Keresőoptimalizálni a YouTube videókat
Innen: Hogyankell.hu
A lap korábbi változatát látod, amilyen Hogyankell (vitalap | szerkesztései) 2013. június 3., 09:07-kor történt szerkesztése után volt. (Visszaállítottam a lap korábbi változatát: 94.21.93.171 (vita) szerkesztéséről Andi02 szerkesztésére)
Hogyan kell keresőoptimalizálni a YouTube videókat?
A keresőoptimalizálási szempontok ma már nem csak a honlapok vagy sajtóhírek tekintetében érvényesülnek, hanem a YouTube videók esetében is, melyeket a Google azonnal beindexel. Ezért ha valóban hatékony csatornaként akarjuk használni a Youtube-ot, érdemes odafigyelni a SEO szempontokra is, hogy még több forgalmat irányíthassunk a weboldalunkra.
Lépések
Amikor létrehozzuk saját YouTube csatornánkat a következő szempontokra figyeljünk oda:
- A cím/név mindenképpen tartalmazza a cég nevét.
- A láthatóság mezőben (visibility box) állítsuk be, hogy a csatorna mindenképpen látható legyen a YouTube-on!
- Pipáljuk be azt az opciót is, hogy mások is megtalálhassák a csatornánkat a YouTube-on az e-mail címen keresztül!
- Állítsunk be releváns címkéket (tageket)! Ez a keresőoptimalizált csatorna egyik legfontosabb eszköze. Idézőjelek közé írva állítsuk be azokat a kulcsszavakat, melyekre a honlapunk és az általunk kínált termék vagy szolgáltatás szempontjából célozni szeretnénk! Lehetőleg mindkét helyen ugyanazokat a kulcsszavakat használjuk!
- Az alapértelmezett, kiemelt tartalomnak mindig a saját feltöltött videóinkat állítsuk be, úgy, hogy mindig csak egy kiemelt videó jelenjen meg elsőre, de az automatikus lejátszással!
- Mindenképp adjuk meg a vállalat nevét, a link pedig annak webcíme legyen! Ez azért fontos, mert ez az egyetlen követhető link a csatornán.
- A csatorna leírásába úgyszintén helyezzük el a számunkra releváns kulcsszavakat és a Facebook, illetve Twitter elérhetőségünk linkjét is!
Hogyan optimalizáljuk magukat a feltöltött videókat?
- Először is jó minőségű, érdekes tartalmakat töltsünk fel a saját YouTube csatornánkra!
- A feltöltött videók címébe mindig írjuk bele a cég nevét és a video szót!
- A leírásban adjuk meg a cég nevét és linkjét, mely bár nem lesz lekattintható, de meg fog jelenni a keresők számára!
- Azokat a releváns kulcsszavakat se hagyjuk ki a leírásból, melyek a célzás szempontjából fontosak számunkra!
- Ha van, akkor a leírás végére illesszük be a cég Facebook profiljának és Twitterének linkjét is!
- A videóhoz kapcsolódó címkéknél, a csatorna leírásához hasonlóan idézőjelekkel elválasztva adjuk meg a legfontosabb kulcsszavakat!
- Használj érdekes és figyelemfelkeltő nyitóképeket, hogy még többen nézzék meg a videódat!
- Mire figyeljünk oda a megosztási beállításokkal kapcsolatban? Optimalizálási szempontból az a legjobb, ha minden beállítást engedélyezünk, azaz publikusra állítunk a nagyközönség számára, kezdve a hírcsatornától, a kommentekig egészen az értékelésig. A licenc beállításnál pedig a sztenderd YouTube licenct adjuk meg!
- Hogy érdemes beállítani a képaláírásokat és a feliratokat? Először is txt. kiterjesztésű fájlban adjuk meg, és használjunk pontokat és vesszőket a videóban található szövegben a szünetek jelölésére, mivel ez segít a Google hangfelismerő rendszerének, hogy helyesen olvassa be! Ha a videó nem tartalmaz szöveget, akkor használjuk a jegyzetkészítési funkciót, és írjunk be a cég weboldalára vagy közösségi oldalára vezető call-to-action üzeneteket, majd ellenőrizzük le, hogy az időzítés megfelelőképpen van-e beállítva!
- A videó megadott helyének a cégünk címét állítsuk be, és jelöljük be azt a térképen is!
Tippek
- A céges YouTube csatorna külső megjelenítése nem befolyásolja közvetlenül a keresési eredményeket, de azért arra érdemes odafigyelni, hogy cégünk arculati elemeihez illeszkedő színvilágot válasszunk a YouTube-on is!
- A YouTube egy kattintással lehetőséget biztosít arra is, hogy a Facebook, illetve Twitter csatornádat is összekapcsold a YouTube fiókoddal. Érdemes ezt is megtenni, a minél jobb elérés érdekében.
Amire szükséged lehet
- Egy jó videóra
- Internetkapcsolatra
Figyelmeztetések
- A keresőoptimalizált beállítások még nem jelentenek tuti sikert a népszerűsítés szempontjából, ezért érdemes más fórumokon is hirdetni a videót. Ha van a cégnek weboldala vagy blogja, akkor tegyük fel oda is a videót a YouTube link beillesztésével! Emellett használjuk a közösségi oldalakat a megosztáshoz, vagy olyan speciális honlapokat, mint például a http://www.tubemogul.com/.