„Hatásos akciógombot tervezni” változatai közötti eltérés

Innen: Hogyankell.hu

(Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell hatásos akciógombot tervezni? == Egy vállalati honlap fő sikermutatója a konverziós arány, vagyis az, hogy a látogatók milyen arányban viszik vé…”)
(Nincs különbség)

A lap 2013. február 4., 10:01-kori változata

Hogyan kell hatásos akciógombot tervezni?

Egy vállalati honlap fő sikermutatója a konverziós arány, vagyis az, hogy a látogatók milyen arányban viszik véghez a vállalat számára fontos cselekvést (regisztráció, letöltés, vásárlás, kapcsolatfelvétel stb.). A konverziós arányt úgy növelhetjük, ha a látogatót hatékonyan vezetjük végig a konverziós folyamaton, vagyis mindig megmutatjuk neki, hogy hova kattintson, merre menjen tovább a weboldalon belül ahhoz, hogy végül megtörténjen a konverzió. Ehhez pedig elengedhetetlen, hogy látványos akciógombokat (call to action button) tervezzünk.

Lépések

  1. Az akciógomb ne legyen kieső területen! Fontos, hogy a látogató meglássa a kattintógombot, ehhez pedig elengedhetetlen, hogy az a tartalmi részbe beépülve, ne pedig a látótérből kieső területen legyen. Az elhelyezést úgy válasszuk meg, hogy az akciógomb mindig kiemelt területen legyen!
  2. Az akciógomb férjen bele a nyitóképernyőbe! Nem szerencsés, ha az akciógomb csak görgetés után jelenik meg az oldalon. Természetesen elhelyezhetünk több akciógombot is, de legyen egy, ami megfelel a kitételnek.
  3. Az akciógomb körül legyen üres terület! Így még jobban ki fog emelkedni a környezetből.
  4. Legyen egyértelmű, hogy kattintható tartalomról van szó! Erre utalhatunk szövegesen (pl. kattints, töltsd le stb.), de vizuálisan is. Elfogadott például, hogy a kattinthatóságot egy nyíllal jelölik, de ugyanígy segít, ha a kattintógomb minél inkább „gombszerű”.
  5. Fontos a méret! A láthatóságot a méret növelésével is erősíthetjük, de azért fontos, hogy ne essünk túlzásba.
  6. Használjunk elütő színeket! A honlap hátteréből úgy tudjuk kiemelni az akciógombokat, hogy elütő színeket használunk. Pl. szürke háttéren pink, lila, narancs stb. gomb.
  7. Használjunk érveket! Az akciógomb felületén érdemes olyan plusz információkat is feltüntetni, amiből a látogató megtudhatja, mit is kap, ha rákattint a gombra. Például: 30 napos ingyenes tesztverzió, Ingyen letölthető tanulmány, Regisztráljon mindössze 60 másodperc alatt stb.
  8. Priorizáljunk! Ha egy oldalon több akciógombot is szeretnénk elhelyezni, érdemes priorizálni. Pl. ha a Töltsd le most! és a További információ közül az elsőt szeretnénk hangsúlyozni, tervezhetjük az első gombot nagyobbra, feltűnőbb színűre stb.

Tippek

  • Az akciógombok hatékonyságát azzal is növelhetjük, hogy a szövegbe sürgető kifejezéseket írunk (pl. Töltsd le most! Vedd meg most, 30 napig ingyenes kiszállítással! stb.)
  • A honlap tervezésekor érdemes a neten körbenézni jó példák után. Szerencsére számos olyan szakmai cikket találhatunk, ami ezeket a példákat gyűjti össze (a cikk végén, a felhasznált forrásoknál is felsorolunk néhányat).

Figyelmeztetések

  • Ne essünk túlzásba! Pl. ha az akciógombot nagyon nagyra méretezzük, már ne hangsúlyozzuk kontrasztos színnel is, így ugyanis nagyon el fog ütni a weboldal dizájnjától, ami már zavaró lehet.

Amire szükséged lehet

  • Céges honlap
  • Webes grafikus

Felhasznált források, kapcsolódó webcímek

Az oldal szerzői

Andi02