„Kereket cserélni az autón” változatai közötti eltérés
Innen: Hogyankell.hu
(Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell {{kereket cserélni az autón}}? == Murphy törvénye, hogy ott kapunk defektet, ahol több kilométeres körzetben egyetlen szerviz sem található. Kere…”) |
|||
(3 közbenső módosítás ugyanattól a szerkesztőtől nincs mutatva) | |||
1. sor: | 1. sor: | ||
− | == Hogyan kell | + | == Hogyan kell kereket cserélni az autón? == |
− | Murphy törvénye, hogy ott kapunk defektet, ahol több kilométeres körzetben egyetlen szerviz sem található. Kereket cserélni azonban nem ördöngösség, még ha nem is megy olyan gyorsan, mint a Forma-1-ben. | + | [[Fájl:Kerék.jpg|right]]Murphy törvénye, hogy ott kapunk defektet, ahol több kilométeres körzetben egyetlen szerviz sem található. Kereket cserélni azonban nem ördöngösség, még ha nem is megy olyan gyorsan, mint a Forma-1-ben. |
== Lépések == | == Lépések == | ||
10. sor: | 10. sor: | ||
# '''Helyezzük fel az új kereket!''' Mikor felhelyezzük az új kereket, bizonyosodjunk meg arról, hogy a szelep felénk néz! (A többi kerékről le lehet lesni, hogyan is kellene állniuk.) Majd egyenként helyezzük be a csavarokat, egyelőre csak a kezünket használva! Csak ezt követően használjuk a csavarkulcsot, azonban csak egy kissé szorítsunk a csavarokon. (Ennek oka, hogy mivel a jármű továbbra is az emelőn van, nem teljesen stabil ahhoz, hogy nagy erőt fejtsünk ki.) | # '''Helyezzük fel az új kereket!''' Mikor felhelyezzük az új kereket, bizonyosodjunk meg arról, hogy a szelep felénk néz! (A többi kerékről le lehet lesni, hogyan is kellene állniuk.) Majd egyenként helyezzük be a csavarokat, egyelőre csak a kezünket használva! Csak ezt követően használjuk a csavarkulcsot, azonban csak egy kissé szorítsunk a csavarokon. (Ennek oka, hogy mivel a jármű továbbra is az emelőn van, nem teljesen stabil ahhoz, hogy nagy erőt fejtsünk ki.) | ||
# '''Vegyük ki az emelőt!''' Óvatosan eresszük le az emelőt, s vegyük ki a kocsi alól! Majd testünk teljes erejét használva húzzuk meg a csavarokat! | # '''Vegyük ki az emelőt!''' Óvatosan eresszük le az emelőt, s vegyük ki a kocsi alól! Majd testünk teljes erejét használva húzzuk meg a csavarokat! | ||
− | |||
== Tippek == | == Tippek == | ||
25. sor: | 24. sor: | ||
* Olyan pótkereket tartsunk az autóban, amely megfelel az időjárási körülményeknek, azaz télen téli gumival ellátott pótkereket használjunk. | * Olyan pótkereket tartsunk az autóban, amely megfelel az időjárási körülményeknek, azaz télen téli gumival ellátott pótkereket használjunk. | ||
* Kerékcsere után, amint tudunk, menjünk el egy szervizbe, hogy ellenőrizzék, megfelelően raktuk-e fel a pótkereket! | * Kerékcsere után, amint tudunk, menjünk el egy szervizbe, hogy ellenőrizzék, megfelelően raktuk-e fel a pótkereket! | ||
− | |||
== Kapcsolódó videók == | == Kapcsolódó videók == | ||
<youtube>ad2CtVQVcNM</youtube> | <youtube>ad2CtVQVcNM</youtube> | ||
− | |||
== Kapcsolódó források, hivatkozások == | == Kapcsolódó források, hivatkozások == | ||
− | * [ | + | * [http://lifestyle.iloveindia.com/lounge/how-to-change-a-car-tyre-1443.html How to change a car tyre?] |
[[Kategória:Autó-motor-járművek]] | [[Kategória:Autó-motor-járművek]] |
A lap jelenlegi, 2011. május 18., 15:02-kori változata
[szerkesztés] Hogyan kell kereket cserélni az autón?
