„Cikkek:Hogyan találjuk meg a megfelelő irodai munkát” változatai közötti eltérés
Innen: Hogyankell.hu
a („Cikkek:Hogyan találjuk meg a megfelelő irodai munkát” levédve ([Szerkesztés=csak adminisztrátoroknak engedélyezett] (határozatlan) [Átnevezés=csak adminisztrátoroknak engedélyezett] (határozatlan))) |
|
(Nincs különbség)
|
A lap jelenlegi, 2023. december 21., 05:36-kori változata
Hogyan találjuk meg a megfelelő irodai munkát?
Napjainkban az álláskeresés tele van kihívásokkal. Több tényezőre is oda kell figyelni, mire megtaláljuk karrierünk következő állomáshelyét. Szükség van egy megfelelő, modern önéletrajzra, de az sem mindegy, hogy mégis hol böngésszük a meghirdetett nyitott pozíciókat. A folyamatot ajánlott alaposan megtervezni.
Mégis hol keressünk?
Mindenkinek ott érdemes keresnie, ahol a számára releváns és a szakterületéhez legközelebb álló hirdetések találhatóak. Ha például Debrecenben keresünk irodai munkát, akkor a https://debrecenallas.hu/allasok/adminisztracio-irodai-munka oldalon ajánlott szétnézni. Ma már könnyedén találhatunk ilyen álláskereső portálokat, ahol akár specifikusan az adott városban (esetünkben Debrecenben) nézhetjük meg az elérhető lehetőségeket.
Az állásportálokat ma már nem lehet megkerülni. A cégek döntő többsége használja arra, hogy a saját nyitott pozícióit meghirdesse. Már teljesen felesleges más csatornákon közzétenni, a vállalat marketingeseinek elindítani egy külön kampányt, amivel megtalálhatják az ideális jelölteket. Ezt a munkát “kiszervezhetik” az álláskereső portáloknak, ahol alapból több ezer regisztrált felhasználó van.
Ha éppen új munkahelyet keresünk, akkor szintén nagyon előnyös ezeknek az oldalaknak a használata. Nem kell egyesével minden céget felkeresni, érdeklődni az elérhető lehetőségekről. Ezzel rengeteg időt spórolhatunk meg magunknak. Az álláskereső portálokon adott szakterületre és földrajzilag is kereshetünk, így garantáltan a számunkra releváns pozíciók fognak megjelenni. Az egyes hirdetéseknél minden információt megtalálhatunk ahhoz (elvárások, feladatok, juttatás), ami ahhoz szükséges, hogy eldöntsük, beadjuk-e a jelentkezésünket vagy sem.
Az önéletrajz funkciójának átalakulása
Mivel az egész álláskeresési folyamat felgyorsult, hatékonyabb és egyszerűbb lett, sajnos hátrányokkal is jár. Sokkal nehezebb kitűnni a tömegből, mivel már az sem igaz, hogy minden jelentkező megkapja a lehetőséget arra, hogy egy interjú keretein belül bizonyítson.
Ezért is kell odafigyelni az önéletrajz kialakítására. Ajánlott mindig az adott céghez, pozícióhoz igazítani, csak releváns információk legyenek benne. Ha megfelelően alakítjuk ki, azzal növeljük az esélyét annak, hogy minket is behívnak egy interjúra.
Felkészülés az interjúra
A megfelelő kommunikáció nagyon fontos az interjúzás során. Itt meg kell tudnunk fogalmazni érthetően azt, hogy mégis mi a szakterületünk. A letisztult kommunikáció azért is előnyös, mert az esetek többségében a HR-essel fogunk beszélni, aki nem feltétlenül ért ahhoz a területhez, amire mi jelentkezünk.
Kerüljük a bonyolult szakkifejezéseket, mert azzal nem fogunk feltétlenül profinak tűnni, sokkal inkább unszimpátiát váltunk ki vele. Ezért is ajánlott gyakorolni az interjúk előtt, bekészíteni egy-egy választ a népszerűbb kérdésekre.