„Cikkek:Mit érdemes felkínálni a munkavállalónak , hogy a cégünket válassza” változatai közötti eltérés

Innen: Hogyankell.hu

a („Cikkek:Mit érdemes felkínálni a munkavállalónak , hogy a cégünket válassza” levédve ([Szerkesztés=csak adminisztrátoroknak engedélyezett] (határozatlan) [Átnevezés=csak adminisztrátoroknak engedélyezett] (határozatlan)))
 
(Nincs különbség)

A lap jelenlegi, 2025. február 3., 06:19-kori változata


Mit érdemes felkínálni a munkavállalónak, hogy a cégünket válassza?

Futuremanagement.hu - 2025 január - LinkMarketing - 6.jpg

Nemrég készült el egy új globális employer branding felmérés, amiből sok érdekes dolog derült ki. Egy olyan statisztikáról van szó, ahol a kérdőívet 163 ezer ember töltötte ki 16 szektoron belül, és több mint 6 ezer vállalat segítette a létrejöttét.

A kitöltők életkora 18 és 67 év között volt, de a válaszadók nagy része 24 és 44 éves kor közötti. Ez tulajdonképpen lefedi az aktív munkavállalókat. Az elemzés arra a területre éleződött ki, hogy vajon mire van szükségük a dolgozóknak ahhoz, hogy egy bizonyos céget válasszanak munkaadónak.

A fizetések és a juttatások

Ahogy minden esetben, az első helyen a fizetség és a plusz juttatások álltak. A FutureManagement employer brandingje is tartalmazza ezt, hiszen mindenki tisztában van azzal, a dolgozók nagy része fizetés alapján dönt.

A vonzó bérek még mindig fő mozgatórugói a munkahely választásnak, de érdekesség, hogy a fontossága főleg 35 év felett nő, ez az a kor, ahol már fontos a jó fizetés és a vonzó juttatási csomag. Hiszen már több mint tíz éve dolgoznak, elvárják, hogy legyen egy biztonságos fizetés, amiből kényelmesen meg tudnak élni.

Stabil munka és magánélet

A következő tényező a munka és magánélet egyensúlya, ami meglepő módon, de nem sokkal marad el a fizetés és a juttatások mögött. Szinte ugyanolyan fontos, mint a bérek, főleg a nők esetében.

A hölgyek nem akarnak olyan helyen dolgozni, ahol ezt nem kaphatják meg, bár a férfiak számára sem elvetendő dolog. Az is jól látszik, hogy az életkor előrehaladtával itt is egyre fontosabbá válik ez a szempont.

Ami pedig a stabil munkahelyet illeti, a legtöbb ember a hosszú távú munkalehetőséget keresi, szeretné magát biztonságban érezni. Ez főleg a felsőfokú végzettséggel rendelkezők esetében van így, ők azok, akikre jelentős hatással van ez a tényező, ha munkát keresnek. Itt szintén elmondható, hogy idősebb korban még lényegesebb ez a tendencia.

Munkahelyi körülmények és a pénzügyi egészség

A kellemes légkört főleg a hölgyek értékelik nagyra. A férfiakról is elmondható, bár számukra kevésbé lényeges. 35 év felett egyre inkább nagyobb jelentőséggel bír, hogy milyen a hangulat az irodában, a gyárban, a munkahelyen. Általánosságban elmondható, ahogy idősödik az ember, úgy válnak számára egyre fontosabbá ezek a dolgok.

Ami pedig az pénzügyi egészséget illeti, ide sorolhatjuk a hitelképességet, a megtakarítási lehetőségeket, hogy mennyit költhetünk az adott időszakban, hogy milyen lehetőségeink vannak pénzügyileg. Érdekesség, de ez inkább a férfiak és a felsőfokú végzettséggel rendelkezők számára alakul így.

Az ötödik helyen hosszú ideig a fejlődési lehetőségek, valamint a karrierépítés állt, de ezt manapság már felváltotta az említett anyagi biztonság. Amennyiben Európát vesszük alapul, abban az esetben a sorrend változik egy kicsit, hiszen az első három helyen a fizetés, a megfelelő munkakörülmények és a munka-magánélet egyensúlya áll. Érdemes ezeket a dolgokat figyelembe venni az employer marketing kapcsán is.