„Honlapot bérelni” változatai közötti eltérés

Innen: Hogyankell.hu

(Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell honlapot bérelni? == == Lépések == # Elsőként mindig mérjük fel saját igényeinket, ez alapján választhatjuk ki a számunkra legmegfelelőbb szo…”)
 
(Hogyan kell honlapot bérelni?)
1. sor: 1. sor:
 
== Hogyan kell honlapot bérelni? ==
 
== Hogyan kell honlapot bérelni? ==
 +
 +
A honlap bérlés egy olyan szolgáltatás, melynek segítségével saját magán vagy céges weboldalt hozhatsz vagy hozathatsz létre, s ezért nem egy összegben kell fizetned egy viszonylag magasabb összeget, hanem egy jóval alacsonyabb havidíjat. Cikkünkben a honlap bérlés kapcsán felmerülő teendőket, tudnivalókat foglaltuk össze.
  
 
== Lépések ==
 
== Lépések ==

A lap 2014. július 7., 16:58-kori változata

Hogyan kell honlapot bérelni?

A honlap bérlés egy olyan szolgáltatás, melynek segítségével saját magán vagy céges weboldalt hozhatsz vagy hozathatsz létre, s ezért nem egy összegben kell fizetned egy viszonylag magasabb összeget, hanem egy jóval alacsonyabb havidíjat. Cikkünkben a honlap bérlés kapcsán felmerülő teendőket, tudnivalókat foglaltuk össze.

Lépések

  1. Elsőként mindig mérjük fel saját igényeinket, ez alapján választhatjuk ki a számunkra legmegfelelőbb szolgáltatást. Meg kell például határoznunk, hogy szükségünk lesz-e dizájnra, motorra, amely a honlapot működteti, hogy milyen a tárhely- és sávszélesség-igényünk, hogy szeretnénk-e egyedi e-mail címeket használni, és ha igen, hány fiókra lesz szükségünk. Mindezekkel tisztában kell lennünk már a tervezési fázisban, mert bármely szolgáltató akkor tud csak pontos ajánlatot adni számunkra, ha a jó kérdéseket tesszük fel, amelyek tükrözik szükségleteinket.
  2. Ha már felmértük, hogy mire lesz pontosan szükségünk, nekiláthatunk szolgáltatót keresni. Ezt természetesen az interneten keresztül igen gyorsan megtehetjük, hiszen mind Magyarországon, mind külföldön rengeteg vállalat foglalkozik weblap- és tárhelybérléssel. Nézzük át a cégek honlapjaink található ajánlatokat, a különféle csomagokat és esetleges akciókat, kedvezményeket.
  3. Ezután következik az ajánlatkérés. Levelünkben pontosan tüntessünk fel minden olyan információt, amely által a szolgáltató pontosabban meghatározhatja, hogy melyik lenne a számunkra legmegfelelőbb szolgáltatás vagy szolgáltatáscsomag. Ajánlott egyszerre több szolgáltatótól is árajánlatot kérni, hogy megversenyeztethessük őket.
  4. Mikor kiválasztottuk a számunkra megfelelő szolgáltatást, a szolgáltatóval közösen válasszuk ki, pontosan milyen honlapot akarunk bérelni magunknak. A rendszert illetően általában nem válogathatunk túlságosan széles választékból, a dizájnt, elrendezést, honlapszerkezetet azonban rendszerint már alkalmunk van arra, hogy a saját igényeinkhez szabjuk a webhelyet. Mindenek előtt írjuk le, milyen elrendezésben, színvilágban gondolkodunk, hogy mit szeretnénk, pontosan mire legyen alkalmas a honlap (például webshopként akarjuk-e használni, vagy akár kép- és videógalériákat akarunk rá nagyobb számban feltölteni, igénylünk-e regisztrációs, hírlevél küldési lehetőségeket stb.).
  5. Még mielőtt megrendelnénk a szolgáltatást, pontosan egyeztessünk minden részletet a szolgáltatóval. Vegyük számba, mi szerepel az adott csomagban, milyen szolgáltatásokat kapunk a pénzünkért, milyen támogatásra vagyunk jogosultak, és mi az, amiért esetleg többletköltségeket kell fizetnünk. Sok szolgáltatónál akadhatnak rejtett költségek, plusz pénzt számolhatnak fel olyan tételekért, amelyek esetén ez nem egyértelmű, ezért ezt mindenképpen alaposan tisztázzuk. Arra is térjünk ki, hogyan történjen a fizetés - milyen időközönként mekkora eszközöket kell fizetnünk, hogyan lehetséges a pluszköltségként felmerülő tételek rendezése stb.
  6. Ha sikerült megfelelő honlapot kialakítanunk, következhet az üzembe helyezés, a tesztfázis – ha időbeli lehetőségeink engedik, soha ne élesítsünk olyan honlapot, amelyet nem volt alkalmunk korábban alaposan kipróbálni. Nézzük meg alaposan a rendszert, vizsgáljuk meg az egyes funkciók működését, tegyünk ki próbaképpen tartalmakat és vizsgáljuk meg, hogyan jelennek meg azok a különféle platformokon. Ellenőrizzük, rendelkezésre áll a megfelelő sávszélesség, és hogy a rendelkezésre állás a nap minden órájában megfelelő-e. A teszteléstől igen nagy könnyelműség eltekinteni, hiszen ha valamilyen gondunk akadna, azt nem az éles üzem alatt, hanem már ilyenkor idejekorán jelezhetjük a szolgáltató felé és megoldást találhatunk a problémára.

