„Integrálni a közösségi médiát és az e-mail marketinget” változatai közötti eltérés

Innen: Hogyankell.hu

(Lépések)
(Hogyan kell integrálni a közösségi médiát és az e-mail marketinget?)
1. sor: 1. sor:
 
== Hogyan kell integrálni a közösségi médiát és az e-mail marketinget? ==
 
== Hogyan kell integrálni a közösségi médiát és az e-mail marketinget? ==
  
A közösségi média élre törésével sok szakember úgy gondolja, hogy az e-mail marketing teljesen háttérbe szorul a vállalkozások marketingtevékenységében. A kulcs a két eszköz integrálásában van, ugyanis egymást erősítve hatékonyabban tudnak működni, párosukkal látványos eredményeket érhetünk el. Míg e-mailjeinkkel közvetlen ajánlatokat tudunk célba juttatni és hosszabb távon nagyobb vásárlóerőt szerezni, addig közösségi oldalainkon cégünk, márkánk ismertségét tarthatjuk fenn, ügyfeleinkkel kétirányú kommunikációt folytathatunk.  Cikkünkben bemutatjuk, hogy hogyan lehet integrálni a közösségi médiát és az e-mail marketinget.
+
[[Fájl:kozossegi media_email marketing.jpg|250 px|right]]A közösségi média élre törésével sok szakember úgy gondolja, hogy az e-mail marketing teljesen háttérbe szorul a vállalkozások marketingtevékenységében. A kulcs a két eszköz integrálásában van, ugyanis egymást erősítve hatékonyabban tudnak működni, párosukkal látványos eredményeket érhetünk el. Míg e-mailjeinkkel közvetlen ajánlatokat tudunk célba juttatni és hosszabb távon nagyobb vásárlóerőt szerezni, addig közösségi oldalainkon cégünk, márkánk ismertségét tarthatjuk fenn, ügyfeleinkkel kétirányú kommunikációt folytathatunk.  Cikkünkben bemutatjuk, hogy hogyan lehet integrálni a közösségi médiát és az e-mail marketinget.
  
 
== Lépések ==
 
== Lépések ==

A lap 2013. július 11., 12:10-kori változata

Hogyan kell integrálni a közösségi médiát és az e-mail marketinget?

Kozossegi media email marketing.jpg

A közösségi média élre törésével sok szakember úgy gondolja, hogy az e-mail marketing teljesen háttérbe szorul a vállalkozások marketingtevékenységében. A kulcs a két eszköz integrálásában van, ugyanis egymást erősítve hatékonyabban tudnak működni, párosukkal látványos eredményeket érhetünk el. Míg e-mailjeinkkel közvetlen ajánlatokat tudunk célba juttatni és hosszabb távon nagyobb vásárlóerőt szerezni, addig közösségi oldalainkon cégünk, márkánk ismertségét tarthatjuk fenn, ügyfeleinkkel kétirányú kommunikációt folytathatunk. Cikkünkben bemutatjuk, hogy hogyan lehet integrálni a közösségi médiát és az e-mail marketinget.

