„E-mail adatbázist építeni” változatai közötti eltérés
Innen: Hogyankell.hu
(→Felhasznált források, kapcsolódó webcímek) |
|||
(3 közbenső módosítás ugyanattól a szerkesztőtől nincs mutatva) | |||
1. sor: | 1. sor: | ||
== Hogyan kell e-mail adatbázist építeni? == | == Hogyan kell e-mail adatbázist építeni? == | ||
− | [[Fájl:Email-adatbazis.jpg|right]]Az e-mail marketing nagyon hatékony kommunikációs eszköz, viszonylag alacsony idő- és költségráfordítás mellett is nagyon eredményes lehet. Az e-mail marketing lelke a rendszeresen karbantartott, jó adatbázis, ami értékes kontaktokat és információkat tartalmaz. A vállalatok vásárolhatnak ilyen adatbázisokat, de saját címlistát is építhetnek. | + | [[Fájl:Email-adatbazis.jpg|right]]Az e-mail marketing nagyon hatékony kommunikációs eszköz, viszonylag alacsony idő- és költségráfordítás mellett is nagyon eredményes lehet. Az e-mail marketing lelke a rendszeresen karbantartott, jó adatbázis, ami értékes kontaktokat és információkat tartalmaz. A vállalatok vásárolhatnak ilyen adatbázisokat, de saját címlistát is építhetnek. Az alábbiakban a saját lista építéséhez adunk tippeket. |
== Lépések == | == Lépések == | ||
12. sor: | 12. sor: | ||
# '''E-mail aláírás:''' A céges aláírásban is feltüntethetjük a feliratkozási lehetőséget. | # '''E-mail aláírás:''' A céges aláírásban is feltüntethetjük a feliratkozási lehetőséget. | ||
# '''Közösség bevonása:''' A feliratkozottakat bátorítsuk arra, hogy osszák meg a hírlevelünket, küldjék tovább a tanulmányunkat stb. Erre szolgál pl. az Ajánlás és a Küldd tovább gomb, de ugyanígy a közösségi megosztási lehetőségeket is használhatjuk. | # '''Közösség bevonása:''' A feliratkozottakat bátorítsuk arra, hogy osszák meg a hírlevelünket, küldjék tovább a tanulmányunkat stb. Erre szolgál pl. az Ajánlás és a Küldd tovább gomb, de ugyanígy a közösségi megosztási lehetőségeket is használhatjuk. | ||
− | # '''Feltűnő akciógombok:''' A feliratkozás lehetőségét tegyük minél láthatóbbá, ehhez használjunk pl. [http://www.hogyankell.hu/Hat%C3%A1sos_akci%C3%B3gombot_tervezni feltűnő akciógombokat]. | + | # '''Feltűnő akciógombok:''' A feliratkozás lehetőségét tegyük minél láthatóbbá, ehhez használjunk pl. [http://www.hogyankell.hu/Hat%C3%A1sos_akci%C3%B3gombot_tervezni feltűnő akciógombokat] a honlapon. |
# '''Egyszerűsítsük le a feliratkozás menetét!''' Csak a legszükségesebb információkat kérjük be, ellenkező esetben nagy lesz a lemorzsolódási arány. Persze nagyobb motiváció esetén (pl. nagyobb ajándékot ajánlunk fel) kicsit több adatot is bekérhetünk, de ilyenkor se essünk túlzásba. | # '''Egyszerűsítsük le a feliratkozás menetét!''' Csak a legszükségesebb információkat kérjük be, ellenkező esetben nagy lesz a lemorzsolódási arány. Persze nagyobb motiváció esetén (pl. nagyobb ajándékot ajánlunk fel) kicsit több adatot is bekérhetünk, de ilyenkor se essünk túlzásba. | ||
# '''Átlátható adatkezelés:''' Tegyük egyértelművé, hogy mire szeretnénk az e-mail címeket felhasználni, ehhez írjunk egy jól érthető adatkezelési szabályzatot. Az átláthatóság növeli a bizalmat, így a feliratkozási hajlandóságot is. | # '''Átlátható