Belső vállalati hírlevelet készíteni
A lap korábbi változatát látod, amilyen Andi02 (vitalap | szerkesztései) 2014. július 14., 10:18-kor történt szerkesztése után volt. (Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell belső vállalati hírlevelet készíteni? == rightA munkatársak folyamatos informálása kritikus a vállalati stratégia megvaló…”)
Hogyan kell belső vállalati hírlevelet készíteni?
A munkatársak folyamatos informálása kritikus a vállalati stratégia megvalósítása szempontjából. Hogyan várhatnánk el a dolgozóktól, hogy azonosuljanak a vállalat céljaival és együtt dolgozzanak azok megvalósításán, ha nem is ismerik azokat? A megfelelő informálás ráadásul fontos motiváló erő is, sokszor még az anyagiaknál is erősebb. A belső kommunikáció egyik fontos eszköze a vállalati hírlevél, melynek felépítéséhez adunk tippeket a következőkben.
Lépések
- A hírlevél tematikája! Fontos, hogy a hírlevél olyan témákkal foglalkozzon, melyek a dolgozókat érdekelhetik, és ne a vezetőség önpropagandája legyen. Mik lehetnek ezek?
- Aktualitások: Érdemes mindig naprakész információkkal ellátni a munkatársakat. Ha például valamilyen új terméket/szolgáltatást vezet be a cég, esetleg egy új fejlesztésen dolgozik, elnyert egy díjat, bevezetett egy új folyamatot stb., azokról fontos a belső hírlevélben is tájékoztatást adni.
- Fontos információk: Ha valamelyik részleg fontos információt osztana meg a dolgozókkal – pl. jutalékrendszer változása stb. –, a belső vállalati hírlevél remek felület ezek közlésére.
- Új munkatársak: Nagyobb cégek esetében a vállalati hírlevél az új munkatársak bemutatására is jó lehetőséget jelent.
- Elismerések: Ha kitüntetünk egy munkatársat – pl. mert társadalmi munkát végzett, kiemelkedően végezte a céges feladatait, ő lett a hónap dolgozója stb. – akkor arról érdemes a belső hírlevélben is említést tenni, hiszen így lehetőségünk van az egész vállalat előtt elismerésben részesíteni a munkatársunkat.
- Aktuális események: A vállalati eseményekről – családi nap, partnerrendezvény stb. – is fontos a belső hírlevélben tájékoztatást adni.
- Szakmai cikkek: A hírlevélbe bekerülhetnek a vállalat tevékenységével kapcsolatos érdekes szakcikkek is. Még jobb, ha ezeket a dolgozók írják, így lehetőséget teremthetünk a tudásmegosztásra is.
- GYIK: A dolgozók kérdéseit is megválaszolhatjuk a belső hírlevélben. Így a külön-külön felmerült kérdésekre egy felületen, egyszerre adhatunk választ.
- Sajtómegjelenések: A vállalat legfrissebb sajtóközleményeit, megjelenéseit is érdemes a hírlevélben megjeleníteni.
- Időzítés: A belső hírlevél esetében is fontos a rendszeresség. Érdemes legalább havi rendszerességgel tájékoztatni a munkatársakat. Rendkívüli események kapcsán lehetnek persze különszámok: pl. ha a közeledő családi nap programjában változás áll be, természetesen nem érdemes a következő számig várni.
- Szerkesztőség: A belső vállalati hírlevélnek kell, hogy legyen felelőse. Jelöljünk ki egy szerkesztőséget, akiknek többek között az is a feladata, hogy begyűjtsék az információkat a hírlevélhez, megszerkesszék és egyeztessék a vezetőséggel a tartalmat (amennyiben erre szükség van), majd kiadják a hírlevelet.
- Terjedelem: Nem érdemes túl terjengősre venni a hírlevelet, mert senki nem fogja elolvasni azt. Ráadásul, mivel ezt többnyire munka közben olvassák el a dolgozók, nem érdemes hosszú időre elvonni őket a munkától. Csak a lényeget
- Hangnem: A vállalati kultúrának megfelelően használjunk tegezést vagy magázást! Ugyanakkor fontos, hogy magázás esetén is közvetlen legyen a hangnem, inkább párbeszédszerű, mint kinyilatkoztatás a vezetőség részéről.
- Felépítés: Határozzuk meg, hogy milyen tematika mentén építjük fel a hírlevelet, és legyünk konzisztensek! Így a dolgozók pontosan tudják, hogy hol találják a kedvenc rovatukat, vagy azt az információt, amit éppen keresnek.
Tippek
- Érdemes sok képet használni a belső hírlevélben is! Így sokkal érzékletesebben adhatjuk át az üzeneteket, és a dolgozók is szívesebben olvassák el a híreket.
- A hírlevél szerkesztőinek érdemes minél többet beszélgetnie a munkatársakkal és a vezetőséggel, hogy képben legyenek az aktualitásokkal, és meg tudják írni azokat.
- Ugyanígy érdemes a szakmai hírek követésére is kijelölni egy felelőst, így ezen a területen sem fogunk lemaradni semmi fontosról.
- Biztassuk a munkatársakat, hogy bátran szóljanak hozzá a hírlevélhez, adjanak témaötleteket, tippeket a továbbfejlesztéshez. Minél inkább maguknak érzik, annál jobban be tudja tölteni a szerepét a belső kommunikációban!
Figyelmeztetések
- Ne legyen önpropaganda! Nagyon fontos, hogy a hírlevél a dolgozóknak, és ne a vezetőségről szóljon! Ahogy egy külső hírlevélnél, itt is az olvasók igényeihez kell igazodnunk.
- A hírek legyenek hitelesek! Bár valóban fontos a közvetlen hangnem, ne felejtsük el, hogy ez nem a folyosói pletykák helye!
Amire szükséged lehet
- Szerkesztő (csapat)
- Információk megosztása szerkesztőkkel
- Grafikus
- Hírlevélküldő rendszer (online hírlevél esetén)
- Nyomda (print hírlevél esetén)
Felhasznált források, kapcsolódó webcímek
- SAKKOM Interaktív blog
- Tips to Creating an Engaging Internal Newsletter
- Tips For Making Your Employee Newsletter the Best It Can Be!
- How to Write an Internal Newsletter
- How to Write an Internal Newsletter
- A belső kommunikáció javítása és fejlesztése minden vállalkozásnak fontos cél. Mit tegyünk, ha a vállalati szintű kommunikáció romokban hever?