„A 90-9-1-es szabályt értelmezni” változatai közötti eltérés
Innen: Hogyankell.hu
Bya (vitalap | szerkesztései) (Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell a 90-9-1-es szabályt értelmezni? == A közösségi médiában jártas szakemberek többsége ismeri és szem előtt tartja az egyik népszerű szabályt,…”) |
Bya (vitalap | szerkesztései) (→Hogyan kell a 90-9-1-es szabályt értelmezni?) |
||
1. sor: | 1. sor: | ||
== Hogyan kell a 90-9-1-es szabályt értelmezni? == | == Hogyan kell a 90-9-1-es szabályt értelmezni? == | ||
− | A közösségi médiában jártas szakemberek többsége ismeri és szem előtt tartja az egyik népszerű szabályt, az ún. 90-9-1-es arányt. Ezek a százalékban kifejezett számok a közösségi médiumokat tudatosan használók aktivitásuk szerinti felosztását fejezi ki. Ez a szabály azoknak adhat útmutatást, akik a közösségi médiát marketingcélokra (is) használják, és hasznos segítség lehet számukra kampányaik tervezésében, létrehozásában és megfigyelésében. Lássuk, hogy hogyan is kell értelmezni! | + | [[Fájl:90-9-1.jpg]]A közösségi médiában jártas szakemberek többsége ismeri és szem előtt tartja az egyik népszerű szabályt, az ún. 90-9-1-es arányt. Ezek a százalékban kifejezett számok a közösségi médiumokat tudatosan használók aktivitásuk szerinti felosztását fejezi ki. Ez a szabály azoknak adhat útmutatást, akik a közösségi médiát marketingcélokra (is) használják, és hasznos segítség lehet számukra kampányaik tervezésében, létrehozásában és megfigyelésében. Lássuk, hogy hogyan is kell értelmezni! |
== Lépések == | == Lépések == |
A lap 2013. február 4., 10:13-kori változata
Hogyan kell a 90-9-1-es szabályt értelmezni?
A közösségi médiában jártas szakemberek többsége ismeri és szem előtt tartja az egyik népszerű szabályt, az ún. 90-9-1-es arányt. Ezek a százalékban kifejezett számok a közösségi médiumokat tudatosan használók aktivitásuk szerinti felosztását fejezi ki. Ez a szabály azoknak adhat útmutatást, akik a közösségi médiát marketingcélokra (is) használják, és hasznos segítség lehet számukra kampányaik tervezésében, létrehozásában és megfigyelésében. Lássuk, hogy hogyan is kell értelmezni!
Lépések
- 90% = Ők azok a felhasználók – a szám alapján a közösségi médiát tudatosan használók jelentős része –, akik csak passzívan szemlélik azt a tartalmat, amit más felhasználók közzétesznek. Ez nem azt jelenti, hogy nem tetszik nekik az adott közösségi médium oldala, hanem egyszerűen csak nem vesznek részt a tartalmak létrehozásában. Ennek hátterében az állhat például, hogy félnek elmondani saját véleményüket, nem értenek a tartalom előállításához, lusták vagy éppen közönyösek az adott téma iránt. Kényelmesebb és egyszerűbb számukra a szemlélődés.
- 9% = Ők azok a felhasználók, akik csak néha vonódnak be az interakciókba. A beszélgetésekben csak akkor vesznek részt vagy egy poszthoz csak akkor szólnak hozzá, ha annak tárgya fontos számukra, vagy egy-egy fotót, videót akkor lájkolnak és osztanak meg, ha az az ő érdeklődésüket is valami miatt felkeltette.
- 1% = Ők azok a felhasználók, akik éltetik a közösségi hálókat, igazi elkötelezettek. Nekik köszönhető a sok a bejegyzés, a beszélgetések kezdeményezése és irányítása, a legfrissebb hírek közlése, a linkek megosztása, továbbá rengeteg megtekinteni és hallgatni való anyaggal gazdagítják az adott közösségi oldal tartalmát.
Tippek
- A 90- és a 9%-os csoportnak is megvan a lehetősége, hogy bármikor hangot adjon véleményének, vagy lájkoljon, esetleg megosszon, senki nem kényszeríti őket hallgatásra. Érdemes különböző taktikákkal mozgósítani őket, és így az arányokat is kiegyensúlyozottabbá tehetjük. Például mindig biztosítsuk a lájkolás, a megosztás vagy éppen a retweetelés lehetőségét, hiszen ez csak egy kattintásba kerül számukra, de nyereményjátékokkal vagy jutalompontokkal is aktivitásra bírhatjuk őket.
Amire szükséged lehet
- saját Facebook oldal üzemeltetése
- a 90-9-1-es szabály szem előtt tartása
- kreatív ötletek a 90- és 9%-os csoport aktivizálására
Figyelmeztetések
- Természetesen nem aranyszabály a 90-9-1-es szabály! Ezek az arányok közösségi médiumonként, csoportonként kisebb-nagyobb mértékben eltérhetnek.
- A minőségre koncentráljunk, ne a mennyiségre! Sokkal többet érhet számunkra, ha például egy-egy elismert szakértő ír bejegyzést oldalunkra vagy szól hozzá saját tartalmainkhoz, mintha 20 „ismeretlen” felhasználó írna arról, hogy éppen hol van, és mit csinál, vagy mi lesz az esti programja.