adatkezelés:''' Tegyük egyértelművé, hogy mire szeretnénk az e-mail címeket felhasználni, ehhez írjunk egy jól érthető adatkezelési szabályzatot. Az átláthatóság növeli a bizalmat, így a feliratkozási hajlandóságot is. | ||
− | # '''Szegmentáljuk az adatbázist!''' Az elérhető információk alapján képezzünk csoportokat (pl. terület, vállalatméret, betöltött pozíció, érdeklődési kör, vásárolt termékek stb.) | + | # '''Szegmentáljuk az adatbázist!''' Az elérhető információk alapján képezzünk csoportokat (pl. terület, vállalatméret, betöltött pozíció, érdeklődési kör, vásárolt termékek stb. alapján), hogy minél pontosabban célozhassuk az e-mail marketing kampányokat. |
# '''Rendszeresen frissítsük az e-mail listát!''' Töröljük az inaktív címeket és a leiratkozókat. | # '''Rendszeresen frissítsük az e-mail listát!''' Töröljük az inaktív címeket és a leiratkozókat. | ||
37. sor: | 37. sor: | ||
* [http://www.sakkom.hu/blog/2012/07/03/levelszemet-hozzajarulassal/ SAKKOM Interaktív blogja: Levélszemét hozzájárulással] | * [http://www.sakkom.hu/blog/2012/07/03/levelszemet-hozzajarulassal/ SAKKOM Interaktív blogja: Levélszemét hozzájárulással] | ||
* [http://www.sakkom.hu/blog/2011/01/11/5-gyakori-e-mail-marketing-hiba/ 5 gyakori e-mail marketing hiba] | * [http://www.sakkom.hu/blog/2011/01/11/5-gyakori-e-mail-marketing-hiba/ 5 gyakori e-mail marketing hiba] | ||
+ | * [http://www.emailmarketing.hu/szolgaltatasok/adatbazis-epites/175/ E-mail adatbázis építés] | ||
* [http://www.ehow.com/how_5100913_create-consumer-email-marketing-database.html How to Create a Consumer Email Marketing Database] | * [http://www.ehow.com/how_5100913_create-consumer-email-marketing-database.html How to Create a Consumer Email Marketing Database] | ||
[[Kategória:Internet]] | [[Kategória:Internet]] | ||
[[Kategória:Üzlet-jog]] | [[Kategória:Üzlet-jog]] |
A lap jelenlegi, 2013. június 11., 11:26-kori változata
[szerkesztés] Hogyan kell e-mail adatbázist építeni?
Az e-mail marketing nagyon hatékony kommunikációs eszköz, viszonylag alacsony idő- és költségráfordítás mellett is nagyon eredményes lehet. Az e-mail marketing lelke a rendszeresen karbantartott, jó adatbázis, ami értékes kontaktokat és információkat tartalmaz. A vállalatok vásárolhatnak ilyen adatbázisokat, de saját címlistát is építhetnek. Az alábbiakban a saját lista építéséhez adunk tippeket.
[szerkesztés] Lépések
- Gyűjtsük be az ügyfeleink adatait! Az e-mail adatbázis építésére vonatkozóan a törvény előírja, hogy a tagoktól hozzájárulást kérjünk ahhoz, hogy marketing üzeneteket küldjünk nekik. Ezért hiába vannak meg az ügyfeleink elérhetőségei, külön hozzájárulást is kell kérnünk, e nélkül nem vehetjük fel őket az adatbázisunkba.
- Gyűjtsük kontaktokat a honlapunkon! A hírlevél feliratkozás, egy tanulmány letöltése vagy éppen egy eseményre való regisztráció jó lehetőség az e-mail adatbázis építésére is. Fontos ugyanakkor, hogy ehhez mindig külön kell kérni a hozzájárulást.
- A feliratkozókat jutalmazzuk! Például felkínálhatunk egy ingyenes termékmintát, extra kedvezményeket, egy hasznos letölthető tanulmányt stb. Ezek mind növelhetik a feliratkozási arányt.
