„Helyi keresőoptimalizálni” változatai közötti eltérés
Innen: Hogyankell.hu
a |
|||
12. sor: | 12. sor: | ||
# '''A Google Cégem profil feltöltése.''' A Google Cégem profilodat amennyire tudod, teljesen töltsd fel az adatokkal. Adj meg nyitvatartási időt, címkéknél add meg a fő kulcsszavaidat, weboldal url-je, telefonszám, képeknél mindent, és max. 30 másodperces videót is fel tudsz tölteni. Minél teljesebb a profil, a Google számára annál relevánsabb és hasznosabbnak ítéli meg a céget, és természetesen a Google-ben keresőknek olyan Google Cégem profilt akar megjeleníteni, ami a legjobb élményt, információt adhatja a látogatónak. | # '''A Google Cégem profil feltöltése.''' A Google Cégem profilodat amennyire tudod, teljesen töltsd fel az adatokkal. Adj meg nyitvatartási időt, címkéknél add meg a fő kulcsszavaidat, weboldal url-je, telefonszám, képeknél mindent, és max. 30 másodperces videót is fel tudsz tölteni. Minél teljesebb a profil, a Google számára annál relevánsabb és hasznosabbnak ítéli meg a céget, és természetesen a Google-ben keresőknek olyan Google Cégem profilt akar megjeleníteni, ami a legjobb élményt, információt adhatja a látogatónak. | ||
# '''Szerezz minél több véleményt/értékelést!''' A Google Cégem oldaladhoz véleményt is lehet írni. Ez elég fontos rangsorolási faktor a helyi keresőoptimalizálásban. Tehát mindenképp ajánlott vevőidtől, ismerőseidtől véleményt kérned. Ha csillagot adnak az is jó, de a legértékesebbek a szöveges értékelések. Fontos továbbá a vélemények megválaszolása. | # '''Szerezz minél több véleményt/értékelést!''' A Google Cégem oldaladhoz véleményt is lehet írni. Ez elég fontos rangsorolási faktor a helyi keresőoptimalizálásban. Tehát mindenképp ajánlott vevőidtől, ismerőseidtől véleményt kérned. Ha csillagot adnak az is jó, de a legértékesebbek a szöveges értékelések. Fontos továbbá a vélemények megválaszolása. | ||
− | # '''A weboldal helyi keresőoptimalizálása.''' Eddig a Google Cégem fiókod beállításáról volt szó, de ami még fontosabb, az a weboldalad helyi keresőoptimalizálása. | + | # '''A weboldal helyi keresőoptimalizálása.''' Eddig a Google Cégem fiókod beállításáról volt szó, de ami még fontosabb, az a weboldalad helyi keresőoptimalizálása. Minden oldal alján az úgynevezett footer menüben helyezd el a kapcsolati adatokat NCT (Név, Cím, Telefonszám) formátumban. Nagyon fontos, hogy a weboldaladon mindenhol ilyen sorrendben legyen feltüntetve a kapcsolati adataid. A kapcsolat vagy elérhetőség aloldalon ágyazd be a céged helyét Google Térkép segítségével. Ugyanezen az oldalon a meta adatokat (title, description) írd meg úgy, hogy a városod neve is szerepeljen benne (pl meta title.: XY Pizzéria Budapest - Márkanév). A H-tagekben, kép alt nevében, tartalomban is szerepeljen a releváns város/régió + kulcsszó. |
− | Minden oldal alján az úgynevezett footer menüben helyezd el a kapcsolati adatokat NCT (Név, Cím, Telefonszám) formátumban. Nagyon fontos, hogy a weboldaladon mindenhol ilyen sorrendben legyen feltüntetve a kapcsolati adataid. A kapcsolat vagy elérhetőség aloldalon ágyazd be a céged helyét Google Térkép segítségével. Ugyanezen az oldalon a meta adatokat (title, description) írd meg úgy, hogy a városod neve is szerepeljen benne (pl meta title.: XY Pizzéria Budapest - Márkanév). A H-tagekben, kép alt nevében, tartalomban is szerepeljen a releváns város/régió + kulcsszó. | ||
