„Nyereményjátékot futtatni a Facebookon külső alkalmazással” változatai közötti eltérés

Innen: Hogyankell.hu

(Kapcsolódó források, hivatkozások)
(Kapcsolódó források, hivatkozások)
43. sor: 43. sor:
 
*[https://www.facebook.com/page_guidelines.php/ A Facebook promóciós szabályzata magyar nyelven]
 
*[https://www.facebook.com/page_guidelines.php/ A Facebook promóciós szabályzata magyar nyelven]
 
*[http://besocial.hu/2012/09/amit-feltetlenul-tudnod-kell-a-facebook-nyeremenyjatekok-magyar-jogi-szabalyozasarol/ Amit feltétlenül tudnod kell a Facebook nyereményjátékok magyar jogi szabályozásáról]
 
*[http://besocial.hu/2012/09/amit-feltetlenul-tudnod-kell-a-facebook-nyeremenyjatekok-magyar-jogi-szabalyozasarol/ Amit feltétlenül tudnod kell a Facebook nyereményjátékok magyar jogi szabályozásáról]
*[http://besocial.hu/2012/02/ismerd-fel-a-szabalytalan-facebook-nyeremenyjatekokat/ Ismerd fel a szabálytalan Facebook nyereményjátékokat!]
 
 
*[http://facebooktippek.hu/2013/03/05/sikeres-facebook-nyeremenyjatek-15-tipp/ Mi a titka a sikeres Facebook nyereményjátékoknak?]
 
*[http://facebooktippek.hu/2013/03/05/sikeres-facebook-nyeremenyjatek-15-tipp/ Mi a titka a sikeres Facebook nyereményjátékoknak?]
 
* [http://besocial.hu/2013/06/hogyan-futtassunk-eredmenyes-nyeremenyjatekot-facebook-on/ 15 lépés az eredményes Facebook nyereményjátékhoz]
 
* [http://besocial.hu/2013/06/hogyan-futtassunk-eredmenyes-nyeremenyjatekot-facebook-on/ 15 lépés az eredményes Facebook nyereményjátékhoz]

A lap 2013. augusztus 29., 09:27-kori változata

Hogyan kell nyereményjátékot futtatni a Facebookon külső alkalmazással?

Nagy népszerűségnek örvendenek a Facebookon futó nyereményjátékok. Ezekkel oldalunknak új lájkolókat szerezhetünk, erősíthetjük a márkánkat, növelhetjük rajongóink elköteleződését, és a felhasználók beleegyezésével még adatokat is gyűjthetünk, amelyekből adatbázist is építhetünk például későbbi e-mail marketing tevékenységünkhöz. Egy kreatív ötlettel és egy jó alkalmazással nagy sikert arathatunk, persze mindezt csak akkor, ha betartjuk a játékszabályokat!

