„Logót tervezni” változatai közötti eltérés

Innen: Hogyankell.hu

(Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell logót tervezni? == right A logó nem csupán kép és betűk – egy jó logó elmondja a vállalat történetét, azt, hogy k…”)
(Nincs különbség)

A lap 2013. július 23., 13:49-kori változata

Hogyan kell logót tervezni?

A logó nem csupán kép és betűk – egy jó logó elmondja a vállalat történetét, azt, hogy ki vagy, mit teszel, mi a fontos számotokra.

Lépések

Ötletelés

  1. Határozd meg a logó elsődleges funkcióját. A logó a vállalatot, márkát reprezentálja az alakjával, a betűtípussal, a színnel és a képekkel. Az, ha tisztázod, miért is kell a logó, az segíthet abban, hogy milyen logót is kell tervezned.
    • Ismertség növelése. A vállalatod új a piacon vagy olyan piacon tevékenykedik, ahol túl sok a szereplő? Egy erős logó segíthet abban, hogy könnyebben felismerjék a márkád, céged.
    • Emlékezetesség. A fogyasztók a szemüket használják a vásárláshoz, ezért a logóra könnyebben emlékeznek, mint a névre, a termékre vagy a szolgáltatásra. Idővel a fogyasztó a logót a vállalatoddal fogja azonosítani.
    • Ébressz bizalmat. A fogyasztók bevonzása és megtartása attól függ, mennyire hajlandóak benned megbízni. Egy szilárd logó becsületességet, tisztességet sugall majd.
    • Fokozd a csodálatot. Ha az ügyfeleknek már most is jó benyomása van az üzleted irányába, építhetsz erre úgy, hogy olyan logót választasz, mely jól felismerhető arról, hogy jól néz ki, okos és hatékonyan egyszerű.
  2. Gondolj a célközönségedre. Fontos, hogy tisztázd, kik a potenciális ügyfeleid, és ennek megfelelően úgy megtervezni, hogy vonzó legyen az ő számukra.
    • Egy babamárka esetében használhatunk élénkebb színeket és bohókásabb betűtípust, de egy ügyvéd számára jobb a visszafogottabb megjelenés a logó esetében.
  3. Döntsd el, hogy a vállalat neve szerepeljen-e a logóban. Bár bizonyára azt szeretnéd, hogy a logóról az emberek a vállalatra ismerjenek, ugyanakkor mégsem mindig jó használni.
    • Használd a nevet a logóban, ha az eléggé jellegzetes, de mégsem egy egyszerű szó. Vagy ha a marketing büdzséd behatárolt és a célod a céged nevét könnyen megjegyezzék.
    • Ne használd a nevet a logóban, ha az túl általános, hosszú, személytelen vagy nem lefordítható jól nemzetközi szinten (ha ez utóbbi is cél). Hagyd ki a nevet akkor is, ha egy termékre rá kell tenni (pl. egy cipőre vagy kézitáskára).
    • Gondold át az összes módját annak, hogy hol fogod használni a logót. Képzeld el a legkisebb méretet, amiben használni fogod. Ha így a név nem olvasható, talán jobb kihagyni.
  4. Kövesd a vállalat színsémáját. Ha már megvan, hogy a vállalat milyen színeket használ, akkor érdemes ahhoz ragaszkodni.
    • A konzisztens színhasználat ismerőssé tesz.
    • Ha még nincs meg egy kialakult színvilág, nézz utána, hogy a színeknek milyen pszichológiai hatása van.
  5. Meríts ihletet, de ne másolj. Nehéz lehet elkerülni, hogy ne másolj le – kis változtatással – egy neked tetsző logót, de ne feledd, hogy ez azt kommunikálja majd a célcsoportod felé, hogy lusta vagy és lélektelen.
    • Keress logókat, és nézd meg, hogy mi tetszik bennük és mi nem.
    • A sikeres logónak egyszerűnek, emlékezetesnek, időtlennek és alkalmasnak kell lennie.
  6. Vázold fel a dolgokat, játssz el velük, hogy miként néz ki például ugyanaz a szöveg más-más betűtípussal.
  7. Légy egyszerű! Csábító lehet, hogy túl sok mindent belefoglalj a logódba, de ne tedd.
    • Kerüld el a túl sok szín, a több betűtípus vagy a rétegelt képek használatát. Ez zavarossá teszi a logót, így nem közvetít egyértelmű üzenetet.
    • Ha túl sok vizuális elem van a logóban, a vásárlóink nem tudják majd, mit is nézzenek.

Teszteld a tervet!

  1. Készíts több tervet. Az elején még valószínűleg sok ötleted van, amit a logóban ki akarsz fejezni. Vesd papírra, hogy lásd, vajon melyik működőképes.
  2. Az elején a legjobb, ha csak papíron tervezgetsz.
    • Egy sima fehér lap ideális háttér a logótervekhez.
    • Ne radírozz! A logótervezés nem lineáris folyamat. Tartsd meg azt is, amit most épp nem szeretsz, lehet, hogy később egy kis módosítással jó lehet, vagy átveszel belőle egy részletet egy másikhoz.
  3. Mutasd meg a terveket egy tesztcsoportnak. Fontos, hogy ne csak nekünk tetsszen a logó, hanem a célközönségünknek is, ezért fontos, hogy a tervekről visszajelzést kérjünk.
  4. Ne hallgass túlságosan a családra és a barátodra. Ők talán nem akarnak neked nemet mondani, illetve lehet, hogy nem is ők a célközönséged.
    • Azt azonban tesztelheted rajta, hogy a logó megjegyezhetőségét teszteld rajtuk. Miután megnézték, kérd meg őket, hogy rajzolják le.
  5. Ellenőrizd, hogy a logód skálázható-e, a különféle méretekben, papíron vagy a honlapodon is jól fog-e mutatni.
    • Ha egy logó túl sok apró részletet tartalmaz, ezek elveszhetnek kis méretben.
    • Használj grafikai programot (pl. Adobe Illustrator), amivel könnyen tesztelheted a különféle méreteket.

Véglegesítsd a dizájnt!

  1. Készíts egy végleges tervezetet. Végül a logódat digitalizálni kell, ezt megteheted te magad is, vagy felkérhetsz egy grafikust a munkára.
  2. Figyelj oda! Fontosak a visszacsatolások akkor is, ha már kész a logód.
    • Kezdetben használd csak a honlapodon. Ha nem lesz elég pozitív a fogadtatása, egyszerűen lecserélhető – nem úgy, mint ha már az összes céges brosúrán és névjegyen ott van.
    • Ha valakitől visszajelzést kapsz, húzd ki belőle a részleteket is. Nem elég, hogy ezt nehéz olvasni, kérdezd meg tőlük azt is, hogy miért.

Tippek

  • Használd a közösségi médiát, ahol könnyen kaphatsz visszajelzéseket.

Amire szükséged lehet

  • papír
  • ceruza
  • filctoll
  • grafikai program ismerete vagy grafikus
  • kreativitás

Figyelmeztetések

  • Ne ragaszkodjunk egy logóhoz, ha az csak nekünk tetszik.

Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

Kiscsillag