„Hashtaget használni a Facebookon” változatai közötti eltérés
Innen: Hogyankell.hu
Bya (vitalap | szerkesztései) (→Lépések) |
Bya (vitalap | szerkesztései) (→Tippek) |
||
23. sor: | 23. sor: | ||
*A [http://tagboard.com/ tagboard.com] nevű oldal az összes felületről (Twitter, Instagram, Facebook, Google+) egy helyre gyűjti össze az egy adott hashtaggel megjelölt tartalmakat. | *A [http://tagboard.com/ tagboard.com] nevű oldal az összes felületről (Twitter, Instagram, Facebook, Google+) egy helyre gyűjti össze az egy adott hashtaggel megjelölt tartalmakat. | ||
*Az adott hashtaggel ellátott bejegyzéseket összegyűjtő hírfolyamnak saját linkje van, ezért ennek linkjét például egy cikkben vagy honlapunkon is feltüntethetjük. | *Az adott hashtaggel ellátott bejegyzéseket összegyűjtő hírfolyamnak saját linkje van, ezért ennek linkjét például egy cikkben vagy honlapunkon is feltüntethetjük. | ||
− | *A Facebook keresőjével, a Graph Search bevezetésével | + | *A Facebook keresőjével, a Graph Search bevezetésével egyszerűbbé válhat a hashtagek visszakeresése is. |
*A jövőben lehet, hogy maga a Facebook fogja összegyűjteni a különböző oldalakról érkező, azonos hashtaggel ellátott tartalmakat. | *A jövőben lehet, hogy maga a Facebook fogja összegyűjteni a különböző oldalakról érkező, azonos hashtaggel ellátott tartalmakat. | ||
A lap 2013. július 24., 11:48-kori változata
Hogyan kell hashtaget használni a Facebookon?
A hashtag nem más mint egy kettős kereszttel ellátott kulcsszó, melynek segítségével a Facebook oldalunkon megcímkézhetünk bejegyzéseket, fotókat, és ez által azokat témakörökbe, kategóriákba rendezhetjük. Ennek az új funkciónak köszönhetően posztjaink tovább élnek, hiszen visszakereshetővé válnak, a felhasználók az őket érdeklő témákkal, eseményekkel, helyekkel kapcsolatos bejegyzésekre kereshetnek rá, tematikus beszélgetésekbe kapcsolódhatnak be. Magánszemélyként az információszerzésben, a társalgásban lehetnek hasznunkra a hashtagek, saját idővonalunkon is alkalmazhatjuk őket, céges oldalak esetében pedig termékek, akciók promócióját támogathatják.
Lépések
- Mi legyen a hashtagünk?
- Ha céges Facebook oldalt tartunk fenn, akkor természetesen a vállalkozásunkhoz szorosan kapcsolódó hashtageket érdemes választanunk (pl. konkrét márkanév vagy egy termék/szolgáltatás neve).
- Kezdetben célszerű egy hashtaggel dolgoznunk, és azt megismertetni a felhasználókkal.
- Hashtaget úgy tudunk létrehozni, ha egy kettős kereszt mellé szóköz nélkül írjuk az adott kulcsszót (#interaktiv). Fontos, hogy ékezet nélkül és több szóból álló kifejezés esetén a szavakat egybeírva gépeljük le a hashtaget (#hogyankell). A kis- és nagybetűkre nincs külön szabály, de a közösségi oldalakon a kisbetűvel írt címkék az elterjedtebbek.
- Arra is figyeljünk, hogy ne legyen túl általános a hashtagünk (pl. #nyar, #ruha, #party), mert azokból már túl sok van, így ha mi is ilyen típusú hashtagekkel jelöljük meg üzeneteinket, akkor azok könnyen elveszhetnek a rengeteg, szintén túl általános hashtagekkel megcímkézett poszt között.
- Hogyan használjuk a hashtaget?
- Bejegyzések végére, fotók leírásába írhatunk hashtageket (pl. Ti tudjátok, hogy hogyan kell használni a hashtaget a Facebookon? Most megmutatjuk! #hogyankell #hashtag #facebook), de konkrét mondatokba is beilleszthetjük őket (pl. Nektek hogy tetszik az új #Samsung #tablet?).
- Ha több közösségi felületen is jelen vagyunk, akkor ne csak a Facebookon, hanem azokon is használjuk hashtagjeinket. Fontos azonban, hogy a megjelöléseket tudatosan és következetesen alkalmazzuk a különböző oldalakon (azaz ugyanazokat a hashtageket használjuk!), hiszen posztjaink csak így juthatnak el azokhoz, akiket valóban érdekel az adott téma.
- Mi történik a hashtagekkel?
- A hashtageknek saját linkjük lesz, azaz automatikusan kattinthatóvá válnak.
- Ha egy posztban rákattintunk egy hashtagre, akkor egy olyan hírfolyamba jutunk, amely összegyűjtötte azokat a bejegyzéseket, amelyek szintén tartalmazzák az adott címkézett kulcsszót. Ebben a listában nemcsak a mi, hanem mások bejegyzései is megjelennek.
Tippek
- Ha már más közösségi felület(ek)en (pl. Instagramon) vannak bejáratot hashtagjeink, akkor azokat vezessük be a Facebookon is.
- A saját hashtag bevezetése előtt érdemes rákeresni néhány hashtagre, azért, hogy lássuk, mennyire gyakori a megjelenésük.
- A tagboard.com nevű oldal az összes felületről (Twitter, Instagram, Facebook, Google+) egy helyre gyűjti össze az egy adott hashtaggel megjelölt tartalmakat.
- Az adott hashtaggel ellátott bejegyzéseket összegyűjtő hírfolyamnak saját linkje van, ezért ennek linkjét például egy cikkben vagy honlapunkon is feltüntethetjük.
- A Facebook keresőjével, a Graph Search bevezetésével egyszerűbbé válhat a hashtagek visszakeresése is.
- A jövőben lehet, hogy maga a Facebook fogja összegyűjteni a különböző oldalakról érkező, azonos hashtaggel ellátott tartalmakat.
Amire szükséged lehet
- saját Facebook profil vagy oldal
- posztok, fotók
Figyelmeztetések
- Tudatosan és következetesen használjuk a hashtagjeinket a közösségi felületeken!
- Egy posztban ne használjunk túl sok hashtaget, mert az már zavaró lehet, és a későbbiekben nem is lehet megfelelően visszakeresni az adott posztot.