Használtautó hirdetést feladni
A lap korábbi változatát látod, amilyen Mező (vitalap | szerkesztései) 2014. május 5., 20:53-kor történt szerkesztése után volt. (Hogyan kell használtautó hirdetést feladni?)
Hogyan kell használtautó hirdetést feladni?
Szeretnénk gyorsan és jó áron eladni autóját magánszemélyként, és mind ezt egy ingyenes hirdetés feladásának segítségével? Érdemes pár hirdetési praktikát alkalmaznunk a hirdetés feladásakor, hogy a legeredményesebben tudjuk eladni a személygépjárművünket. Most ebben segítünk néhány egyszerű tippel, hogy mikre érdemes oda figyelni a hirdetési adatok megadásánál.
Lépések
- Gyűjtsünk össze minden fontos adatot! A legelső lépés legyen, hogy az autónk minden alapvető információját szedd össze, amiknek feltétlen fontos adatokat kell tartalmaznia. Amikre mindenféleképpen szükséged lesz: márka, modell, típus, évjárat, futott km, kivitel (pl. cabrio), üzemanyag, állapot, hengerűrtartalom, ajtók száma.
- Regisztráljunk fel használtautókat hirdető oldalakra! Szerencsére számos használtautókat tartalmazó ingyenes weblap közül válogathatunk, így akár egyszerre több helyre is felregisztrálhatunk. Általában egy e-mail cím, felhasználó név és jelszó szükséges a regisztrációhoz. Keressük meg a számunkra legmegfelelőbb hirdető oldalt és regisztráljunk fel rá (pl. www.hasznaltauto.hu, www.hasznaltauto.com, www.komplexauto.hu, www.eszakauto.hu, www. hasznaltauto.lap.hu, stb.).
- Adjunk meg minden valós adatok! Semmiképp se feltételezzük, hogy a vevők nem értenek az autókhoz, és nem tudják megállapítani az autó állapotát, hibáit a külső jelekből, nyomokból. Mindig őszinte adatokat adj meg, mert a vevő bizalmához az egyenes út az őszinteség. Bármilyen külső sérelmi nyom, sérülés, műszaki hiba, stb., található az autón, azokat feltétlen tüntesd fel.
- A kategória helyes kiválasztása: a hirdetés feladás során mindig figyeljen oda, hogy az autónkat a megfelelő járműkategóriába és karosszéria-kivitelek szerint adjuk fel. Ne személykocsiként hirdessük meg a kishaszongépjárművet, kisárusszállítót (pl. Mercedes Vito). Valamint ne az egyterűek közé soroljuk a mikrobuszt, a Wagon R+-t, a Twingo-t és a kishaszonjárművet.
- Az ár meghatározása: feltétlen nézzünk utána, hogy az autónk átlag ára a használ hirdetők között milyen kategóriába esik. Eszerint és az állapota szerint próbáljunk egy árat belőni. A szakemberek azt ajánlják, hogy az azonos járművek kínálati árához képest érdemes az alsó egyharmadban meghatározni az árat, emennyiben relatíve gyorsan szeretnénk eladni a kocsit. Fel is mérethetjük az autónk állapotát és a szerint kérhetünk árajánlatot. Kalkuláljuk bele, hogy a vevők általában számítanak egy kisebb alkulehetőségre, ezért legyünk valamennyire rugalmasak.
- Írjuk meg a hirdetés szövegét! Minden oldalon kellő terjedelmű leírás mező áll a rendelkezésünkre, hogy az autónkat részletesen ismertessük. Ide írhatjuk az autónk alap tulajdonságait, a karbantartási és üzemeltetési előzményeit, a származását, hogyan és mióta használtuk, hol tároltuk – tehát minden olyan körülményt és tényezőt, ami az autónk állapotát befolyásolhatta.
- A személyes adatokhoz írjuk a telefonszámot, a megtekintési címet és az elérhetőséget.
- Az autóról minél több információt és valós adatot adunk meg, annál figyelemfelkeltőbb lehet a keresők számára.
