„Hagyományos römit játszani” változatai közötti eltérés
Innen: Hogyankell.hu
(→Lépések) |
(→Lépések) |
||
(2 közbenső módosítás ugyanattól a szerkesztőtől nincs mutatva) | |||
13. sor: | 13. sor: | ||
# '''Lapok értéke:''' A számozott lapok értéke azonos a rajtuk lévő számmal (pl. a 8-as lap 8 pontot ér), a jumbó, dáma, király 10-10 pontot, az ász 11 pontot ér. | # '''Lapok értéke:''' A számozott lapok értéke azonos a rajtuk lévő számmal (pl. a 8-as lap 8 pontot ér), a jumbó, dáma, király 10-10 pontot, az ász 11 pontot ér. | ||
# '''Kombinációk:''' [[Fájl:Romi_szet.jpg|right]]Egy kombináció legalább 3 lapból áll. | # '''Kombinációk:''' [[Fájl:Romi_szet.jpg|right]]Egy kombináció legalább 3 lapból áll. | ||
− | ## Szet: Azonos értékű | + | ## Szet: Azonos értékű lapook (például csak dámák). A szetben nem lehet két azonos színű lap (pl. két pikk dáma). |
## [[Fájl:Romi_sor.jpg|right]]Sor: Azonos színű, értékben egymást követő lapok sorozata (például: pikk 2-3-4 vagy kör 10-jumbó-dáma-király). Az ász a 2-es előtt és a király után is állhat. | ## [[Fájl:Romi_sor.jpg|right]]Sor: Azonos színű, értékben egymást követő lapok sorozata (például: pikk 2-3-4 vagy kör 10-jumbó-dáma-király). Az ász a 2-es előtt és a király után is állhat. | ||
# '''Játszma vége:''' Egy játszma 7 osztásból áll. A legkevesebb bűntetőponttal rendelkező játékos lesz a nyertes. | # '''Játszma vége:''' Egy játszma 7 osztásból áll. A legkevesebb bűntetőponttal rendelkező játékos lesz a nyertes. |
A lap jelenlegi, 2022. július 29., 13:11-kori változata
[szerkesztés] Hogyan kell hagyományos römit játszani?
A hagyományos römi kártyajátékot 2-4 ember játszhatja 2 pakli francia kártyával (2x52 lap), dzsókerek nélkül. A cél, hogy a kézben lévő lapokat különböző kombinációkban letegyük az asztalra úgy, hogy a végén egy dobólap maradjon a kezünkben. A kártyákat letehetjük egyben (römi), és szakaszokban is.
[szerkesztés] Lépések
- Keverés: Az osztó megkeveri a lapokat, majd a tőle balra ülő játékos emel. A leemelt pakliból az alsó lap felfelé fordítva az asztalra kerül.
- Osztás: Minden játékos 10-10 lapot kap. A megmaradt lapokból lesz a talon, ez az asztal közepére kerül (lefelé fordítva), a játékosok ebből húzhatnak majd a menet során.
- Kör: A soron következő játékos húz egy lapot a talonból vagy a dobott lapok közül a legfelsőt. A játékos amellett, hogy lerakhat kombinációkat, a többi játékos már lepakolt kombinációit is kiegészítheti a kezében lévő lapokkal. Ezt csak akkor teheti meg, ha ő már lepakolt. A kör akkor megy tovább, ha a játékos dobott egy lapot. Ha a játékos nem szeretne, vagy nem tud lepakolni, akkor csak húz és dob egy lapot, így megy tovább a kör. Ha a talon elfogy, a ledobott lapokat meg kell keverni, és a talon helyére tenni.
- A menet vége: Egy menet addig tart, amíg az egyik játékos kimegy, vagyis a dobólap kivételével minden lapját lepakolja, a dobólapot pedig eldobja.
- Pontozás:
- Ha a nyertes szakaszokban pakolt le: Minden játékos a kezében maradt kártyák összértékének megfelelő büntetőpontot kap.
- Ha a nyertes römit hozott létre, vagyis kézből ment ki: Kézben maradt kártyák összértéke+25 büntetőpont.
- Lapok értéke: A számozott lapok értéke azonos a rajtuk lévő számmal (pl. a 8-as lap 8 pontot ér), a jumbó, dáma, király 10-10 pontot, az ász 11 pontot ér.
- Kombinációk: Egy kombináció legalább 3 lapból áll.
- Szet: Azonos értékű lapook (például csak dámák). A szetben nem lehet két azonos színű lap (pl. két pikk dáma).
- Sor: Azonos színű, értékben egymást követő lapok sorozata (például: pikk 2-3-4 vagy kör 10-jumbó-dáma-király). Az ász a 2-es előtt és a király után is állhat.
- Játszma vége: Egy játszma 7 osztásból áll. A legkevesebb bűntetőponttal rendelkező játékos lesz a nyertes.
[szerkesztés] Tippek
- Dobáskor ne csak arra ügyeljünk, hogy egy számunkra értéktelen laptól szabaduljunk meg, de lehetőleg olyan lapot dobjunk el, ami a következő játékosnak nem kell. Máskülönben az ő nyerési esélyeit növeljük.
- Első körben lehetőség szerint a talonból húzzunk, mert így a játékostársainknak kevesebbet árulunk el a lapjainkról. Ha a dobott lapokból húzunk, a társaink is tudni fogják, mit gyűjtünk.
[szerkesztés] Figyelmeztetések
- A kézben maradt lapok után büntetőpontok járnak, ezért érdemes lehet azoktól a nagy lapoktól szabadulni, amiket nem tudunk letenni kombinációban.
[szerkesztés] Amire szükséged lehet
- Társaság (2-4 fő)
- 2 pakli francia kártya (dzsókerek nélkül)