„E-mail adatbázist építeni” változatai közötti eltérés
Innen: Hogyankell.hu
(Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell e-mail adatbázist építeni? == rightAz e-mail marketing nagyon hatékony kommunikációs eszköz, viszonylag alacsony idő-…”) |
|||
19. sor: | 19. sor: | ||
== Tippek == | == Tippek == | ||
− | * [http://hogyankell.hu/Hat%C3%A9kony_e-mail_marketing_kamp%C3%A1nyt_csin%C3%A1lni | + | * [http://hogyankell.hu/Hat%C3%A9kony_e-mail_marketing_kamp%C3%A1nyt_csin%C3%A1lni Hogyan kell hatékony e-mail marketing kampányt csinálni] |
− | |||
* Csak akkor küldjünk ki hírlevelet, ha a címzettek számára hasznos információkat tartalmaz (pl. hasznos tanulmány, aktuális akció stb.), ellenkező esetben nagyon magas lesz a leiratkozási arány. | * Csak akkor küldjünk ki hírlevelet, ha a címzettek számára hasznos információkat tartalmaz (pl. hasznos tanulmány, aktuális akció stb.), ellenkező esetben nagyon magas lesz a leiratkozási arány. | ||
* Alaposan frissítsük az adatbázist! Nem csak az e-mail címeket érdemes ellenőrizni, hanem a kontaktokhoz kapcsolódó többi információt is (pl. betöltött pozíció, vállalat méret, érdeklődési kör stb.), hogy mindig releváns tartalmat tudjunk küldeni, illetve egy-egy kampányhoz megfelelően tudjuk szűrni az adatbázisunkat. | * Alaposan frissítsük az adatbázist! Nem csak az e-mail címeket érdemes ellenőrizni, hanem a kontaktokhoz kapcsolódó többi információt is (pl. betöltött pozíció, vállalat méret, érdeklődési kör stb.), hogy mindig releváns tartalmat tudjunk küldeni, illetve egy-egy kampányhoz megfelelően tudjuk szűrni az adatbázisunkat. | ||
39. sor: | 38. sor: | ||
* [http://www.sakkom.hu/blog/2011/01/11/5-gyakori-e-mail-marketing-hiba/ 5 gyakori e-mail marketing hiba] | * [http://www.sakkom.hu/blog/2011/01/11/5-gyakori-e-mail-marketing-hiba/ 5 gyakori e-mail marketing hiba] | ||
* [http://www.ehow.com/how_5100913_create-consumer-email-marketing-database.html How to Create a Consumer Email Marketing Database] | * [http://www.ehow.com/how_5100913_create-consumer-email-marketing-database.html How to Create a Consumer Email Marketing Database] | ||
+ | |||
+ | [[Kategória:Internet]] | ||
+ | [[Kategória:Üzlet-jog]] |
A lap 2013. február 6., 14:42-kori változata
Hogyan kell e-mail adatbázist építeni?
Az e-mail marketing nagyon hatékony kommunikációs eszköz, viszonylag alacsony idő- és költségráfordítás mellett is nagyon eredményes lehet. Az e-mail marketing lelke a rendszeresen karbantartott, jó adatbázis, ami értékes kontaktokat és információkat tartalmaz. A vállalatok vásárolhatnak ilyen adatbázisokat, de saját címlistát is építhetnek.
Lépések
- Gyűjtsük be az ügyfeleink adatait! Az e-mail adatbázis építésére vonatkozóan a törvény előírja, hogy a tagoktól hozzájárulást kérjünk ahhoz, hogy marketing üzeneteket küldjünk nekik. Ezért hiába vannak meg az ügyfeleink elérhetőségei, külön hozzájárulást is kell kérnünk, e nélkül nem vehetjük fel őket az adatbázisunkba.
- Gyűjtsük kontaktokat a honlapunkon! A hírlevél feliratkozás, egy tanulmány letöltése vagy éppen egy eseményre való regisztráció jó lehetőség az e-mail adatbázis építésére is. Fontos ugyanakkor, hogy ehhez mindig külön kell kérni a hozzájárulást.