- Általában a hirdetés feladásánál sok kis jelölőnégyzetben tudjuk kipipálni a jármű felszereltségét (pl.: ABS, központi zár, klíma, stb.). Utána ezeket nem kell beleírnunk a leírás mezőbe is, mivel e tulajdonságok már automatikusan megjelennek a felszereltségek felsorolásoknál a jármű adatlapján.
- Készítsünk képeket! Az egyik legfontosabb az eladás során, hogy készítsük 6-12 jó minőségű képet. Fontos tudni, hogy nem nagyon nézik meg azt a hirdetést, amihez nincs kép feltöltve – valamint ha kevés kép van az autóról, akkor se biztosított, hogy a vevő bizalmát és pozitív megítélését megszerezhetjük.
- Fotózáskor az alábbi képeket érdemes elkészíteni a kocsinkról: elölről, hátulról, baloldalról, jobb oldalról, első ülések, hátsó ülések, teljes műszerfal, csak az órák a kormánnyal, csomagtér, motortér, extra felszereltségek, érdekességek közelről (tetőcsomagtartó, vonóhorog, napfénytető, rádiósmagnó, téli gumi stb.), karcok, sérülések.
- Az első, fő képnek olyan fotót válasszunk, ami a legelőnyösebben mutatja be autónkat. Ezt a képet fogja majd a találati listában mutatni az oldal kicsi képként, így ezzel kell felkeltenünk a nézelődők érdeklődését és bizalmát - érdemes egy ferdén fotózott elölről és félig oldalról készült képet választanunk fő képnek.
- Használjunk kiemelési lehetőséget! Amennyiben sürgős az eladás vagy meg akarjuk különböztetni a hirdetésünket másokétól, akkor lehetőségünk van valamennyi összegért kiemeltetni a címlapra, ahol feltűnő kerettel látják el, illetve előre rendezik a találati lista elejére.
Tippek
- Ne elégedjünk meg 1-2 képpel, használjuk ki a maximálisan feltölthető mennyiséget.
- Amennyiben a legrövidebb idő alatt szeretnénk vásárlót találni, érdemes részletesen, alaposan bemutatni a kocsit, és szép, minőségi, igényes fotókkal ellátni.
- Próbáljuk olyan képeket feltölteni, ahol a vevő érezheti, hogy nem titkolunk el semmit.
- Ne manipuláljuk a fotókat, így a sérüléseket semmiképpen se tüntessük el, mivel a személyes megtekintés során ez úgyis kiderül.
- Ajánlatos biztonsági okokból a rendszámtáblát kitakarni a képeken.
- Nem érdemes a képeinken feliratot elhelyezni, mert előnytelen lehet a hirdetés szempontjából, valamint kitakarhat lényegi részeket, így csökkentve a hirdetés értékét.
- Alkalmazzunk képaláírást, aminek az előnye, hogy az adott képen látható pozitív tulajdonságra azonnal felhívja a figyelmet, így itt jelezhetjük, hogy mit érdemes megfigyelni az adott képen (Pl.: csomagtartó mérete, karcmentes karosszéria, jó állapotú gumik stb.).
Amire szükséged lehet
- használtautókat hirdető weboldalak
- digitális fényképezőgép
- internet
Figyelmeztetések
- Mindig legyünk őszinte hirdetők, mert a vásárló bizalmának megnyerése a legfontosabb a sikeres eladás szempontjából.
- Ne adjunk meg hamis eladási árat, csak hogy előre kerüljön a jármű a találati listán.
- Valószínű, hogy a kezdetekben több telefonálónk és érdeklődőnk is lesz, viszont ne vegyük őket fix vevőknek, óvatosan adjunk ki adatokat telefonon.
- Ne a leírás mezőbe írjuk a telefonszámot, a megtekintési címet és az elérhetőséget.
- Figyeljünk oda a helyesírásra.
- Kerüljük a nagybetű használatát.
- A leírás mezőbe csak akkor említsük meg bármely felszereltséget, amennyiben pontosítani szeretnénk annak a fajtáját vagy működését.
Kapcsolódó videók