„Logót tervezni” változatai közötti eltérés
Innen: Hogyankell.hu
(Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell logót tervezni? == right A logó nem csupán kép és betűk – egy jó logó elmondja a vállalat történetét, azt, hogy k…”) |
(→Hogyan kell logót tervezni?) |
||
1. sor: | 1. sor: | ||
== Hogyan kell logót tervezni? == | == Hogyan kell logót tervezni? == | ||
− | + | A logó nem csupán kép és betűk – egy jó logó elmondja a vállalat történetét, azt, hogy ki vagy, mit teszel, mi a fontos számotokra. | |
+ | |||
== Lépések == | == Lépések == | ||
===Ötletelés=== | ===Ötletelés=== |
A lap jelenlegi, 2013. július 23., 13:52-kori változata
[szerkesztés] Hogyan kell logót tervezni?
A logó nem csupán kép és betűk – egy jó logó elmondja a vállalat történetét, azt, hogy ki vagy, mit teszel, mi a fontos számotokra.
[szerkesztés] Lépések
[szerkesztés] Ötletelés
- Határozd meg a logó elsődleges funkcióját. A logó a vállalatot, márkát reprezentálja az alakjával, a betűtípussal, a színnel és a képekkel. Az, ha tisztázod, miért is kell a logó, az segíthet abban, hogy milyen logót is kell tervezned.
- Ismertség növelése. A vállalatod új a piacon vagy olyan piacon tevékenykedik, ahol túl sok a szereplő? Egy erős logó segíthet abban, hogy könnyebben felismerjék a márkád, céged.
- Emlékezetesség. A fogyasztók a szemüket használják a vásárláshoz, ezért a logóra könnyebben emlékeznek, mint a névre, a termékre vagy a szolgáltatásra. Idővel a fogyasztó a logót a vállalatoddal fogja azonosítani.
- Ébressz bizalmat. A fogyasztók bevonzása és megtartása attól függ, mennyire hajlandóak benned megbízni. Egy szilárd logó becsületességet, tisztességet sugall majd.
- Fokozd a csodálatot. Ha az ügyfeleknek már most is jó benyomása van az üzleted irányába, építhetsz erre úgy, hogy olyan logót választasz, mely jól felismerhető arról, hogy jól néz ki, okos és hatékonyan egyszerű.
- Gondolj a célközönségedre. Fontos, hogy tisztázd, kik a potenciális ügyfeleid, és ennek megfelelően úgy megtervezni, hogy vonzó legyen az ő számukra.
- Egy babamárka esetében használhatunk élénkebb színeket és bohókásabb betűtípust, de egy ügyvéd számára jobb a visszafogottabb megjelenés a logó esetében.
- Döntsd el, hogy a vállalat neve szerepeljen-e a logóban. Bár bizonyára azt szeretnéd, hogy a logóról az emberek a vállalatra ismerjenek, ugyanakkor mégsem mindig jó használni.
- Használd a nevet a logóban, ha az eléggé jellegzetes, de mégsem egy egyszerű szó. Vagy ha a marketing büdzséd behatárolt és a célod a céged nevét könnyen megjegyezzék.
- Ne használd a nevet a logóban, ha az túl általános, hosszú, személytelen vagy nem lefordítható jól nemzetközi szinten (ha ez utóbbi is cél). Hagyd ki a nevet akkor is, ha egy termékre rá kell tenni (pl. egy cipőre vagy kézitáskára).
- Gondold át az összes módját annak, hogy hol fogod használni a logót. Képzeld el a legkisebb méretet, amiben használni fogod. Ha így a név nem olvasható, talán jobb kihagyni.
- Kövesd a vállalat színsémáját. Ha már megvan, hogy a vállalat milyen színeket használ, akkor érdemes ahhoz ragaszkodni.
- A konzisztens színhasználat ismerőssé tesz.
- Ha még nincs meg egy kialakult színvilág, nézz utána, hogy a színeknek milyen pszichológiai hatása van.
- Meríts ihletet, de ne másolj. Nehéz lehet elkerülni, hogy ne másolj le – kis változtatással – egy neked tetsző logót, de ne feledd, hogy ez azt kommunikálja majd a célcsoportod felé, hogy lusta vagy és lélektelen.
- Keress logókat, és nézd meg, hogy mi tetszik bennük és mi nem.
- A sikeres logónak egyszerűnek, emlékezetesnek, időtlennek és alkalmasnak kell lennie.
- Vázold fel a dolgokat, játssz el velük, hogy miként néz ki például ugyanaz a szöveg más-más betűtípussal.
- Légy egyszerű! Csábító lehet, hogy túl sok mindent belefoglalj a logódba, de ne tedd.
- Kerüld el a túl sok szín, a több betűtípus vagy a rétegelt képek használatát. Ez zavarossá teszi a logót, így nem közvetít egyértelmű üzenetet.
- Ha túl sok vizuális elem van a logóban, a vásárlóink nem tudják majd, mit is nézzenek.
[szerkesztés] Teszteld a tervet!
- Készíts több tervet. Az elején még valószínűleg sok ötleted van, amit a logóban ki akarsz fejezni. Vesd papírra, hogy lásd, vajon melyik működőképes.
- Az elején a legjobb, ha csak papíron tervezgetsz.
- Egy sima fehér lap ideális háttér a logótervekhez.
- Ne radírozz! A logótervezés nem lineáris folyamat. Tartsd meg azt is, amit most épp nem szeretsz, lehet, hogy később egy kis módosítással jó lehet, vagy átveszel belőle egy részletet egy másikhoz.
- Mutasd meg a terveket egy tesztcsoportnak. Fontos, hogy ne csak nekünk tetsszen a logó, hanem a célközönségünknek is, ezért fontos, hogy a tervekről visszajelzést kérjünk.
- Ne hallgass túlságosan a családra és a barátodra. Ők talán nem akarnak neked nemet mondani, illetve lehet, hogy nem is ők a célközönséged.
- Azt azonban tesztelheted rajta, hogy a logó megjegyezhetőségét teszteld rajtuk. Miután megnézték, kérd meg őket, hogy rajzolják le.
- Ellenőrizd, hogy a logód skálázható-e, a különféle méretekben, papíron vagy a honlapodon is jól fog-e mutatni.
- Ha egy logó túl sok apró részletet tartalmaz, ezek elveszhetnek kis méretben.
- Használj grafikai programot (pl. Adobe Illustrator), amivel könnyen tesztelheted a különféle méreteket.
[szerkesztés] Véglegesítsd a dizájnt!
- Készíts egy végleges tervezetet. Végül a logódat digitalizálni kell, ezt megteheted te magad is, vagy felkérhetsz egy grafikust a munkára.
- Figyelj oda! Fontosak a visszacsatolások akkor is, ha már kész a logód.
- Kezdetben használd csak a honlapodon. Ha nem lesz elég pozitív a fogadtatása, egyszerűen lecserélhető – nem úgy, mint ha már az összes céges brosúrán és névjegyen ott van.
- Ha valakitől visszajelzést kapsz, húzd ki belőle a részleteket is. Nem elég, hogy ezt nehéz olvasni, kérdezd meg tőlük azt is, hogy miért.
[szerkesztés] Tippek
- Használd a közösségi médiát, ahol könnyen kaphatsz visszajelzéseket.
[szerkesztés] Amire szükséged lehet
- papír
- ceruza
- filctoll
- grafikai program ismerete vagy grafikus
- kreativitás
[szerkesztés] Figyelmeztetések
- Ne ragaszkodjunk egy logóhoz, ha az csak nekünk tetszik.