Lépések

  1. Válasszunk megfelelő játéktípust! Annak függvényében, hogy mennyire akarjuk „megdolgoztatni” a felhasználókat, többféle játéktípus közül is választhatunk. A kvíz jellegű játékok csak néhány kattintásba kerülnek, míg ha a versenyzőknek kell feltölteni fotókat, videókat, amelyekre aztán szavazatokat kell gyűjteniük, már több időt és energiát igényel részükről.
  2. Szerezzünk be külső alkalmazást! Korábban csak egyedi fülön vagy külső alkalmazásban volt futtatható a Facebookon nyereményjáték, azonban most már az üzenőfalon is - bizonyos szabályok betartásával - engedélyezett. Azonban célszerűbb külső alkalmazásban indítani a játékunkat, ugyanis így sokkal több előnyre tehetünk szert (pl. könnyebb adminisztrálhatóság, rajongók gyűjtése, adatbázis építése), továbbá a hosszabb időre tervezett, nagyobb értékű játékok futtatására is a külső alkalmazás az alkalmas. Applikációt erre specializálódott cégektől vásárolhatunk, mi magunk is fejleszthetünk és van néhány ingyenes verzió. Az az ideális alkalmazás, amely:
    • testre szabható, saját igényeinknek megfelelően rugalmasan alakítható,
    • beágyazható például honlapunkra is,
    • mobil eszközre optimalizált, tehát tableten, okostelefonon is jól használható
  3. Készítsünk játékszabályzatot és adatkezelési szabályzatot! A játékszabályzatba egyrészt bele kell írni, hogy a játék nem a Facebook szervezésében valósul meg, nem is támogatja azt, másrészt a részvételi feltételeknél feltüntethetjük, hogy a játékban való részvétel regisztrációhoz kötött, nem elég oldalunk rajongójának lenni. Az adatkezelési szabályzatban pedig ismertetnünk kell, hogy mire használjuk fel az adatokat, hogyan védjük azokat (pl. a ránk bízott személyes adatokat csak és kizárólag arra használjuk fel, amire azt az adat tulajdonosa rendelkezésünkre bocsájtotta; nem adjuk ki harmadik félnek, stb.).
  4. Használjuk az alkalmazás funkcióit! Ha már van külön applikációnk, akkor a játék során az abba beépített funkciókat (pl. regisztrációs fül, szavazó gomb) használjuk. Az új szabály szerint a Facebook funkciók közül csak néhány engedélyezett játékban való használatra (pl. like gombbal szavaztathatunk, de továbbra sem kérhetjük arra a felhasználókat, hogy saját üzenőfalukon osszák meg a bejegyzéseinket, vagy tageljék magukat egy általunk feltöltött fotón).
  5. Válasszunk megfelelő nyereményt! Ha megoldható, akkor válasszunk cégünkhöz kapcsolódó nyereményt! Azonban minden esetben törekedjünk arra, hogy a fődíj legyen elég vonzó a célcsoportnak, de ne legyen túl nagy és értékes, mert nem fogják elhinni, hogy van esélyük megnyerni. Sokan vetnek be tabletet, iPad-et, iPhone-t – ilyen jellegű nyereményekkel már sok átverés volt, ezért ezekkel nehéz megteremteni a hitelességet. A befektetett energiának és a nyeremény értékének is érdemes összhangban lennie: ha például kuponos játékot futtatunk, nyugodtan adhatunk kisebb értékű ajándékokat, de egy több hétig tartó fotópályázat esetén – amikor a versenyzőknek is meg kell dolgozniuk a részvételért és a szavazatokért – akkor nagyobb összegű nyereményt adjunk!
  6. Promotáljuk a játékunkat! Facebook hirdetésekkel, figyelemfelkeltő posztokkal vagy akár hírleveleinkben is népszerűsíthetjük nyereményjátékunkat, intenzíven ösztönözve a felhasználókat a részvételre.
  7. Hirdessük ki szabályosan a nyerteseket! A játék nyerteseinek nevét nem tehetjük közzé Facebook üzenőfali bejegyzésben és nem is értesíthetjük őket Facebook chaten keresztül. Csak a regisztráció során megadott e-mail címükön vagy telefonszámukon (ezeket az alkalmazás rögzítette) keresztül közölhetjük velük a jó hírt, és ha beleegyezésüket adják, akkor a Facebookon is kiírhatjuk a nevüket.
  8. Végezzünk utómunkálatokat! Értékeljük nyereményjátékunk sikerét, hogy a visszajelzéseket, tapasztalatokat tudjuk hasznosítani a jövőbeli játékok szervezésénél. Egy-egy ilyen játék során számos új taggal bővül rajongótáborunk. A nyereményjáték lezárása után se hagyjuk cserben régi és új rajongóinkat, továbbra is legyünk aktívak, szolgáltassunk minőségi tartalmat Facebook oldalunkon!

Tippek

  • Egy-egy ilyen játékkal sok új rajongót szerezhetünk, ugyanis az megengedett, hogy a játékban való részvétel előtt az illetőt oldalunk lájkolására kérjük (pl. az alkalmazás automatikusan kiírja, hogy: “Ezt a játékot rajongóinknak szerveztük, ahhoz, hogy részt tudj venni benne, előbb kattints a Like gombra!”). Ezután azonban mindenképpen kell egy játékban való részvételhez kötött regisztráció is.
  • Ha adatgyűjtésre is használjuk a külső alkalmazásban futtatott játékot, akkor a részvételi feltételeknél kérhetjük a jelentkező hozzájárulását ahhoz, hogy neve és e-mail címe bekerülhessen az adatbázisunkba, és direktmarketing-leveleket küldjünk neki.
  • Ha sok adatot sikerült összegyűjtenünk a nevezések során, akkor ezeket elemezzük, különböző szempontok szerint szűrjük, és építsünk belőlük adatbázist.

Amire szükséged lehet

  • saját Facebook oldal
  • kreatív ötletek játékokhoz, alkalmazásokhoz
  • idő, energia és pénz a nyereményjáték lebonyolításához

Figyelmeztetések

  • Csak az futtathat nyereményjátékot, aki eljárása során teljes mértékben megfelel a Facebook Promóciós Irányelveinek és megfelelő engedélyt szerez, vagy eleget tesz bejelentési kötelezettségének, attól függően, hogy nyereménysorsolásról, ajándéksorsolásról vagy engedélyköteles szerencsejátékról van szó!
  • A Facebook szabályok mellett a magyar jogszabályoknak is meg kell felelni (pl. Szerencsejáték szervezéséről szóló törvény, nyeremények utáni adózás)!
  • A szerencsejáték törvény hatálya alá tartozó nyereményjátékok esetében mindig kötelező a közjegyző részvétele, míg a törvény hatálya alá nem tartozó játékok esetében nem! Azonban az utóbbi esetben is sokszor igénybe veszik a közjegyző közreműködését egy esetleges későbbi jogvita elkerülése miatt, illetve a sorsolás tisztaságának demonstrálására.
  • Ne tartson túl hosszú ideig a játékunk!
  • Legyen egyszerű a regisztráció menete, ne akadályozzuk a játékra jelentkezőt plusz kitöltendő mezőkkel!
  • Ne legyenek túl bonyolultak a részvételi feltételek, adjanak elég tájékoztatást!
  • Ha mobilon nem lehet nevezni, akkor ne célozzuk mobil eszközre a játékunkkal kapcsolatos hirdetéseket! Ha földrajzi területhez kötjük a nevezést, akkor ne hirdessük mindenhol a játékunkat!

Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

Bya