- A feliratkozókat jutalmazzuk! Például felkínálhatunk egy ingyenes termékmintát, extra kedvezményeket, egy hasznos letölthető tanulmányt stb. Ezek mind növelhetik a feliratkozási arányt.
- Gyűjtsünk e-mail címeket rendezvényeken! A különböző konferenciák, workshopok, szemináriumok is jó lehetőséget jelentenek az e-mail adatbázis építésére. Ilyen alkalmakkor is felajánlhatunk plusz ösztönzőket, hogy növeljük a motivációt.
- Indítsunk adatbázis építő kampányt! Az e-mail adatbázist nyereményjátékkal, piackutatással vagy más hasonló módszerrel is építhetjük. Érdemes külső partnereket is bevonni. Fordulhatunk pl. eDM szolgáltatókhoz, de nyereményjátékot egy médiummal közösen is szervezhetünk. Ilyen esetben mindig tisztázzuk a partnerrel, hogy a kampány végén az adatbázist is szeretnénk megkapni, hiszen a nyereményjátékot, piackutatást stb. is ennek megfelelően kell felépíteni.
- Minden marketing anyagunkon tüntessük fel a feliratkozási lehetőséget! A brosúrákon, hirdetéseken, prospektusokban is érdemes lehetőséget biztosítani a feliratkozásra. Ennek megkönnyítésére QR kódot is használhatunk.
- E-mail aláírás: A céges aláírásban is feltüntethetjük a feliratkozási lehetőséget.
- Közösség bevonása: A feliratkozottakat bátorítsuk arra, hogy osszák meg a hírlevelünket, küldjék tovább a tanulmányunkat stb. Erre szolgál pl. az Ajánlás és a Küldd tovább gomb, de ugyanígy a közösségi megosztási lehetőségeket is használhatjuk.
- Feltűnő akciógombok: A feliratkozás lehetőségét tegyük minél láthatóbbá, ehhez használjunk pl. feltűnő akciógombokat.
- Egyszerűsítsük le a feliratkozás menetét! Csak a legszükségesebb információkat kérjük be, ellenkező esetben nagy lesz a lemorzsolódási arány. Persze nagyobb motiváció esetén (pl. nagyobb ajándékot ajánlunk fel) kicsit több adatot is bekérhetünk, de ilyenkor se essünk túlzásba.
- Átlátható adatkezelés: Tegyük egyértelművé, hogy mire szeretnénk az e-mail címeket felhasználni, ehhez írjunk egy jól érthető adatkezelési szabályzatot. Az átláthatóság növeli a bizalmat, így a feliratkozási hajlandóságot is.
- Szegmentáljuk az adatbázist! Az elérhető információk alapján képezzünk csoportokat (pl. terület, vállalatméret, betöltött pozíció, érdeklődési kör, vásárolt termékek stb.) alapján, hogy minél pontosabban célozhassuk az e-mail marketing kampányokat.
- Rendszeresen frissítsük az e-mail listát! Töröljük az inaktív címeket és a leiratkozókat.
Tippek
- Hogyan kell hatékony e-mail marketing kampányt csinálni
- Csak akkor küldjünk ki hírlevelet, ha a címzettek számára hasznos információkat tartalmaz (pl. hasznos tanulmány, aktuális akció stb.), ellenkező esetben nagyon magas lesz a leiratkozási arány.
- Alaposan frissítsük az adatbázist! Nem csak az e-mail címeket érdemes ellenőrizni, hanem a kontaktokhoz kapcsolódó többi információt is (pl. betöltött pozíció, vállalat méret, érdeklődési kör stb.), hogy mindig releváns tartalmat tudjunk küldeni, illetve egy-egy kampányhoz megfelelően tudjuk szűrni az adatbázisunkat.
Figyelmeztetések
- Az adatkezelés be kell jelenteni a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál, és itt kell adatvédelmi nyilvántartási számot is igényelni.
- Az e-mail adatbázis építésekor fontos betartani a törvényi előírásokat!
- Adjunk leiratkozási lehetőséget! Ezt a törvény is előírja, de a hírnevünk megőrzése miatt is fontos.
Amire szükséged lehet
- Honlap
- Hírlevél
- Adatvédelmi nyilvántartási szám