„Jó fogadó oldalt kialakítani direkt marketinghez” változatai közötti eltérés
Innen: Hogyankell.hu
Bya (vitalap | szerkesztései) (Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell jó fogadó oldalt kialakítani direkt marketinghez? == Direkt marketing kampányok során e-mailek tömegével árasztják el a cégek azokat a felhaszná…”) |
(Nincs különbség)
|
A lap 2013. július 1., 14:55-kori változata
Hogyan kell jó fogadó oldalt kialakítani direkt marketinghez?
Direkt marketing kampányok során e-mailek tömegével árasztják el a cégek azokat a felhasználókat, akik előzőleg hozzájárulásukat adták ahhoz, hogy reklámleveleket küldjenek nekik. A siker felé vezető út első állomása az, hogy a címzett nyissa meg az e-mailt és kattintson a benne feltüntetett ajánlatra, a következő pedig természetesen az, hogy az adott vállalkozás honlapján hajtson végre konverziót, például online vásárlást vagy regisztrációt. Az, hogy ez valóban meg is valósul, nagymértékben függ a fogadó oldal minőségétől. Cikkünkben tanácsokat adunk a hatékony fogadó oldal elkészítéséhez.
Lépések
- Működjenek a funkciók! Ha direkt marketing levelünkben hatásos akciógombokat vagy cselekvésre ösztönző felszólításokat helyeztünk el, akkor ezekre kattintva a felhasználó olyan fogadó oldalra jusson, ahol az adott funkciót (például vásárlás, regisztráció, ingyenes tájékoztató letöltése) közvetlenül használni tudja. Valószínűleg elvennénk a nyereményjátékon fellelkesült olvasó kedvét a jelentkezéstől, ha „Igen, jelentkezem a nyereményekért!” gombra kattintva egy általános információkat tartalmazó aloldalon landolna.
- Legyenek egyszerűek az űrlapok! Ha levelünk olvasója már eljutott odáig, hogy végrehajtson valamilyen konverziót honlapunkon, akkor törekedjünk arra, hogy a különböző űrlapok kitöltése csak néhány kattintásába kerüljön.
- Ne tévesszük meg a felhasználót! Ha direkt marketing levelünkben termékeket ajánlunk, és a felhasználó csak egy adott termék képére vagy a mellette található feliratra kattint, akkor csak a konkrét termékkel kapcsolatos oldalra jusson, ne pedig az összes terméket bemutató oldalra. Ez azért fontos, mert egy esetleges vásárlástól esnénk el, ha a potenciális vevő a sok-sok termék között teljesen elveszve nem találná az őt érdeklő terméket. Ugyanez érvényes abban az esetben is, ha például „Bővebben” vagy „További részletek” kattintható link van, tehát a felhasználó valóban egy tájékoztató oldalra kerüljön.
- Kerüljük a nem odaillő elemeket! Ha levelünkben található ajánlatkérés gombra kattint a felhasználó, és eljut az oldalunkra, akkor ott ne egy előugró ablak fogadja, mely például Facebook oldalunk lájkolására kéri. Az illető nyilván azért kattintott az ajánlatkérő gombra, mert ajánlatot akar kérni, és ettől nagyon könnyen eltántoríthatjuk, ha egyéb dolgokkal megzavarjuk ezt a folyamatot.
- Tegyük reszponzívvá honlapunkat! Ha reszponzív direkt marketing leveleket készítünk, akkor a honlapunk is legyen reszponzív, azaz rugalmasan alkalmazkodjon az adott eszköz kijelzőjének vagy képernyőjének méretéhez. Ha a felhasználó például okostelefonon olvassa levelünket, és rákattint egy linkre, mely átirányítja oldalunkra, akkor a honlapunk okostelefonon is legyen könnyen böngészhető, az űrlapok is legyenek rövidebbek, kitöltésüket könnyítsük meg felsorolásokkal, pipálási lehetőségekkel, akciógombokkal.
Tippek
- A különböző űrlapok kitöltésének folyamatát beszédes ikonokkal, akciógombokkal, jelölőnégyzetekkel még inkább megkönnyíthetjük.
- Direkt marketing levelünk és a fogadó oldal designját érdemes összhangba hozni, ezzel is elősegítve cégünk, márkánk beazonosíthatóságát.
- A fogadó oldal jobb felső sarkában elhelyezhetünk ügyfélszolgálatot, így ha időközben kérdése, problémája merülne fel a felhasználónak, akkor gyorsan és könnyen tud segítséget kérni.
Amire szükséged lehet
- saját honlap
- webfejlesztői ismeretek
- direkt marketing kampányok lebonyolításához szükséges szakértelem, gyakorlat
Figyelmeztetések
- Legyen rövid a fogadó oldal betöltődési ideje, gyorsan menjen végbe az átirányítás levelünkből a honlapunkra!