Lépések

  1. Használjuk a közösségi médiából szerzett adatbázisunkat e-mail marketing célokra! Közösségi oldalaink segítségével e-mail adatbázist építhetünk. Ehhez különböző taktikákat kell ugyan bevetnünk, amely sok időt és energiát vehet igénybe, de ezzel a módszerrel többféle adathoz is hozzájuthatunk potenciális ügyfeleinkről, így személyre szabottabb e-mail marketing kampányokat tervezhetünk.
  2. Ajánljuk közösségi csatornáinkat! Hírleveleinkben, eDM-jeinkben felhívhatjuk a címzett figyelmét arra, hogy a közösségi médiában is jelen van vállalkozásunk. Ehhez tüntessük fel levelünkben – jól látható helyen – az adott közösségi oldalak ikonjait, a levél olvasóját pedig biztassuk arra, hogy csatlakozzon egy kattintással közösségünkhöz! Rendkívüli ajánlatokkal, kedvezményekkel (pl. „Ha elérjük a 4000 lájkot/követőt, akkor 20% kedvezményt adunk minden termékünkre”!) is ösztönözhetjük a csatlakozásra, vagy felsorolhatjuk azokat az érveket (pl. „Elsőként értesülhet legújabb akciónkról!”), amelyek miatt érdemes rajongótáborunk tagjának lennie.
  3. Helyezzük el a megosztás gombot! Ha levelünkben feltüntetjük a social share (megosztás) gombot, akkor megnő annak az esélye, hogy ha az olvasó érdekesnek, hasznosnak, netán viccesnek találta e-mailünket, akkor megosztja a közösségi oldalakon. Így jóval több emberhez juthat el üzenetünk, és ha esetleg nekik is megtetszik levelünk, akkor önként feliratkoznak hírleveinkre. Egy jó ajánlatot vagy kupont tartalmazó e-mailt akár még többen is megosztanak ismerőseik körében, ezzel pedig növelhetjük a cégünk számára fontos konverziók (pl. online vásárlás) számát.
  4. Irányítsuk a felhasználókat levelünkből a közösségi felületeinkre! Kiküldött eDM-jeinkből, hírleveinkből számos módon átirányíthatjuk az olvasót közösségi oldalainkra, akik így egyrészt több csatornán keresztül is kapcsolatba kerülhetnek vállalkozásunkkal, másrészt változatosabb, sokszínűbb tartalmakkal találkozhatnak.
    • Hirdethetjük Facebook oldalunkon futó nyereményjátékunkat, amelyhez egy „Jelentkezem” akciógombot is elhelyezhetünk, hogy levelünk olvasója közvetlenül tudjon jelentkezni nyereményjátékunkra.
    • Feltehetünk egy kérdést, amelyre válaszolva a felhasználó Facebook oldalunkra jut el, ahol például egy kvízjáték, egyik fotóalbumunk vagy egy hasznos információkat tartalmazó posztunk fogadja.
    • Ismertethetjük, hogy Facebook és/vagy Twitter oldalunkon online ügyfélszolgálatot működtetünk.
    • Beágyazhatjuk YouTube csatornánk egyik videójának linkjét, mellékelve a videóból egy látványosabb pillanatfotót.
    • Beilleszthetünk kis méretű fotókat, amelyek kinagyításával cégünk Pinterest oldalára jut el a felhasználó.
    • Felhívhatjuk a figyelmet legújabb blogbejegyzésünkre, levelünkbe szemelvényeket is írhatunk belőle, amelyekre kattintva az olvasó blogunkon landol.
  5. Hívjuk fel a figyelmet közösségi posztjainkban a feliratkozási lehetőségre! Bejegyzéseinkben többször is ajánlhatjuk a hírleveleinkre való feliratkozás lehetőségét. Például „kedvcsinálóként” megadhatjuk legutóbbi hírlevelünk weboldalunkon megtalálható változatának linkjét, vagy a feliratkozáshoz szükséges űrlap elérhetőségét. Facebook oldalunkon külön fülbe is beágyazhatunk hírlevél feliratkozási lehetőséget.

Tippek

  • Minél több kereszthivatkozást alkalmazzunk, annál jobban integrálódik a két eszköz.
  • E-mailben külön is megköszönhetjük ügyfelünknek a közösségünkhöz való csatlakozást.
  • Közösségi bejegyzéseinkben egy-egy érdekes részletet is megjeleníthetünk aktuális hírlevelünkből.
  • Ha levelünkben nem akarjuk annyira szem elé tenni a közösségi médiás ikonokat, akkor elhelyezhetjük őket az e-mail láblécében is.
  • Azért is jó, ha elhelyezzük minden e-mailünkben közösségi médiás ikonjainkat, mert a felhasználó egy kattintással beléphet az adott közösségi oldalunkra.
  • Ha van call centerünk, akkor ott az e-mail feliratkozás mellett ajánlhatják a közösségi oldalainkhoz való csatlakozás lehetőségét is.
  • A vásárlást visszaigazoló e-mailben elhelyezhetünk linkeket a termék közösségi médiabeli segítségnyújtó fórumaihoz vagy YouTube videóihoz.
  • E-mailjeink tárgya lehet ugyanaz, mint például Facebook hirdetésünk fejlécében szereplő szöveg, mert ha a felhasználó már találkozott vele a Facebookon, akkor ismerős lehet számára az adott akció, és valószínűleg előbb meg fogja nyitni levelünket.
  • Egy-egy fotó hatékonyságát/sikerét letesztelhetjük e-mailben és ugyanezt közösségi posztban vagy hirdetésben is.
  • Hogyan kell a közösségi médiával e-mail adatbázist építeni?

Amire szükséged lehet

  • e-mail marketing kampányok
  • saját közösségi oldalak

Figyelmeztetések

  • Ügyeljünk arra, hogy közösségi bejegyzéseink ne csak e-mailjeink tartalmáról szóljanak, és fordítva! Legyenek következetesek üzeneteink, egymást támogatva, kiegészítve, konzisztensen működjenek a különböző csatornák tartalmai!
  • Optimalizáljuk mobil eszközökre e-mailjeinket és honlapunkat! (A közösségi oldalak a legtöbb mobil eszközön jól böngészhetők.)
  • Ne aggódjunk, ha valaki nem kér hírleveinkből, eDM-jeinkből! Ettől még lehet, hogy szívesen követ minket a közösségi csatornáinkon.

Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

Bya