„Google AdWords remarketing kampányt indítani” változatai közötti eltérés
Innen: Hogyankell.hu
(→Lépések) |
(→Lépések) |
||
13. sor: | 13. sor: | ||
# Lépjünk be a Google AdWords fiókunkba. | # Lépjünk be a Google AdWords fiókunkba. | ||
# A Kampányok fülön állva a bal oldali menüben a Minden online kampány helyett válasszuk a Megosztott könyvtár menüpontot, ezen belül pedig a Közönségeket. | # A Kampányok fülön állva a bal oldali menüben a Minden online kampány helyett válasszuk a Megosztott könyvtár menüpontot, ezen belül pedig a Közönségeket. | ||
− | #[[Fájl:Remarketing_1.jpg|middle]] | + | |#[[Fájl:Remarketing_1.jpg|middle]] |
# Kattintsunk az Új közönség gombra, majd válasszuk a Remarketing listát. | # Kattintsunk az Új közönség gombra, majd válasszuk a Remarketing listát. | ||
# Adjunk nevet az új listának. Lehetőleg olyan nevet válasszunk, amiből beazonosítható a célcsoportunk, és mellőzzük az ékezetes betűket. (Például ha az összes látogatónkat akarjuk megcélozni, legyen a lista neve Osszes_latogato.) | # Adjunk nevet az új listának. Lehetőleg olyan nevet válasszunk, amiből beazonosítható a célcsoportunk, és mellőzzük az ékezetes betűket. (Például ha az összes látogatónkat akarjuk megcélozni, legyen a lista neve Osszes_latogato.) |
A lap 2012. július 16., 16:21-kori változata
Hogyan kell Google AdWords remarketing kampányt indítani?
A Google AdWords hirdetési rendszerében beállítható remarketing kampányokkal speciálisan azoknak az internetezőknek jeleníthetünk meg üzeneteket, akik már jártak a honlapunkon. A remarketing kampánnyal ugyan nem tudunk új látogatókat szerezni, de növelhetjük a konverziós arányt (például a vásárlások vagy a regisztrációk arányát) a látogatóink körében.
Lépések
Remaketing lista létrehozása
A remarketing listára azokat az internetezők kerülnek, akiket meg akarunk célozni. Ehhez egy kódot kell befűzni az oldalunkba, amely megcímkézi a látogatókat. Ha minden látogatónknak ugyanazt akarjuk üzenni, akkor a honlapunk összes aloldalára ugyanazt a kódot kell beillesztenünk. Ha azonban specializáltabb kampányt szeretnénk, több listát is készíthetünk (egy divatáruüzlet például különböző hirdetéseket készíthet a női és férfiruhákat kereső látogatóknak).
- Lépjünk be a Google AdWords fiókunkba.
- A Kampányok fülön állva a bal oldali menüben a Minden online kampány helyett válasszuk a Megosztott könyvtár menüpontot, ezen belül pedig a Közönségeket.
- Kattintsunk az Új közönség gombra, majd válasszuk a Remarketing listát.
- Adjunk nevet az új listának. Lehetőleg olyan nevet válasszunk, amiből beazonosítható a célcsoportunk, és mellőzzük az ékezetes betűket. (Például ha az összes látogatónkat akarjuk megcélozni, legyen a lista neve Osszes_latogato.)
- Nem kötelező, de akár leírást is adhatunk a listához.
- Állítsuk be a tagság időtartamát, vagyis azt, hogy egy internetező a honlap megtekintése után meddig szerepeljen a remarketing listán (meddig lássa a hirdetéseinket).
- A lista létrehozása után a táblázat utolsó sorában kattintsunk a [Címke] gombra, így megkapjuk a remarketing kódot, amit be kell illesztenünk az oldalba. Ügyeljünk arra, hogy az oldal biztonsági szintjének (http vagy https) megfelelő kódot használjunk.
- A kódot az elejétől a végéig másoljuk ki, majd illesszük be a honlapunk statikus részébe, a <body> és a </body> kódok közé. Ügyeljünk arra, hogy a címkével azok találkozzanak, akiket meg akarunk célozni! Ha például az összes látogatót gyűjtjük az adott listára, a kódot minden aloldalra be kell illesztenünk. Ha azonban külön akarjuk kezelni a férfi- és női ruházat iránt érdeklődőket, a férfi ruházathoz tartozó kódot csak azokra az oldalakra fűzzük be, amelyek az urak ruháit listázzák.
Egyéni kombinációk beálíltása
Egyéni kombinációk létrehozásával tovább szűkíthetjük a célcsoportunkat, például megcélozhatjuk azokat, akik jártak már az oldalon, de még nem regisztráltak.
