„Google AdWords remarketing kampányt indítani” változatai közötti eltérés

Innen: Hogyankell.hu

(Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell Google AdWords remarketing kampányt indítani? == right A Google AdWords hirdetési rendszerében beállítható remarketing kampány…”)
(Nincs különbség)

A lap 2012. július 16., 16:20-kori változata

Hogyan kell Google AdWords remarketing kampányt indítani?

Pelda.jpg

A Google AdWords hirdetési rendszerében beállítható remarketing kampányokkal speciálisan azoknak az internetezőknek jeleníthetünk meg üzeneteket, akik már jártak a honlapunkon. A remarketing kampánnyal ugyan nem tudunk új látogatókat szerezni, de növelhetjük a konverziós arányt (például a vásárlások vagy a regisztrációk arányát) a látogatóink körében.

Lépések

Remaketing lista létrehozása

A remarketing listára azokat az internetezők kerülnek, akiket meg akarunk célozni. Ehhez egy kódot kell befűzni az oldalunkba, amely megcímkézi a látogatókat. Ha minden látogatónknak ugyanazt akarjuk üzenni, akkor a honlapunk összes aloldalára ugyanazt a kódot kell beillesztenünk. Ha azonban specializáltabb kampányt szeretnénk, több listát is készíthetünk (egy divatáruüzlet például különböző hirdetéseket készíthet a női és férfiruhákat kereső látogatóknak).

  1. Lépjünk be a Google AdWords fiókunkba.
  2. A Kampányok fülön állva a bal oldali menüben a Minden online kampány helyett válasszuk a Megosztott könyvtár menüpontot, ezen belül pedig a Közönségeket.

Remarketing 1.jpg

  1. Kattintsunk az Új közönség gombra, majd válasszuk a Remarketing listát.
  2. Adjunk nevet az új listának. Lehetőleg olyan nevet válasszunk, amiből beazonosítható a célcsoportunk, és mellőzzük az ékezetes betűket. (Például ha az összes látogatónkat akarjuk megcélozni, legyen a lista neve Osszes_latogato.)
  3. Nem kötelező, de akár leírást is adhatunk a listához.
  4. Állítsuk be a tagság időtartamát, vagyis azt, hogy egy internetező a honlap megtekintése után meddig szerepeljen a remarketing listán (meddig lássa a hirdetéseinket).
  5. A lista létrehozása után a táblázat utolsó sorában kattintsunk a [Címke] gombra, így megkapjuk a remarketing kódot, amit be kell illesztenünk az oldalba. Ügyeljünk arra, hogy az oldal biztonsági szintjének (http vagy https) megfelelő kódot használjunk.

Remarketing 2.jpg

  1. A kódot az elejétől a végéig másoljuk ki, majd illesszük be a honlapunk statikus részébe, a <body> és a </body> kódok közé. Ügyeljünk arra, hogy a címkével azok találkozzanak, akiket meg akarunk célozni! Ha például az összes látogatót gyűjtjük az adott listára, a kódot minden aloldalra be kell illesztenünk. Ha azonban külön akarjuk kezelni a férfi- és női ruházat iránt érdeklődőket, a férfi ruházathoz tartozó kódot csak azokra az oldalakra fűzzük be, amelyek az urak ruháit listázzák.

Egyéni kombinációk beálíltása

Egyéni kombinációk létrehozásával tovább szűkíthetjük a célcsoportunkat, például megcélozhatjuk azokat, akik jártak már az oldalon, de még nem regisztráltak.

  1. Ehhez legalább két különböző remarketing listát kell létrehozni a fent leírt módon – az egyik például az Osszes_latogato, a másik pedig a Jelentkezett címkét kapja.
  2. Ezután a Megosztott könyvtár menüpontban, a Közönségek alatt az Új közönség gombra kell kattintani, majd az Egyéni kombinációt választani.