# '''Használj struktúrált adatot.''' Helyi keresőoptimalizálás esetén a LocalBusiness struktúrált adatot kell használni, ami a schema.org oldalon megtalálható. Ajánlom itt a JSON-LD kódformátumot használni, ami egy script kód, Google Tag Managerben egyszerűbben be lehet állítani a weboldalra. Viszont ne minden oldalra állítsuk be, ajánlott a kapcsolat aloldalra, valamint ha van, szolgáltatás aloldalára beállítani. | # '''Használj struktúrált adatot.''' Helyi keresőoptimalizálás esetén a LocalBusiness struktúrált adatot kell használni, ami a schema.org oldalon megtalálható. Ajánlom itt a JSON-LD kódformátumot használni, ami egy script kód, Google Tag Managerben egyszerűbben be lehet állítani a weboldalra. Viszont ne minden oldalra állítsuk be, ajánlott a kapcsolat aloldalra, valamint ha van, szolgáltatás aloldalára beállítani. | ||
# '''Szerezz külső linkeket!''' Igen, ez nem könnyű, de próbálj meg olyan oldalakra beregisztrálni, ahol cég adataidat, köztük nagyon fontos az elérhetőség adatok, meg tudod adni. Ilyen weboldalak a cégadatbázisok, tudakozó weboldalak, de helyi híroldalakra is bekerülhetsz. Itt is fontos, hogy lehetőleg az NCT formátum legyen megadva. Fontos, hogy ezek az oldalak ne legyenek spamesek, valamint ne kelljen a megjelenésért fizetni, mert általában annyit nem szoktak érni. | # '''Szerezz külső linkeket!''' Igen, ez nem könnyű, de próbálj meg olyan oldalakra beregisztrálni, ahol cég adataidat, köztük nagyon fontos az elérhetőség adatok, meg tudod adni. Ilyen weboldalak a cégadatbázisok, tudakozó weboldalak, de helyi híroldalakra is bekerülhetsz. Itt is fontos, hogy lehetőleg az NCT formátum legyen megadva. Fontos, hogy ezek az oldalak ne legyenek spamesek, valamint ne kelljen a megjelenésért fizetni, mert általában annyit nem szoktak érni. |
A lap 2018. január 14., 21:07-kori változata
Hogyan kell helyi keresőoptimalizálni?
Ha a keresőoptimalizálásról már olvastunk és van Google Cégem regisztrációnk is, akkor a következő lépés: a helyi keresőoptimalizálás, angolul Local SEO.
Ha Google keresőjébe egy szolgáltatás kulcsszavát írjuk be (pl.: olasz étterem, fogorvos, programozó képzés, vízszerelő stb..), akkor a Google az Adwords hirdetések után nagyon sok esetben rögtön, vagy kicsit lejjebb egy térképet jelenít meg. A térkép alatt mindig 3 Google Cégem profil szerepel. Ebbe a három találat közé a mi cégünk is bekerülhet helyi keresőoptimalizálás segítségével.
Előnye a helyi keresőoptimalzálásnak, hogy a Google 20 rangsorolási faktor alapján rangsorol, szemben az általános keresőoptimalizálással, ami 200 faktor körül van.
Lépések
- Google Cégem regisztráció. A térkép alatti listában nem lehet megjelenni Google Cégem fiók nélkül. Ezért ha még nem regisztráltál, akkor ebben a bejegyzsésben megtalálod a lépéseket.
- A Google Cégem profil feltöltése. A Google Cégem profilodat amennyire tudod, teljesen töltsd fel az adatokkal. Adj meg nyitvatartási időt, címkéknél add meg a fő kulcsszavaidat, weboldal url-je, telefonszám, képeknél mindent, és max. 30 másodperces videót is fel tudsz tölteni. Minél teljesebb a profil, a Google számára annál relevánsabb és hasznosabbnak ítéli meg a céget, és természetesen a Google-ben keresőknek olyan Google Cégem profilt akar megjeleníteni, ami a legjobb élményt, információt adhatja a látogatónak.
- Szerezz minél több véleményt/értékelést! A Google Cégem oldaladhoz véleményt is lehet írni. Ez elég fontos rangsorolási faktor a helyi keresőoptimalizálásban. Tehát mindenképp ajánlott vevőidtől, ismerőseidtől véleményt kérned. Ha csillagot adnak az is jó, de a legértékesebbek a szöveges értékelések. Fontos továbbá a vélemények megválaszolása.
- A weboldal helyi keresőoptimalizálása. Eddig a Google Cégem fiókod beállításáról volt szó, de ami még fontosabb, az a weboldalad helyi keresőoptimalizálása. Minden oldal alján az úgynevezett footer menüben helyezd el a kapcsolati adatokat NCT (Név, Cím, Telefonszám) formátumban. Nagyon fontos, hogy a weboldaladon mindenhol ilyen sorrendben legyen feltüntetve a kapcsolati adataid. A kapcsolat vagy elérhetőség aloldalon ágyazd be a céged helyét Google Térkép segítségével. Ugyanezen az oldalon a meta adatokat (title, description) írd meg úgy, hogy a városod neve is szerepeljen benne (pl meta title.: XY Pizzéria Budapest - Márkanév). A H-tagekben, kép alt nevében, tartalomban is szerepeljen a releváns város/régió + kulcsszó.
