Elindulni egy szakmai pályázaton, versenyen

Innen: Hogyankell.hu

A lap korábbi változatát látod, amilyen Andi02 (vitalap | szerkesztései) 2012. május 29., 11:51-kor történt szerkesztése után volt.
(eltér) ← Régebbi változat | Aktuális változat (eltér) | Újabb változat→ (eltér)

Hogyan kell elindulni egy szakmai pályázaton, versenyen?

Pályázat.jpg

Minden vállalat számára hasznos és imézsépítő értékű lehet szakmai versenyeken, pályázatokon való győzelem, melynek kommunikálása is hasznos PR fogásnak minősül. Azonban az indulással kapcsolatban felmerülhet jó pár kérdés, és a lebonyolítása sem mindig zökkenőmentes. A cikkben a pályázat szót kizárólag a szakmai tevékenységhez kapcsolódó versenyek, megmérettetések értelmében használjuk, nem pedig a különböző EU-s és egyéb forrásteremtő pályázati lehetőségek szinonimájaként.

Lépések

  1. Hogyan találjuk meg a számunkra ideális pályázati lehetőséget? Mindig a céges profilhoz illeszkedő versenyeken induljunk, melyek elnyerése kommunikációs tőkével is bír számunkra. Tekintsük át, hogy milyen pályázati lehetőségek állnak rendelkezésre?
    1. Cégek számára kiírt pályázatok: pl. Zöld Iroda verseny, különböző CSR pályázatok stb.
    2. Személyi kiválóságok versenyei: Ezeken a cég ügyvezetőjét vagy megbecsült munkatársát indíthatjuk el. Az ő győzelmük közvetve pozitívan érinteni cégünk hírnevét is. (Ilyenkor persze mindig számolni kell azzal a veszéllyel is, hogy a szakmában más is felfigyel cégünk kiválóságára, és hirtelenjében megsokszorozódnak körülötte az állásajánlatok!)
    3. Terméket és szolgáltatásokat megmérettető versenyek: a harmadik lehetőség, hogy termékünk vagy szolgáltatásunk színvonalát mérjük össze versenytársainkéval, mely amellett, hogy jó PR a cégnek, a közvetlen eladásösztönzésre is pozitív hatással lehet.
    4. Kommunikációs kampányok versenye: ez leginkább a nagyvállalatok esetében jellemző, amikor egy jól sikerült kommunikációs kampánnyal nevez a cég vagy annak ügynöksége a versenyre.
  2. Milyen díjakkal rendelkezik a konkurencia? A megfelelő pályázat vagy verseny kiválasztásához nézzünk körbe a versenytársaink háza táján, hogy ők milyen címeket szereztek meg az elmúlt időszakban!
  3. Ellenőrizzük, hogy megfelelünk-e a versenykiírásnak! Egy igazán jó pályázati anyag összeállítása ugyanis igen sok energia-, idő- és sok esetben pénzráfordítást igényelhet, melyet érdemes megspórolni, ha már a jelöltekkel szemben támasztott feltételek kizárják a győzelmet! A győzelmi esélyek latolgatásánál mindig érdemes figyelembe venni, hogy kapcsolódik-e a versenyhez közönségszavazás, vagy esetleg ez az egyetlen formája a győztes kiválasztásának. A közönségszavazás jó lehetőség lehet azok számára, akik valamilyen saját platform segítségével nagyszámú közönség megmozgatására képesek, azonban sokszor nagyban csökkenheti is egy pályázat presztízsét, ha a győztes kizárólag a „nép” akaratán múlik.
  4. Mérlegeljük a kommunikációs „nyereséget”! Nézzük meg, hogy milyen felületeken hány megjelenésre számíthatunk, és ennek mekkora a listaára, majd ezt állítsuk szembe a pályázat költségeivel (nevezési díj, pályázati anyag összeállításának díja stb.)! A győzelemről egyébként a szervezők és mi magunk is kommunikálhatunk.
  5. Minden szükséges infót szerezzünk be a pályázat összeállításához! Alaposan nézzük át, hogy milyen információkra és plusz beadandó mellékletekre kíváncsiak a szervezők, ezeket mind szerezzük be!
  6. Figyeljünk oda a helyesírásra és a nyelvhelyességre! A pályázati anyag, amit leadunk, cégünket mintázza, ezért minden esetben figyeljünk oda, hogy nyelvhelyességi és helyesírási szempontból is kifogástalan pályázati szöveget adjunk le, még akkor is, ha nem az év helyesíró vállalkozása címre pályázunk!
  7. Vegyük figyelembe, hogy kik ülnek a zsűriben! Amennyiben a tartalmi rész összeállításánál viszonylagos mozgástérrel rendelkezünk, például egy párezer karakteres rövid összefoglalót kell írnunk a teljes anyagról, mindig vegyük figyelembe, hogy kik ülnek a szakmai zsűriben, és kicsit próbáljuk meg az „ő szájuk íze szerint” megírni ezeket a sorokat!
  8. Ne feledkezzünk el a mellékletekről sem!

Tippek

  • Csak olyan versenyekbe tegyünk bele pénz, időt és energiát, ahol reális esély mutatkozik a győzelemre! A legtöbb verseny esetében már a nevezési idő alatt folyamatosan közzé teszik az induló jelölteket, ezért érdemes kicsit várni a nevezéssel, és az alapján dönteni az indulásról, hogy a résztvevők fényében milyen esélyeink vannak a győzelemre!
  • A meglévő arculati elemek felhasználásával készítsük el a pályázati anyagunkat. Logózott CD-n adjuk be pályázatunkat, a nyomtatandó dokumentumokat pedig fejléces papíron nyújtsuk be!
  • A szervező és a verseny presztízse mindig kiemelt jelentőségű annak eldöntésében, hogy induljunk-e egy pályázaton vagy sem. Csak a valódi szakmai elismerést kivívó, nívósabb pályázatokon induljunk, hiszen egy kétes kimenetelű vagy szervezésű verseny akár még negatív hatással is lehet cégünk imázsára!

Amire szükséged lehet

  • Nyitottság, a lehetőség észrevételéhez.
  • Alaposság, precizitás a pályázati anyag összeállításához.

Figyelmeztetések

  • Ne hagyjuk utolsó pillanatra a pályázati anyag összeállítását, mivel a jó munkához idő kell!
  • A pályázati anyagokhoz szükséges pár soros bemutatókat ne tévesszük össze a fél oldalas marketing bullshit anyagokkal! A lényegre szorítkozva, objektívan, de pozitívan mutassuk be magunkat!

Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

Andi02, Bianka