Murphy törvénye, hogy ott kapunk defektet, ahol több kilométeres körzetben egyetlen szerviz sem található. Kereket cserélni azonban nem ördöngösség, még ha nem is megy olyan gyorsan, mint a Forma-1-ben.
[szerkesztés] Lépések
- Első a biztonság! Ha az autónk defektet kapott, először is parkoljunk le egy, a forgalomtól távol eső helyre! Húzzuk be a kéziféket, kapcsoljuk be az elakadásjelzőt, s ha szükséges, tegyük ki az elakadásjelző háromszöget! Biztos, ami biztos, helyezzünk egy darab fát vagy követ a defektes kerékkel ellentétes oldalra a kerék elé!
- Használjuk a megfelelő eszközöket! A kerékcseréhez szükségünk lesz egy emelőre és egy csavarkulcsra. Először is térdeljünk le, és a kocsi alvázán keressünk egy kis bemélyedést, ez az autó emelési pontja, ide kell felhelyezni az emelőt! Ezt követően óvatosan tekerjük a kart addig, hogy az autó súlya már ne nehezedjen rá a defektes kerekre!
- Távolítsuk el a csavarokat! Az óramutató járásával ellentétes irányba fordítva először is lazítsuk meg a csavarokat, de ne tekerjük ki teljesen! Amennyiben az anyacsavar nem mozdul, próbáljunk meg a lábunkkal rásegíteni… Ha ezzel megvagyunk, emeljük meg még jobban a kocsit annyira, hogy később a felfújt abroncs is beférjen! Ekkor teljesen kicsavarhatjuk a csavarokat.
- A leeresztett kerék eltávolítása. Finoman emeljük le a kereket! Néha azonban a korrózió miatt ez problémásabb lehet. Ilyen esetben tegyük vissza az egyik csavart, és álljunk bosszút a defektes kereken, rúgjunk bele egyet! Ezzel jó esetben nem csak a dühünket adjuk ki, de a kereket is mozgathatóvá tesszük.
- Helyezzük fel az új kereket! Mikor felhelyezzük az új kereket, bizonyosodjunk meg arról, hogy a szelep felénk néz! (A többi kerékről le lehet lesni, hogyan is kellene állniuk.) Majd egyenként helyezzük be a csavarokat, egyelőre csak a kezünket használva! Csak ezt követően használjuk a csavarkulcsot, azonban csak egy kissé szorítsunk a csavarokon. (Ennek oka, hogy mivel a jármű továbbra is az emelőn van, nem teljesen stabil ahhoz, hogy nagy erőt fejtsünk ki.)
- Vegyük ki az emelőt! Óvatosan eresszük le az emelőt, s vegyük ki a kocsi alól! Majd testünk teljes erejét használva húzzuk meg a csavarokat!
[szerkesztés] Tippek
- Ne felejtsük el, hogy mindig legyenek a kocsinkban a szükséges eszközök, az elakadásjelző háromszög és természetesen a pótkerék!
- Ha kereket cseréltünk, ne felejtsünk el mielőbb gondoskodni egy új pótkerékről!
[szerkesztés] Amire szükséged lehet
- pótkerék
- elakadásjelző háromszög
- emelő
- csavarkulcs
[szerkesztés] Figyelmeztetések
- Olyan pótkereket tartsunk az autóban, amely megfelel az időjárási körülményeknek, azaz télen téli gumival ellátott pótkereket használjunk.
- Kerékcsere után, amint tudunk, menjünk el egy szervizbe, hogy ellenőrizzék, megfelelően raktuk-e fel a pótkereket!