- Használj struktúrált adatot. Helyi keresőoptimalizálás esetén a LocalBusiness struktúrált adatot kell használni, ami a schema.org oldalon megtalálható. Ajánlom itt a JSON-LD kódformátumot használni, ami egy script kód, Google Tag Managerben egyszerűbben be lehet állítani a weboldalra. Viszont ne minden oldalra állítsuk be, ajánlott a kapcsolat aloldalra, valamint ha van, szolgáltatás aloldalára beállítani.
- Szerezz külső linkeket! Igen, ez nem könnyű, de próbálj meg olyan oldalakra beregisztrálni, ahol cég adataidat, köztük nagyon fontos az elérhetőség adatok, meg tudod adni. Ilyen weboldalak a cégadatbázisok, tudakozó weboldalak, de helyi híroldalakra is bekerülhetsz. Itt is fontos, hogy lehetőleg az NCT formátum legyen megadva. Fontos, hogy ezek az oldalak ne legyenek spamesek, valamint ne kelljen a megjelenésért fizetni, mert általában annyit nem szoktak érni.
- Közösségi oldalakon is állítsd be pontosan a céged adatait! Facebook céges oldalunk névjegyében legyen megadva azok a kapcsolati adatok, amelyek weboldalunkon és Google Cégem profilunkban is vannak. Ugyanígy, ha van Linkedin, Twitter és más fiók, ahol cég adatait meg lehet adni, töltsük ki teljesen és folyamatosan tartsuk frissen azokat.
Tippek
- Végezz el egy kulcsszókutatást. Válaszd ki azokat a kulcsszavakat, amire már térkép is megjelenik más cégekkel.
- A Google Cégem profilnév, ami megjelenik a térképen, ne a xy kft. vagy bt. név legyen, hanem a márkaneved, ami a weboldaladon megjelenik, amit az ügyfeleid ismernek. Ezenívül a legfőbb szolgáltatásod kulcsszavát is tüntesd fel.
- Ne várd, hogy majd az ügyfeleid értékelést hagynak maguktól a Google Cégem oldaladon. Nem minden esetben teszik meg maguktól. Tudsz gyorsan egy linket létrehozni, amire kattintva rögtön az értkelési felület jelenik meg cégedhez. Ezt a linket küld ki azoknak a vásárlóidnak, akikről tudod, hogy pozitív élménnyel vannak, ha tudsz motiváld őket, adj nekik kedvezményt a következő vásárlásból, valami extra szolgáltatást stb..
- Ha negítav vélemények is érkeznek a Google Cégem oldaladhoz, akkor azokat kezeld feleőséggel. Válaszold meg tisztán, úgy hogy azt mások is látják. Nem kell megijedni vagy lemondani a vélemény kérésekről, mert vannak páran, akiknek nem tetszett a szolgáltatás. Statisztikák szerint a 4-es átlag feletti profilokkal nincs bajuk a felhasználóknak, mivel a potenciális célközönséged is ismer olyanokat, akiknek semmi sem jó. Ha viszont olyan ír véleményt rólad, akitől tudod, hogy hamis, és nem valós állítások vannak, akkor érdemes felvenni a kapcsolatot a Google-el. Van magyar ügyfélszlgálatuk is, és tapasztalat, hogy segítenek, sok esetben az ilyen véleményeket el is távolíthatják.
- Írj bejegyzéseket is a Google Cégem profilodba. Van egy olyan menüpont, hogy: Bejegyzések. Ide írhatsz egy aktuális promócióról, eseményről, termékről, de blog bejegyzéseidről is. Gombot lehet elhelyezni linkkel, eseménnyé alakítható egy ilyen bejegyzés. Ezek a látogatóid számára is megjelennek, valamint egy esettanulmány szerint a folyamatos bejegyzések beküldése javított a rangsoroláson is a térképes megjelenésben.
Amire szükséged lehet
- Google Cégem regisztráció
- Google Tag Manager fiók létrehozása és beállítása
- Struktúrált adatok beállításához weboldal fejlesztőre vagy egy ügyes online marketing kivitelezőre
Figyelmeztetések
- Nem garancia, hogy minden beállítás elvégzése után rövid időn belül a top találatok között leszel, versenytársaktól is függ, hogy ők mennyire profin végzik ezeket a beállíátsokat.