„Cikkek:Hogyan adhat egy B2B webshop VIP élményt” változatai közötti eltérés

Innen: Hogyankell.hu

(Új oldal, tartalma: „ =='''Hogyan adhat egy B2B webshop VIP élményt?'''== Az egyik legnépszerűbb webshop motort B2B webáruházhoz is igénybe vehetjük, erről ugyan még kevesen hall…”)
(Nincs különbség)

A lap 2024. október 25., 14:20-kori változata

Hogyan adhat egy B2B webshop VIP élményt?

Az egyik legnépszerűbb webshop motort B2B webáruházhoz is igénybe vehetjük, erről ugyan még kevesen hallottak. Mit gondolsz, hogyan alakul át folyamatosan ez a szektor, mennyire hangzik furán a Business-to-business ecommerce?

A Shopify B2B webáruház valóban csak a nagyok kiváltsága? Nézzük meg!

A VIP élmény minden területen elvárt

Abban egyetérthetünk, hogy az ügyfelek exkluzív vásárlói élményre vágynak, legyen az bármilyen szolgáltatás vagy termék, B2B vagy B2C üzleti modell. Ez pedig magával hozza a változást, a piac átalakulását. Éppen ezt az igényt igyekszik kielégíteni a Shopify B2B webáruház platformja, amely a Plus csomagban érhető el.

Miért is történik mindez? A már említett elvárások mellett még fontos azt is számításba venni, hogy 2025-re lényegében az értékesítések 80%-a online zajlik majd.

A B2B ecommerce legfontosabb tudnivalói

Míg végfelhasználók esetében az érzelmek a meghatározó tényezők, addig a business-to-business cégeknél a racionalitás, más döntéshozók érdekei is hatással vannak a végső elhatározásra, ezek együttesen árnyalják az érzelmeket.

Itt fontos megemlítenünk azt is, hogy míg az előbbinél nem történik komolyabb kockázatvállalás, addig az utóbbinál akár a cég jövője is múlhat egy rossz együttműködésen. Gondoljunk például egy beszállítói kapcsolatra, amely nem a várt szintet hozza.

A tárgyalóerő szempontjából is eltérések tapasztalhatók, B2C-nél az eladó diktálja a feltételeket, B2B esetében azonban rugalmasabban zajlik mindez.

Mit mutatnak a 2024-es trendek?

A pandémia tett róla, hogy a B2B szektor is a digitalizáció irányába nyisson, de szintén nem elhanyagolható szempont az sem, hogy sok cégben az Y generáció veszi át a vezetést, ebből a megvilágításból pedig nem is olyan meglepő, hogy az ő gondolkodásmódjukhoz, szokásaikhoz kell igazodni.

A vevők 90%-a első osztályú bánásmódra vágyik, így természetes, hogy kiemelt szerepet kap az automatizáció, az egyénre szabott kommunikáció, a gyorsaság, és még sorolhatnánk.

A Shopify 3 trendet emel ki a B2B értékesítők számára: az új kommunikációs szokásokat, a perszonalizált élményeket és az omnichannel értékesítést, vagyis hogy több csatornán érdemes jelen lenni.

Mit is jelent a VIP élmény valójában?

Röviden, tömören: minél egyszerűbb a vásárlás folyamata, annál többen fognak élni vele. Mintha az online térbe is “önkiszolgáló kasszákat” helyeznénk, de persze az ide elvezető út is lényeges, vagyis, hogy minden fontos információt könnyen megtaláljanak.

Az ügyfelek tehát arra vágynak, hogy megkapják az exkluzív élményt, mindent megtalálhassanak egy-egy kattintással, legyen az termékinfó, másodlagos kontakt, bármi. Fontos számukra a személyes kapcsolat lehetősége is, és itt emelnénk ki a rugalmasságot is, amit szintén biztosítania kell valamelyest a platformnak.