„Egyedi jelentést létrehozni Google Analyticsben” változatai közötti eltérés
Innen: Hogyankell.hu
(Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell egyedi jelentést létrehozni Google Analyticsben? == A Google Analytics számos riportot kínál a felhasználóknak, amiből egy csomó hasznos adatot k…”) |
(Nincs különbség)
|
A lap 2012. szeptember 26., 13:39-kori változata
Hogyan kell egyedi jelentést létrehozni Google Analyticsben?
A Google Analytics számos riportot kínál a felhasználóknak, amiből egy csomó hasznos adatot kinyerhetünk. Ugyanakkor arra is lehetőségünk van, hogy egyéni jelentéseket hozzunk létre, így az adatokat pontosan olyan formában kaphatjuk meg, ahogyan szükségünk van rá.
Lépések
- Gondoljuk át, hogy milyen jelentésre van szükségünk, milyen adatokat szeretnénk a jelentésből kinyerni! Például ha a DM leveleink hatékonyságát szeretnénk külön elemezni, létrehozhatunk erre egy egyéni jelentést. Az alábbiakban ezt a példát fogom végigvinni.
- Válasszuk ki az Egyéni jelentéskészítés! opciót! Ezen belül pedig kattintsunk az „+Új egyéni jelentés” gombra!
- Adjuk meg a jelentés nevét! Fontos, hogy olyan nevet válasszunk, ami alapján később egyértelműen azonosítani tudjuk a jelentést. Esetünkben a „DM-ek hatékonysága” nevet adtuk az egyéni jelentésnek.
- Válasszuk ki a jelentés típusát!
- Explorer: Ebben az esetben a táblázat sorai kattinthatóak lesznek, és adattáblák hierarchiáját kapjuk, vagyis az adatok mélyére nézhetünk. Esetünkben például az egyes DM levelek nevét lekattintva megnézhetjük, hogy az üzeneten belül mely linkek működtek a legjobban.
- Sima táblázat: Ilyenkor egy táblázatot kapunk, amely az összes adatot mutatja.
- Explorer típus esetén a következő lépések következnek:
- Adjuk meg a Mutatócsoport nevét! Az egyes mutatócsoportok fülekre rendezve jelennek meg a jelentésben.
- Válasszuk ki a mutatókat a „+ mutató hozzáadása” gombra kattintva! Ezek adják majd a táblázatunk oszlopait.
- Újabb mutatócsoport hozzáadásához válasszuk a „+mutatócsoport” lehetőséget!
- A dimenziók hozzáadásához (ezek adják majd a táblázat sorait) kattintsunk a „+dimenzió hozzáadása” gombra! A mi példánk esetében itt például a Kampányt (Campaign Name) és a Hirdetéstartalmat (Campaign content) adhatjuk meg (ehhez fontos, hogy a DM leveleinket kövessük Kampány és Hirdetéstartalom szerint is. Ennek beállításához érdemes megnézni a Hogyan kell mérőkódot használni Google Analyticshez? cikket.)
- Szűrő hozzáadása: Ha azt szeretnénk, hogy az adatoknak csak egy része jelenjen meg az egyedi jelentésben, megadhatunk szűrőt is.
- Ki kell választanunk, hogy mire vonatkozzon a szűrő.
- Ezután megadhatjuk, hogy belefoglaló vagy kizáró szűrő legyen. A belefoglaló esetében csak azok az adatok jelennek meg, amiket a szűrőben megadtunk, a kizáró szűrő esetében pedig csak azok nem jelennek meg, amiket kizártunk.
- Az egyezéstípus tekintetében a „pontos” vagy „reguláris kifejezés egyezés” lehetőségek között választhatunk.
- Adjuk meg a szűrő értékét
- A mi példánk esetében azt kell elérnünk, hogy csak a saját DM leveleinkre vonatkozó adatok kerüljenek a jelentésbe. Ehhez hozzunk létre egy belefoglaló szűrőt a Forrás/Médiumra (Source/Medium: itt szintén fontos, hogy a DM leveleinket mérőkód segítségével kövessük), és a szűrő értékéhez írjuk be: sajat/dm (ez csak abban az esetben működik, ha a mérőkódnál a Forráshoz a „sajat”, a Médiumhoz pedig a „dm” kifejezést adtuk meg. Ez egyébként ránk van bízva, a Forráshoz akár írhatjuk, hogy „ceges”, „belso” stb., míg a Médiumhoz „edm”, direkt_mail” stb. Az a fontos, hogy a mérőkódban is használt kifejezéseket használjuk a szűrő beállításakor.)
- A Profiloknál megadhatjuk, hogy mely Profilokban jelenjen meg az egyéni jelentés.
- Kattintsunk a Mentés gombra, és már készen is van a saját jelentésünk.
- Sima típus esetén a következő lépések következnek:
- A „+ dimenzió hozzáadása” segítségével adjuk meg a dimenziókat (max. 2 db).
- A „+ mutató hozzáadása” segítségével adjuk meg a mutatókat (max. 25 db).
- Adjunk hozzá szűrőt, ha szükséges.
- Állítsuk be a Profilokat.
- Kattintsunk a Mentés gombra.
Tippek
- Mindig táblázatban gondolkodjunk, amikor létrehozunk egy egyéni jelentést. A mutatók adják a táblázat oszlopait, a dimenziók a sorait.
- Az egyéni jelentést utólag is szerkeszthetjük. Ehhez álljunk az Egyéni jelentések/Áttekintés oldalra, és a szerkeszteni kívánt jelentés neve melletti Műveletek legördülő listából válasszuk a Szerkesztés lehetőséget.
- Az egyéni jelentéseket meg is oszthatjuk, ezt a funkciót szintén az Áttekintés oldalon, a Műveletek legördülő listából érhetjük el.
Figyelmeztetések
- Csak bizonyos mutató-dimenzió kombinációk működnek. Ha egy bizonyos kombináció nem lehetséges, akkor az szürkén jelenik meg a jelentés készítésekor.
- Maximum 5 dimenziót adhatunk meg.
Amire szükséged lehet
- Google Analytics
Felhasznált források, kapcsolódó webcímek
- Saját tapasztalatok
- Google Analytics Súgó: Egyéni jelentések létrehozása