Cikkek:A SEO segít , hogy megtaláljanak

Innen: Hogyankell.hu

A lap korábbi változatát látod, amilyen Hogyankell (vitalap | szerkesztései) 2025. április 29., 12:32-kor történt szerkesztése után volt. („Cikkek:A SEO segít , hogy megtaláljanak” levédve ([Szerkesztés=csak adminisztrátoroknak engedélyezett] (határozatlan) [Átnevezés=csak adminisztrátoroknak engedélyezett] (határozatlan)))
(eltér) ← Régebbi változat | Aktuális változat (eltér) | Újabb változat→ (eltér)


A SEO segít, hogy megtaláljanak

Markestic.com - 2025 április - Cikk6.jpg

Az online jelenlét ma már alapvető, mondhatni elkerülhetetlen része minden vállalkozás működésének. Az viszont, hogy megtalálnak-e bennünket az interneten, már egészen más kérdés - ha nem, akkor igencsak döcögős lehet a cég működése, ugyanis enélkül nehéz megfelelő mennyiségű érdeklődőt szerezni. Itt lép színre a SEO, azaz a keresőoptimalizálás, melynek célja éppen ez: láthatóvá válni a célközönség számára.

Mi az a SEO és mire való?

A SEO (Search Engine Optimization) egy olyan komplex marketingeszköz, amelynek segítségével a honlapunk előrébb kerülhet a keresőmotorok – elsősorban a Google – találati listáján. Ehhez rengeteg dologra kell figyelni: a folyamat része a seo szövegírás, a technikai beállítások kezelése, de a megfelelő linkháttér kiépítése is lényeges.

A biztos érthetőség kedvéért nézzünk egy konkrét példát, mely megmutatja, mi is a tevékenység lényege! Amikor valaki beírja a keresőbe például, hogy „legjobb kávézó Budapest belvárosában” akkor gyakorlatilag a SEO dönti el, hogy melyik weboldal jelenik meg az első, második és akárhanyadik helyen az említett keresőszóra. Minél jobbak a mi kávézónk oldalának keresőoptimalizálási beállításai, annál jobb helyen fog minket mutatni a Google - és persze annál több látogatónk lesz.

A SEO célja tehát nem más, mint láthatóvá tenni a szolgáltatásunkat, termékünket az emberek számára, mégpedig úgy, hogy ne kelljen hozzá fizetett hirdetéseket alkalmazni.

A keresőoptimalizálás előnyei és hátrányai

Mint minden dolog a világon, a SEO is rendelkezik előnyökkel és hátrányokkal - ezeken fogunk most végigmenni a tisztánlátás érdekében.

A SEO egyik legnagyobb előnye, hogy hosszú távon fenntartható és költséghatékony megoldást kínál a weboldalunk forgalmának növelésére. Egy megfelelően optimalizált cikk hónapokon, sőt, akár éveken át is generálhat látogatókat az oldalunkra. További pozitívum, hogy egy előkelő Google hely megszerzése után a hirdetéssel ellentétben nem kell örökkön-örökké hatalmas összegeket fizetni a látogatókért.

A legjobb dolgot a végére hagytuk: a SEO azokat éri el, akik valóban a mi termékünk/szolgáltatásunk után kutatnak, tehát igazán releváns célközönségnek számítanak. Ebből fakadóan gyakran magasabb a konverziós arány, mint más marketingeszközöknél.

Az előnyök sorát még lehetne folytatni, de sajnos a hátrányokról is beszélni kell. A keresőoptimalizálás időigényes folyamat, ahol az eredmények nem jönnek egyik napról a másikra - talán ez az a tényező, ami miatt sokan nem akarnak belevágni. Sok munka, türelem és megfelelő stratégia kell ahhoz, hogy valaki jó helyezéseket érjen el a listán.

Ha belevágsz, akkor profikra bízd a folyamatot!

Mint látható, a SEO rengeteg előnyt hozhat a vállalkozásod életébe, de az időigénye miatt nem érdemes kétes kimenetelű megoldásokban gondolkozni: akkor jársz a legjobban, ha élsz egy profi seo szolgáltatás lehetőségével.

Ha az első perctől profikra bízod a keresőoptimalizálás minden részét, akkor elkerülheted a ballépéseket és a felesleges köröket.