- Gyűjtsünk e-mail címeket rendezvényeken! A különböző konferenciák, workshopok, szemináriumok is jó lehetőséget jelentenek az e-mail adatbázis építésére. Ilyen alkalmakkor is felajánlhatunk plusz ösztönzőket, hogy növeljük a motivációt.
- Indítsunk adatbázis építő kampányt! Az e-mail adatbázist nyereményjátékkal, piackutatással vagy más hasonló módszerrel is építhetjük. Érdemes külső partnereket is bevonni. Fordulhatunk pl. eDM szolgáltatókhoz, de nyereményjátékot egy médiummal közösen is szervezhetünk. Ilyen esetben mindig tisztázzuk a partnerrel, hogy a kampány végén az adatbázist is szeretnénk megkapni, hiszen a nyereményjátékot, piackutatást stb. is ennek megfelelően kell felépíteni.
- Minden marketing anyagunkon tüntessük fel a feliratkozási lehetőséget! A brosúrákon, hirdetéseken, prospektusokban is érdemes lehetőséget biztosítani a feliratkozásra. Ennek megkönnyítésére QR kódot is használhatunk.
- E-mail aláírás: A céges aláírásban is feltüntethetjük a feliratkozási lehetőséget.
- Közösség bevonása: A feliratkozottakat bátorítsuk arra, hogy osszák meg a hírlevelünket, küldjék tovább a tanulmányunkat stb. Erre szolgál pl. az Ajánlás és a Küldd tovább gomb, de ugyanígy a közösségi megosztási lehetőségeket is használhatjuk.
- Feltűnő akciógombok: A feliratkozás lehetőségét tegyük minél láthatóbbá, ehhez használjunk pl. feltűnő akciógombokat a honlapon.
- Egyszerűsítsük le a feliratkozás menetét! Csak a legszükségesebb információkat kérjük be, ellenkező esetben nagy lesz a lemorzsolódási arány. Persze nagyobb motiváció esetén (pl. nagyobb ajándékot ajánlunk fel) kicsit több adatot is bekérhetünk, de ilyenkor se essünk túlzásba.
- Átlátható adatkezelés: Tegyük egyértelművé, hogy mire szeretnénk az e-mail címeket felhasználni, ehhez írjunk egy jól érthető adatkezelési szabályzatot. Az átláthatóság növeli a bizalmat, így a feliratkozási hajlandóságot is.
- Szegmentáljuk az adatbázist! Az elérhető információk alapján képezzünk csoportokat (pl. terület, vállalatméret, betöltött pozíció, érdeklődési kör, vásárolt termékek stb. alapján), hogy minél pontosabban célozhassuk az e-mail marketing kampányokat.
- Rendszeresen frissítsük az e-mail listát! Töröljük az inaktív címeket és a leiratkozókat.
[szerkesztés] Tippek
- Hogyan kell hatékony e-mail marketing kampányt csinálni
- Csak akkor küldjünk ki hírlevelet, ha a címzettek számára hasznos információkat tartalmaz (pl. hasznos tanulmány, aktuális akció stb.), ellenkező esetben nagyon magas lesz a leiratkozási arány.
- Alaposan frissítsük az adatbázist! Nem csak az e-mail címeket érdemes ellenőrizni, hanem a kontaktokhoz kapcsolódó többi információt is (pl. betöltött pozíció, vállalat méret, érdeklődési kör stb.), hogy mindig releváns tartalmat tudjunk küldeni, illetve egy-egy kampányhoz megfelelően tudjuk szűrni az adatbázisunkat.
[szerkesztés] Figyelmeztetések
- Az adatkezelés be kell jelenteni a Nemzeti Adatvédelmi és Információszabadság Hatóságnál, és itt kell adatvédelmi nyilvántartási számot is igényelni.
- Az e-mail adatbázis építésekor fontos betartani a törvényi előírásokat!
- Adjunk leiratkozási lehetőséget! Ezt a törvény is előírja, de a hírnevünk megőrzése miatt is fontos.
[szerkesztés] Amire szükséged lehet
- Honlap
- Hírlevél
- Adatvédelmi nyilvántartási szám