„Marketingstratégiát készíteni” változatai közötti eltérés
Innen: Hogyankell.hu
UM (vitalap | szerkesztései) (→Tippek) |
UM (vitalap | szerkesztései) (→Tippek) |
||
34. sor: | 34. sor: | ||
* Tartsd nyitva a szemed! Igyekezz helytálló következtetéseket levonni, ha egy sikeres marketing kampányt látsz. | * Tartsd nyitva a szemed! Igyekezz helytálló következtetéseket levonni, ha egy sikeres marketing kampányt látsz. | ||
* A marketing stratégia annyiféle lehet, ahány variáció a termék, ár, értékesítési csatorna, kommunikációs csatorna területen csak lehetséges. Érdekes tanulmányozni például a nagy cégek marketing stratégiáit – az esernyőmárka stratégiát, a kereskedelmi márkák stratégiáit stb. | * A marketing stratégia annyiféle lehet, ahány variáció a termék, ár, értékesítési csatorna, kommunikációs csatorna területen csak lehetséges. Érdekes tanulmányozni például a nagy cégek marketing stratégiáit – az esernyőmárka stratégiát, a kereskedelmi márkák stratégiáit stb. | ||
+ | * A marketing legmodernebb felfogása szerint nem kell különösebben foglalkozni azzal, hogy hogyan pozicionálunk egy terméket, vagy mit is mondunk a reklámjában – hagyjuk mindezt a fogyasztókra. Majd ők kialakítják maguknak a márka image-ét. | ||
* Olvasd el Al Ries - Jack Trout: Marketingháború c. könyvét! | * Olvasd el Al Ries - Jack Trout: Marketingháború c. könyvét! | ||
* Ha megtetszett, olvasd el tőlük A marketing 22 vastörvénye c. könyvét is! | * Ha megtetszett, olvasd el tőlük A marketing 22 vastörvénye c. könyvét is! |
A lap 2013. szeptember 2., 09:50-kori változata
Hogyan kell marketingstratégiát készíteni?
Ahhoz, hogy tudjuk, hogyan is kezdjük el felállítani cégünk, vállalkozásunk marketing stratégiáját, nem árt tisztában lenni vele, hogy mi is az a marketing stratégia. A marketing stratégia nagyon leegyszerűsítve azt jelenti, hogy meghatározzuk, mit, mikor, hogyan, kinek, mennyiért szeretnénk eladni, és hogyan fog ő erről tudomást szerezni. Egyszerű, nem?
Miért van rá szükség? Azért, mert ha összefoglaló módon leírjuk, és a mozaik minden egyes részletét a helyére tesszük, egyrészt nem marad ki belőle semmi, másrészt kiderülhet, hogy valahol sántít az elképzelés. A gyakorlatban legtöbbször ott szokott sántítani, hogy a „hogyan szerez tudomást rólunk a vevő” hiányzik... Ettől aztán meg is bukik a logika.
Lépések
- Pontosan írjuk le, mit akarunk eladni! Minél pontosabban körülírjuk a terméket vagy szolgáltatást, annál jobban tudunk utána más marketing stratégiai elemeket kötni. Nem gond, ha tucatnyi más termék vagy szolgáltató van a piacon. Ekkor annyit tehetünk, hogy megkeressük, mi az az érv, amiért a potenciális vevőnek éppen minket kell választania.
- Lőjük be az árszínvonalat! Tudnunk kell, hogy a magas ár / magas minőségre pályázunk vagy a diszkont kategóriát célozzuk meg. Szakemberek beszélnek már az ingyengazdaságról is – ha ezen az úton akarunk elindulni, pontosan tudnunk kell, hogyan tudunk később az „ingyen”-ből pénzt csinálni...
- Tervezzünk szezonalitást! Sok vállalkozást ér minden évben meglepetésszerűen a karácsony, amire egyébként már nyáron fel kell készülni... Szinte mindennek van szezonalitása, ha más nem, akkor a megrendelések visszaesése pl. a nyári szabadságok alatt, ami varázsütésre szűnik meg, amint a gyerekek újra iskolába mennek...
- Mérjük fel reálisan, hol fogunk eladni! Ne nyissunk boltot ott, ahol nincs tömegközlekedés vagy jó parkolási lehetőség! Tájékozódjunk, hogy termékünket be tudjuk-e juttatni a megfelelő boltokba, bolthálózatokba, és ennek mennyi a költsége! Amennyiben az internetes eladást szemeltük ki, nézzünk utána annak, hogy a webáruházakban hogyan lehet eladni, és hogyan kell jól felépíteni egy honlapot, ahhoz, hogy megkeresés is legyen róla.
- Legyen marketing kommunikációs tervünk és marketing büdzsénk! A marketing kommunikációs eszközök jelentik majd számunkra a reklámot, ami nélkül nem lehet labdába rúgni a piacon. Tájékozódjunk, válasszunk jól eszközöket! Nem bűn marketing tanácsadóhoz sem fordulni...
Roppant változatosság
Látható, hogy ahány utat és módot választunk, annyiféle marketing stratégiát választhat akár ugyanaz a termék vagy szolgáltatás. Érdekes tanulmányozni például a nagy cégek marketing stratégiáit – az esernyőmárka stratégiát, a kereskedelmi márkák stratégiáit stb.
Modern elméletek
A marketing legmodernebb felfogása szerint nem kell különösebben foglalkozni azzal, hogy hogyan pozicionálunk egy terméket, vagy mit is mondunk a reklámjában – hagyjuk mindezt a fogyasztókra. Majd ők kialakítják maguknak a márka image-ét.
Tippek
- Tartsd nyitva a szemed! Igyekezz helytálló következtetéseket levonni, ha egy sikeres marketing kampányt látsz.
- A marketing stratégia annyiféle lehet, ahány variáció a termék, ár, értékesítési csatorna, kommunikációs csatorna területen csak lehetséges. Érdekes tanulmányozni például a nagy cégek marketing stratégiáit – az esernyőmárka stratégiát, a kereskedelmi márkák stratégiáit stb.
- A marketing legmodernebb felfogása szerint nem kell különösebben foglalkozni azzal, hogy hogyan pozicionálunk egy terméket, vagy mit is mondunk a reklámjában – hagyjuk mindezt a fogyasztókra. Majd ők kialakítják maguknak a márka image-ét.
- Olvasd el Al Ries - Jack Trout: Marketingháború c. könyvét!
- Ha megtetszett, olvasd el tőlük A marketing 22 vastörvénye c. könyvét is!
Amire szükséged lehet
- Internetes kutatás
- Információgyűjtés a szakmában már tevékenykedőktől
- Statisztikák (KSH)
- Árfigyelés (boltokban, interneten)
- Árajánlatok különböző médiáktól (pl. helyi újság)
- Pénzügyi elemzéssel foglalkozó szakember
- Marketing tanácsadó
Figyelmeztetések
- A statisztikák szerint a kisvállalkozások 75%-a a marketing stratégia hiánya miatt bukik meg. Arról keveset hallani, hogy hányan vannak azok, akik egy remek ötletüket soha nem tudták végigvinni, és a végrehajtás során buktak el...