„Letenni a Google AdWords vizsgát” változatai közötti eltérés
Innen: Hogyankell.hu
(Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell letenni a Google AdWords vizsgát? == rightA Google AdWords hirdetési hálózat kezeléséhez a Google négy vizsgát dolgoz…”) |
(Nincs különbség)
|
A lap jelenlegi, 2012. december 6., 11:29-kori változata
[szerkesztés] Hogyan kell letenni a Google AdWords vizsgát?
A Google AdWords hirdetési hálózat kezeléséhez a Google négy vizsgát dolgozott ki: Alap, Keresés, Megjelenítés, Jelentéskészítés. Az Alap vizsga megszerzése előfeltétele a másik három vizsga letételének, ugyanakkor előbbi könnyebb is, mint a haladó vizsgák. Az alábbi cikkben a vizsgára való felkészüléshez nyújtunk segítséget.
[szerkesztés] Lépések
- A vizsga: Korábban a minősítés megszerzéséhez egy vizsgát kellett tenni, 2010-től azonban megváltozott a rendszer: ahogy a bevezetőben már említettem, van egy alapvizsga, és ehhez kapcsolódik 3 haladó szintű vizsga, amik különböző témaköröket dolgoznak fel: keresési hirdetés, vizuális hirdetés, illetve jelentés és elemzés. A haladó vizsgákból elég egyet letenni a Google AdWords Qualified minősítés megszerzéséhez. A vizsga tesztjellegű, vagyis 3-4 válaszlehetőségből kell a helyes választ kiválasztani.
- Értékelés: Az alapvizsgát legalább 85%-osra kell teljesíteni, a keresési vizsgán 80, a jelentés és elemzés teszten 75, míg a vizuális hirdetés vizsgán 70% fölötti eredményt kell elérni.
- Felkészülés: A Google összeállított egy tananyagot, amiből alaposan fel lehet készülni. Ez elsősorban szöveges anyag, de néhány fejezethez e-tananyagok is felkerültek, illetve egy-két tesztkérdés is van. Ezek a kérdések ugyanakkor nem hasonlítanak a vizsga feladataihoz, elsősorban a tananyag rögzülését segítik. A felkészülés során fontos, hogy sokat használjuk a Google AdWords rendszert, a gyakorlat nagyon sokat segít a vizsgán is.
- A Google AdWords vizsga menete: Mind az alapvizsga, mind a haladó vizsga kitöltésére 2 óra áll rendelkezésre, ezalatt kb. 110-120 tesztkérdésre kell választ adni. Az idő rengeteg, amiatt nem kell aggódni. Ráadásul, ha valamelyik kérdésre nem tudjuk a választ, megjelölhetjük és visszatérhetünk rá a végén, amikor már minden kérdésen végigmentünk. Így nem kell fennakadni, ha valamit nem tudunk, a végén bőven lesz időnk átgondolni.
- Kérdéstípusok: A kérdések elsősorban a használat logikájával kapcsolatosak, ezért is fontos, hogy valóban jól értsük a rendszer működését. Az én esetemben többek között a következő feladattípusok fordultak elő a vizsgán:
- Az olyan típusú kérdések voltak többségben, mint hogy: „Ha én egy kis virágboltot üzemeltetek, ami csak egy szűk területre tud kiszállítani, akkor milyen célzást érdemes beállítanom?” „Ha egy felhasználó a „laptop számítógép” kifejezésre keres rá, akkor milyen céloldalra érdemes vezetnem?” „Milyen kulcsszavakat adjak meg, ha minőségi ruhákat árulok, és ki akarom szűrni azokat, akik olcsó ruhákat keresnek?”
- Emellett sok olyan kérdés volt, ami a hirdetésekkel kapcsolatos jelenségek mögött lezajló folyamatokra kérdezett rá. Például: „Pali bekapcsolta a konverzióoptimalizálót, és azt vette észre, hogy csökkent a konverziók száma. Miért lehet ez?”
- Több kérdés foglalkozott azzal, hogy melyik eszköz mire használható. Általában felvázoltak egy problémát, és az volt a kérdés, hogy hol lehet utánajárni. Például: „Tesztelni szeretnénk a céloldalt, hogy milyen elrendezésben biztosítja a legtöbb konverziót. Melyik eszközt használhatjuk erre?”
- Gyakori témakörök: A kulcsszóegyezési és a különböző célzási beállításokkal kapcsolatos kérdések az alap és a keresési vizsgán is népszerűek voltak. A keresési vizsgán a konverzióoptimalizálással, az API-val és MCC-vel kapcsolatban is számos kérdés volt, míg a jelentéskészítési vizsgán nagyon népszerűek voltak a Webhely-optimalizálóval kapcsolatos kérdések (annak ellenére, hogy a szolgáltatás már nem elérhető, illetve egy másik szolgáltatással helyettesítette a Google, a tananyagban és a vizsgán még továbbra is szerepel).
[szerkesztés] Tippek
- A vizsgát nyugodt körülmények között tegyük le! Kapcsoljuk ki a telefonunkat, és vonuljunk félre! Bár sok idő van a kitöltésre, ha folyton elterelik a figyelmünket, az nem tesz jót az eredménynek.
- A vizsgán sok idő áll rendelkezésre, ezért azokat a kérdéseket, amelyekben bizonytalanok vagyunk, érdemes alaposan átgondolni. Ha egyből nem megy, jelöljük meg és térjünk vissza rá később!
[szerkesztés] Figyelmeztetések
- A felkészülés során ne csak a tananyagot olvassuk el, hanem magát a rendszert is aktívan használjuk, ugyanis gyakorlati ismeretek nélkül nagyon nehéz lesz a vizsgát sikeresen teljesíteni!
- Ne hagyjuk, hogy a vizsgán összezavarjanak a nem releváns információk! Vannak például olyan kérdések, amikben több információt adnak meg, mint ami a válaszhoz kellett. Ez zavaró lehet, mert azt érezhetjük, hogy olyan összefüggésekre is rá kell jönnünk, amikre valójában nem is.
- Figyeljünk oda arra, hogy helyesen értelmezzük a kérdéseket és válaszokat! Sok esetben a fordításnak köszönhetően a magyar nyelvű vizsga kérdései magyartalanul vannak megfogalmazva, ilyenkor alaposan gondoljuk át, hogy mi is a kérdés!
[szerkesztés] Amire szükséged lehet
- Google AdWords account
[szerkesztés] Felhasznált források, kapcsolódó webcímek
- Saját ismeretek
- Tegyük le az AdWords vizsgát!
- Google AdWords Minősítési Program Súgó