol, de fontos, hogy a célcsoportot is figyelembe vedd, akivel a LinkedInen kommunikálni szeretnél. Mert, ha az ügyfélköröd vagy partnereid nagy valószínűséggel nem beszélnek angolul, akkor jobb, ha a magyar nyelvű kommunikációt választod a céges oldalon és a bemutatkozásban is.
- Állítsunk be profilképet! Ide általában a cég logóját érdemes a megfelelő formátumban feltölteni.
- Borítókép beillesztése. A borítókép esetében azt javasoljuk, hogy a cég tevékenységéhez kapcsolódó imázskképet állíts be, amelyből egyből kiderül, hogy mivel foglalkoztok. A legjobb, ha ez a kép még egy fontos üzenettel is kiegészül , amely versenyelőnyt jelent a cég számára pl. A legmegbízhatóbb társ az ingatlanvásárlásban.
Tippek
- Az oldal kezelői közé számos embert felvehetünk, akik később bejegyzéseket helyezhetnek majd el az oldalon, illetve szerkeszthetik az alapadatokat is. Viszont fontos, hogy előbb ismerősi kapcsolatban kell lennünk azzal, akit hozzá szeretnénk adni az oldal kezelőihez. Mindezt edit (szerkesztő) módban állíthatjuk be a Company Pages Admins részben.
- Ha van cégünknek LinkedIn profilja, akkor fizetett hirdetés formájában álláshirdetéseket is adhatunk fel a LinkedInen.
Amire szükséged lehet
- Linkedin regisztráció
- Személyes LinkedIn profil
Figyelmeztetések
- Ne hagyjuk magára a LinkedIn oldalt! Csak akkor érdemes cégünk számára LinkedIn profilt létrehozni, ha legalább havi rendszerességgel osztunk meg rajta frissülő, jó esetben egyedi tartalmakat, melyek valóban hasznos információforrássá teszik céges LinkedIn profilunkat. Ezt követően magánszemélyként ezeket a bejegyzéseket különböző csoportokban is megoszthatjuk, amellyel még tovább növelhetjük céges LinkedIn oldalunk követőinek és olvasóinak számát.