„Céges karácsonyi ajándékot választani” változatai közötti eltérés

Innen: Hogyankell.hu

(Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell céges karácsonyi ajándékot választani? == right A céges ajándék kiválasztása sokak számára csak egy kötelező k…”)
 
(Források, hivatkozások)
 
33. sor: 33. sor:
  
 
* [http://www.sakkom.hu/blog/2013/12/16/szemelytelen-ceges-ajandek A céges karácsonyi ajándék pr szempontból]
 
* [http://www.sakkom.hu/blog/2013/12/16/szemelytelen-ceges-ajandek A céges karácsonyi ajándék pr szempontból]
 
Fotó:
 
http://farm9.staticflickr.com/8070/8179595608_afb771447b.jpg
 
  
 
[[Kategória:Munka-karrier]]
 
[[Kategória:Munka-karrier]]

A lap jelenlegi, 2013. december 19., 12:43-kori változata

[szerkesztés] Hogyan kell céges karácsonyi ajándékot választani?

Ceges karacsony.jpg

A céges ajándék kiválasztása sokak számára csak egy kötelező kör, ami az év végi feladatok mellett csak egy újabb terhet jelent. Ebből adódóan sokszor személytelen reklámajándékok kerülnek a legjobb partnereknek, ügyfeleknek küldött csomagokba, ami nem hat kedvezően a cég imázsára. Azonban az alábbi tippek követésével a céges ajándék még építheti is vállalatunk hírnevét.

[szerkesztés] Lépések

  1. Csak azért ne adjunk ajándékot, mert „kell”! Ha mindenkinek válogatás nélkül ajándékozunk, akkor természetes, hogy a meglepetés személytelen lesz. Ezzel csak felesleges köröket futunk, de nem fogjuk lenyűgözni vagy meghatni a címzetteket. Inkább gondoljuk át, hogy ki az, akinek tényleg örömmel adnánk ajándékot, akinek valóban meg akarjuk köszönni az egész éves együttműködést a partnerek, ügyfelek közül. Ennek a szűkebb, de valóban fontos csoportnak adjunk „igazi” ajándékot.
  2. Ha lehet, válasszunk valami személyre szabott meglepetést! Nem muszáj, hogy ez valami különleges dolog legyen, a lényeg, hogy a megajándékozott tudja, hogy törődünk vele. Vegyünk például olyan dolgot, amiről tudjuk, hogy szereti a címzett, vagy valamilyen módon kapcsolódik az elmúlt évben eseményeihez. Az sem baj, ha a partnereknek eltérő ajándékot veszünk, bár kis különbségekkel is személyre szabhatjuk a meglepetést (pl. ha tudjuk, hogy ki kávézik vagy teázik inkább, máris személyre szabottabb csomagot küldhetünk).
  3. Ha sok ügyfélnek kell csomagot készítenünk, és semmilyen módot nem látunk arra, hogy testre szabott ajándékot vegyünk, akkor is ügyeljünk arra, hogy az ajándék a cégünket illusztrálja – olcsó tömegcikkek, rossz minőségű reklámajándékok helyett inkább keressünk jó minőségű, egyedi termékeket! Mivel az ajándéknak a megajándékozottról kell szólnia, ne tegyünk logót, céges üzeneteket az ajándéktárgyakra vagy a csomagba – ez olyan benyomást kelt, mintha karácsony apropóján akarnánk szétosztogatni a megmaradt szóróanyagokat.
  4. Szánjunk energiát arra, hogy személyesen mondjuk el a karácsonyi és újévi jókívánságainkat! Ez sokkal hatásosabb, mint egy képeslap „szabvány” üzenete, amit egy aláírással ellátva postán kap a címzett. Az ajándékok személyes átadása egyúttal kiváló kapcsolatépítési lehetőség, ilyenkor van alkalom arra, hogy kötetlen módon beszélgessünk egy kicsit a partnerekkel, még akkor is, ha csak tíz percet szánunk mindenkire. Az ilyen látogatásokat ugyanakkor időzítsük a karácsony előtti utolsó napokra, amikor úgy gondoljuk, hogy már nem tartjuk fel nagyon a munkában a partnerünket.
  5. Ha nem tudunk személyesen elmenni valakihez, akkor lehetőség szerint egy személyes hangvételű levelet mellékeljünk az ajándék mellé. Ha igazán fontos a címzett, biztosan tudunk legalább két-három mondatot írni az együttműködésünkről, a közös eredményekről. Minden esetben a címzett nevét használjuk a megszólításban, soha ne küldjünk „Kedves Partnerünk!” kezdetű levelet karácsonykor!
  6. Ügyeljünk arra, hogy hogyan kerül az ajándék a címzetthez abban az esetben, ha nem személyesen adjuk át. A postai csomagnál elegánsabb, közvetlenebb (igaz, drágább) a futár, aki kézbe adja a meglepetést. Mindig személyre szólóan küldjük az ajándékot, különben előfordulhat, hogy „a cégvezetőnek” címzett küldemény hetekig hányódik az iroda portáján, míg végre kibontja valaki.

[szerkesztés] Tippek

  • Az ajándékozásnál azt tartsuk szem előtt, hogy a címzett örülne-e a küldött csomagnak – ne rólunk szóljon a meglepetés, mert akkor nem éri el a hatását.
  • Ügyeljünk a részletekre, például az ajándék csomagolására vagy a kísérőlevél írásánál arra, hogy tegeződni vagy magázódni szoktunk-e az illetővel.
  • Ha személyesen adjuk át az ajándékot, érdemes előre rákérdezni, hogy karácsony előtt meddig dolgozik az adott személy, mikor tudjuk még elérni a munkahelyén úgy, hogy a látogatásunk nem okoz kellemetlenséget.
  • Ha nem tudjuk személyesen átadni az ajándékot, akkor is próbáljuk meg telefonon felhívni a legfontosabb partnereinket, hogy élőszóban mondhassuk el jókívánságainkat.

[szerkesztés] Amire szükséged lehet

  • Törődés, odafigyelés
  • Energia és pénz a megfelelő céges ajándék választásához és elküldéséhez.

[szerkesztés] Figyelmeztetések

  • Ha csak a partnereink egy részének tudunk személyesen, testre szabott ajándékot adni, akkor ezt csináljunk diszkréten, nehogy megsértődjön valaki, aki nem tagja ennek a körnek.

[szerkesztés] Források, hivatkozások

Az oldal szerzői

JViki