Remarketing 5.jpg

  1. Nevezük el a kombinációt, majd állítsuk be a megfelelő logikai kapcsolatot az adott remarketing listák között. A példánál maradva válasszuk „Az ilyen közönségek mindegyike (ÉS)” lehetőséget, majd a Közönség választásánál a remarketing listák közül válasszuk az Osszes_latogato listát. Ezután az kombináció második elemének az „E közönségek közül egyik sem” lehetőséget válasszuk, majd a remarketing listáknál a Jelentkezett címkét adjuk meg.

Remarketing 6.jpg

  1. Kattintsunk a mentés gombra.

Remarketing kampány elindítása

A remarketing lista létrehozásával mindössze a célcsoportot határoztuk meg. Ezután be kell állítanunk az üzeneteket, amelyeket meg szeretnénk jeleníteni a remarketing lista tagjainak.

  1. Jelentkezzünk be a Google AdWords fiókunkba.
  2. Ha korábban még nem volt AdWords kampányunk, a kezdő lépésekről olvassuk el ezt a bejegyzést: Hogyan kell Google AdWords kampányt indítani?
  3. A Kampányok fülön állva kattintsunk az +Új kampány gombra. A Kampánybeállítások kiválasztása alatt, a Beállítások betöltésénél állítsuk be: Csak a Display Hálózaton (Remarketing).

Remarketing 3.jpg

  1. Adjuk meg a kampány nevét, a napi költségkeretet, a célzásnak megfelelő helyet és nyelvet. (Ha például csak Budapesten tudja kiszállítani az árusított termékeket, akkor érdemes erre a területre koncentrálni a remarketing hirdetéseknél is – még akkor is, ha esetleg az ország más részeiben élők is rábukkannak honlapjára.) Ha szeretnénk, itt állíthatjuk be a kampány kezdetét és végét jelző dátumokat.
  2. Hozzunk létre egy hirdetési csoportot: Adjuk meg az új hirdetési csoport nevét, az alapértelmezett ajánlatot (vagyis hogy hány forintot fizetnénk maximálisan egy kattintásért), majd állítsuk be a célzást:
    • Ha egy csoportra szeretnénk célozni (például az összes látogatóra), a Remarketing listák fülön egyszerűen adjuk hozzá a választott közönséghez a megfelelő listát a felsoroltak közül.

Remarketing 4.jpg

    • Ha több lista kombinációjára szeretnénk célozni, válasszuk az Egyéni kombinációk fület, és a korábban beállított kombinációt állítsuk be.
  1. Ha tovább finomítanánk a célzást, itt állíthatunk be témákat, kulcsszavakat, vagy konkrét oldalakon, amelyeken megjelenhet a hirdetésünk.
  2. Hozzunk létre egy hirdetést: válasszuk ki a hirdetés típusát (szöveges, képes, vizuális/animált hirdetés vagy videó), majd töltsük meg tartalommal. Ehhez néhány jó tanács: Hogyan kell Google AdWords kampányhoz hirdetési szöveget írni?

Tippek

  • A remarketing kampányban más típusú üzeneteket kell használni, mint egy egyszerű keresőhirdetésben. A látogatók ugyanis valószínűleg már ismerik a szolgáltatásokat, de valamiért elmentek az oldalról - ezért „csak” arról kell meggyőzni őket, hogy visszatérjenek. Ennek érdekében érdemes egy olyan előnyt hangsúlyozni, ami megkülönböztet a versenytársaktól (például nálunk a legnagyobb a választék vagy mi ingyen szállítunk az adott körzetben).
  • Ha nem csak a konverziós arányt szeretnénk javítani, hanem általában a konverziók számát akarjuk emelni, akkor érdemes a remarketinget hagyományos tartalmi hálózaton vagy keresőben futó AdWords hirdetésekkel kombinálni. Így több látogatót irányíthatunk az oldalunkra, akiket a remarketinggel már csak emlékeztetni kell arra, miért érdemes minket választani.

Amire szükséged lehet

  • Honlap
  • Google AdWords fiók
  • Pénz a hirdetésekre

Figyelmeztetések

  • Kezdőknek érdemes tanácsot kérnie a remarketing kampány beállításához egy tapasztalt, minősített szakembertől.

Kapcsolódó videók

Források, hivatkozások

Az oldal szerzői

Andi02, JViki