Tippek

  • Honlap bérlésénél érdemes figyelni arra, hogy a szolgáltató biztosít-e számunkra szükség esetén működő webhelyet, vagy saját dizájnnal és honlapmotorral kell érkeznünk, és csak a tárhelyet kapjuk a pénzünkért. Sok esetben, ha nem kritikus a megjelenés, és beérjük a kevésbé egyedi megoldásokkal is, érdemes lehet a szolgáltatók sablonjaiból is válogatni, hiszen ez jóval költséghatékonyabb megoldás, mintha dizájnert, grafikust, programozót alkalmaznánk. Szempont lehet a sebesség is - ha rövid időn belül van szükségünk a működő honlapra vagy akár csak időbe telik, amíg sajátunk elkészül, de már el akarjuk kezdeni a munkát, amolyan első verzióként érdemes lehet ilyen megoldást alkalmazni. Induló költségeinket tehát ezzel a megoldással minimalizálhatjuk.
  • Ha nem egyértelmű, mindig kérdezzünk rá, magyar nyelvű adminisztrációs felületet kapunk-e a honlaphoz. Ez fontos lehet abban az esetben, ha bárki, akinek a feladata lesz a honlappal rendszeresen foglalkozni, nem beszél megfelelően idegen nyelveket vagy akár csak nem ért eléggé a webes felületek kezeléséhez ahhoz, hogy ezt a magyaron kívül más nyelven is meg tudja tenni.
  • Arra is oda kell figyelni, hogy a szolgáltató által bérelt honlap milyen felületekre van optimalizálva, azaz megfelelően jelenik-e meg az asztali gépek mellett például a különféle okostelefonokon, táblagépeken, amelyek ma már egy weboldal forgalmának igen nagy százalékát generálják. Kérdés az is, hogy az optimalizált felületek esetében milyen testreszabási lehetőségeink vannak, illetve természetesen az is, hogy magához az adminisztrációs felülethez hozzáférünk-e ilyen platformokról.
  • Érdemes megérdeklődni a szolgáltatótól, hogy van-e lehetőség a rendszer térítésmentes tesztelésére, mielőtt valóban megkötnénk az üzletet. Ennek haszna felbecsülhetetlen lehet, hiszen az online rendszerek esetében sokszor csak az üzembe helyezés, a használatbavétel után derül ki, hogy egy-egy funkció esetleg nem az igényeinknek tökéletesen megfelelően működik, esetleg nem is elérhető. Ha lehetőségünk van arra, hogy legalább néhány napra kipróbáljuk a honlapmotort, minden szükségeset kipróbálhatunk, szemügyre vehetünk, és jelezhetjük igényeinket, szükség esetén más szolgáltató után nézhetünk.
  • Tisztázzuk azt is, hogy a honlappal együtt van-e lehetőségünk saját domain név megvásárlására, segítséget nyújt-e ebben a szolgáltató, vagy ha esetleg már rendelkezünk olyan domainnel, amelyet a honlaphoz szeretnénk használni, van-e lehetőség arra, hogy ezzel használjuk új honlapunkat. A domain név marketing szempontból igen fontos szempont lehet, ezért mindenképpen térjünk ki erre, amikor a szolgáltatások felől érdeklődünk.

Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

BoglarkaS, Monachus