„Cikkek:Marketing onboarding - a marketingstratégia kidolgozásának első lépése” változatai közötti eltérés

Innen: Hogyankell.hu

(Új oldal, tartalma: „ =='''Marketing onboarding - a marketingstratégia kidolgozásának első lépése'''== A marketing onboarding tulajdonképpen az ügyféllel való megismerkedést je…”)
(Nincs különbség)

A lap 2024. november 21., 11:22-kori változata


Marketing onboarding - a marketingstratégia kidolgozásának első lépése

A marketing onboarding tulajdonképpen az ügyféllel való megismerkedést jelenti. Ez a megismerkedés azonban nagyon is tudatos, hiszen ennek során tárjuk fel célzottan azokat a pontokat, amelyeknek ismerete elengedhetetlen a hatékony és produktív együttműködéshez.

A marketing onboarding

Ez egy folyamat. Az első lépés afelé, hogy a marketingügynökség megkezdhesse a közös munkát ügyfelével és elindulhasson a munka, például a PPC kampánykezelés. A Webgrow Digital Agency nagy hangsúlyt fektet arra, hogy partnereinek igényeit a lehető legapróbb részletekig megismerje.

Az onboarding során elemzik az együttműködő cég jelenlegi helyzetét és kitűzik az elérendő célokat, kialakítják az ezek eléréséhez szükséges lépések észszerű sorrendjét. Ezt követően kerülhet sor a javaslattételre a felhasználni kívánt eszközök és marketingstratégia tekintetében. Az első közös lépések megvitatása is ekkor kezdődhet meg.

Az onboarding célja

Az onboarding rendkívül fontos és kihagyhatatlan eleme a teljes körű marketingszolgáltatások esetében, ugyanis ezen a folyamaton keresztül ismeri meg az ügynökség a partnerét. Ahhoz, hogy a legszakszerűbb és legeredményesebb megoldást tudják javasolni, fontos, hogy jól értsék az ügyfél üzleti igényeit.

Emellett az onboarding hatékony kommunikációs eszköz is, amelynek segítségével minimalizálhatók a félreértések, így megelőzhetők az esetleges konfliktusok is.

Az onboarding menete

A folyamat első lépése a kapcsolatfelvétel az ügyféllel, ami egy ingyenes konzultáció keretein belül tud megvalósulni. Ekkor megismerhetik a partnert, vállalkozásának tevékenységi körét, az ezzel járó kihívásokat és az üzleti célokat is.

Ezen az alkalmon sok körülmény tisztázására van lehetőség, fel lehet tenni azokat a kérdéseket, amelyeken keresztül felmérhetők lesznek a konkrét, jól körülhatárolt igények és elvárások. A hosszú és rövid távú célok ismeretében pedig megkezdődhet a marketingstratégia kidolgozása.

Az onboarding második lépése egy teljes körű marketingaudit. Ennek feladata a partner meglévő marketingtevékenységének felmérése és a hatékonyság megállapítása. Kiemelt figyelmet kell kapnia minden internetes megjelenési formának a weboldalaktól kezdve a közösségi média megjelenéseken át egészen a Google Ads kampányokig.

A teljes körű auditot követően megkezdődhet a technikai előkészítés és a kampányok beállítása, amit folyamatos optimalizálás és riportálás követ. Ez rendkívül fontos eleme a rendszernek, ugyanis az adatok mérhetősége és elemzése alapján lehet látni, ha egy marketingelem nem működik megfelelően. Ekkor ezt ki kell javítani, és folytatódhat tovább a megkezdett folyamat körforgása.

Láthatjuk tehát, hogy az onboarding egy összetett folyamat, aminek során az ügyféligények ismeretében kialakított marketingstratégia áll a középpontban kiegészülve annak folyamatos kontrolljával.