„404-es oldalt tervezni” változatai közötti eltérés

Innen: Hogyankell.hu

(Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell {{PAGENAME}}? == A 404-es oldal (akkor jutunk ide, ha a keresett oldal nem található a weblapon) általában méltánytalanul elhanyagolt része a webolda…”)
(Nincs különbség)

A lap 2013. július 18., 14:54-kori változata

Hogyan kell 404-es oldalt tervezni?

A 404-es oldal (akkor jutunk ide, ha a keresett oldal nem található a weblapon) általában méltánytalanul elhanyagolt része a weboldalaknak, sok esetben egyáltalán nem foglalkoznak vele, ezért csak egy automatikus szerverüzenet fogadja az eltévedt látogatót. Ez semmiképp sem jó megoldás, hiszen, amikor idetéved a látogató, akkor már eleve csalódott, mivel nem találja, amit keresett, így csak még tovább rontjuk a helyzetet, ha cserbenhagyjuk, és nem segítünk neki megkeresni, amire kíváncsi. Néhány tipp, hogy tervezzünk jó 404-es oldalt.

Lépések

  1. Semmiképpen se az automatikus hibaüzenetet jelenítsük meg! Mivel ez legtöbbször angol nyelvű, amit lehet, hogy sokan nem is értenek, ráadásul jelentősen rontja az oldalon a visszafordulási arányt, hiszen ezután több mint valószínű, hogy senki sem próbálkozik majd tovább az oldalunkon.
  2. Ne a nyitóoldal legyen a 404-es oldal! Ez a legrosszabb megoldás, mivel ezzel még össze is zavarjuk a látogatót, hiszen nem tájékoztatjuk arról, hogy az általa keresett tartalom nem létezik, és nem segítünk neki abban, hogy megtalálja, amit szeretne.
  3. Magyarázzuk el, miért van itt! Jobb, ha 404-es oldal helyett azt írjuk, hogy az általa keresett tartalom nem található, így érteni fogja, hogy miért került ide, de a legjobb, ha segítünk neki megtalálni, amit keres!
  4. Segítsünk nekik a keresésben! Legtöbbször azért tévednek 404-es oldalra a látogatók, mert nem tudják pontosan, mit is keresnek. Ha van kereső az oldalon, érdemes azt kirakni a 404-es oldalra, hogy a számukra fontos kulcsszavak segítségével megtalálják a keresett tartalmat az oldalon.
  5. Vezessük vissza a látogatót a tartalmakhoz! Ha nincs keresési funkció az oldalunkon, akkor az értékes tartalomhoz való visszaterelés egyik legegyszerűbb módja, ha segítünk visszatalálni a főoldalra.
  6. Próbáljunk meg az oldalunk témájához illeszkedő kreatív grafikai megoldást kitalálni! A grafika tükrözze a márka vagy termék arculatát! Ezt elsősorban a logóval és a színvilággal érhetjük el. Ez azért fontos, mert így biztos lehet benne a felhasználó, hogy jó helyen jár (a keresett termék vagy márka oldalán), csak éppen a pontos tartalom nem található meg az oldalon ebben a formában.
  7. Jelenítsük meg a leggyakrabban keresett, legnépszerűbb tartalmainkat! Így lehet, hogy ráhibázunk arra, amit a felhasználó keresett, csak mondjuk véletlenül elgépelte az URL-t. De ha nem is találjuk el a kívánságát, legalább hasznos tartalomra irányítjuk a weboldalunkon belül.

Tippek

  • Ha hibaoldalt szolgálunk ki, figyeljünk rá, hogy a szerver a valós “404 Not Found” üzenettel válaszoljon, és semmiképp se a “200 OK” jelzést adja ki. Ezáltal elkerülhető, hogy a keresőrobotok a hibaoldalunkat is indexeljék.
  • Egy jó példa egy kreatív és ötletes megoldásra, amely segít visszatalálni a látogatónak a főoldalra.

Amire szükséged lehet

  • egy jó ötlet
  • egy jó grafikus
  • webfejlesztő

Figyelmeztetések

  • A 404-es oldalon soha ne bombázzuk reklámüzenetekkel a látogatót, hiszen ilyenkor egyébként is csalódott, mert nem találja, amiért hozzánk érkezett!

Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

Bianka, Monachus