- Ehhez legalább két különböző remarketing listát kell létrehozni a fent leírt módon – az egyik például az Osszes_latogato, a másik pedig a Jelentkezett címkét kapja.
- Ezután a Megosztott könyvtár menüpontban, a Közönségek alatt az Új közönség gombra kell kattintani, majd az Egyéni kombinációt választani.
- Nevezük el a kombinációt, majd állítsuk be a megfelelő logikai kapcsolatot az adott remarketing listák között. A példánál maradva válasszuk „Az ilyen közönségek mindegyike (ÉS)” lehetőséget, majd a Közönség választásánál a remarketing listák közül válasszuk az Osszes_latogato listát. Ezután az kombináció második elemének az „E közönségek közül egyik sem” lehetőséget válasszuk, majd a remarketing listáknál a Jelentkezett címkét adjuk meg.
- Kattintsunk a mentés gombra.
Remarketing kampány elindítása
A remarketing lista létrehozásával mindössze a célcsoportot határoztuk meg. Ezután be kell állítanunk az üzeneteket, amelyeket meg szeretnénk jeleníteni a remarketing lista tagjainak.
- Jelentkezzünk be a Google AdWords fiókunkba.
- Ha korábban még nem volt AdWords kampányunk, a kezdő lépésekről olvassuk el ezt a bejegyzést: Hogyan kell Google AdWords kampányt indítani?
- A Kampányok fülön állva kattintsunk az +Új kampány gombra. A Kampánybeállítások kiválasztása alatt, a Beállítások betöltésénél állítsuk be: Csak a Display Hálózaton (Remarketing).
- Adjuk meg a kampány nevét, a napi költségkeretet, a célzásnak megfelelő helyet és nyelvet. (Ha például csak Budapesten tudja kiszállítani az árusított termékeket, akkor érdemes erre a területre koncentrálni a remarketing hirdetéseknél is – még akkor is, ha esetleg az ország más részeiben élők is rábukkannak honlapjára.) Ha szeretnénk, itt állíthatjuk be a kampány kezdetét és végét jelző dátumokat.
- Hozzunk létre egy hirdetési csoportot: Adjuk meg az új hirdetési csoport nevét, az alapértelmezett ajánlatot (vagyis hogy hány forintot fizetnénk maximálisan egy kattintásért), majd állítsuk be a célzást:
- Ha egy csoportra szeretnénk célozni (például az összes látogatóra), a Remarketing listák fülön egyszerűen adjuk hozzá a választott közönséghez a megfelelő listát a felsoroltak közül.
- Ha több lista kombinációjára szeretnénk célozni, válasszuk az Egyéni kombinációk fület, és a korábban beállított kombinációt állítsuk be.
- Ha tovább finomítanánk a célzást, itt állíthatunk be témákat, kulcsszavakat, vagy konkrét oldalakon, amelyeken megjelenhet a hirdetésünk.
- Hozzunk létre egy hirdetést: válasszuk ki a hirdetés típusát (szöveges, képes, vizuális/animált hirdetés vagy videó), majd töltsük meg tartalommal. Ehhez néhány jó tanács: Hogyan kell Google AdWords kampányhoz hirdetési szöveget írni?
Tippek
- A remarketing kampányban más típusú üzeneteket kell használni, mint egy egyszerű keresőhirdetésben. A látogatók ugyanis valószínűleg már ismerik a szolgáltatásokat, de valamiért elmentek az oldalról - ezért „csak” arról kell meggyőzni őket, hogy visszatérjenek. Ennek érdekében érdemes egy olyan előnyt hangsúlyozni, ami megkülönböztet a versenytársaktól (például nálunk a legnagyobb a választék vagy mi ingyen szállítunk az adott körzetben).
- Ha nem csak a konverziós arányt szeretnénk javítani, hanem általában a konverziók számát akarjuk emelni, akkor érdemes a remarketinget hagyományos tartalmi hálózaton vagy keresőben futó AdWords hirdetésekkel kombinálni. Így több látogatót irányíthatunk az oldalunkra, akiket a remarketinggel már csak emlékeztetni kell arra, miért érdemes minket választani.
Amire szükséged lehet
- Honlap
- Google AdWords fiók
- Pénz a hirdetésekre
Figyelmeztetések
- Kezdőknek érdemes tanácsot kérnie a remarketing kampány beállításához egy tapasztalt, minősített szakembertől.
Kapcsolódó videók
Források, hivatkozások
- A Google AdWords remarketing kampányokról a SAKKOM Interaktív blogjában
- [ http://support.google.com/adwords/bin/topic.py?hl=hu&topic=1713922&path=1713909&ctx=leftnav Az AdWords súgó remarketinghez kapcsolódó bejegyzései]