„Cikkek:Miért látható hullámzás a mérési görbén chiptuning után” változatai közötti eltérés
Innen: Hogyankell.hu
(Új oldal, tartalma: „ =='''Miért látható hullámzás a mérési görbén chiptuning után?'''== Ahogyan az sem mindegy, hogy hová viszed az autódat szervizre, úgy az is fontos kérd…”) |
(Nincs különbség)
|
A lap 2023. október 12., 08:48-kori változata
Miért látható hullámzás a mérési görbén chiptuning után?
Ahogyan az sem mindegy, hogy hová viszed az autódat szervizre, úgy az is fontos kérdés, hogy milyen vállalkozást bízol meg chiptuninggal. Elsőre talán az árak a legszembetűnőbbek, de érdemes más szempontokat is figyelembe venni. Ha így teszel, akkor komoly kellemetlenségeket kerülhetsz el.
Jól teszed, ha alaposan megvizsgálod az interneten fellelhető chiptuning véleményeket, hiszen ezek sokszor igen beszédesek. Egy cég persze azt ír a weboldalára, amit szeretne, ám a közösségi oldalakon már jóval nehezebb manipulálni az értékeléseket. Egy kis utánajárással hamar kideríthető, hogy az ajánlások valós emberektől vagy hamis profiloktól származnak.
Lényeges kérdés: mérik egyáltalán azt, hogy mi a beállítások eredménye?
Chiptuninggal rengetegen foglalkoznak Magyarországon, ám az már kevesebb műhelyről mondható el, hogy valóban értenek is ahhoz, amit csinálnak. Fontos leszögezni, hogy teljesítménymérés nélkül csak kontár munkát lehet végezni.
Mindenképpen fékpadon kell mérni a teljesítményt. Ahol azt mondják, hogy erre nincs lehetőség, esetleg azt állítják, hogy ez felesleges, onnan jobb menekülni. Az utcai mérésekkel az a gond, hogy nehezen vagy egyáltalán nem reprodukálhatók, ilyen módszerrel nem lehet precíz finomhangolást végezni.
Pusztán érzésre beállítani az autót nem lehetséges. Egy hiszékeny ügyfélnek persze el lehet adni így a szolgáltatást, és könnyen lehet, hogy a teljesítmény mérésének hiányában bizonyos problémákra fény sem derül a beállítások módosítását követően. Megeshet, hogy például hullámzás lenne tapasztalható a mérési görbén.
Mi történhet, ha fékpad nélkül állítanak egy autót?
Az egyik legismertebb hazai chiptuninggal foglalkozó cég, az AET CHIPtuning egy érdekes esetet osztott meg a weboldalán. Egy Volkswagen Touareg 4.2TDI 340Le változatával volt dolguk, amit fékpad nélkül optimalizáltak.
Alacsony fordulatszámon nem mutatkozott semmilyen gond, amikor megnézték a mérési görbén a teljesítmény adatokat. Magasabb fordulatszámon viszont már előbújt a szög a zsákból. Ott ugyanis hullámvasutazni kezdett a görbe. A hullámzás nem csak műszerekkel mutatható ki, azt az autót vezető személy és utasai is megtapasztalhatják, ami rendkívül zavaró lehet.
A hullámzás azt jelenti, hogy a motor nem megfelelően működik. Ilyenkor a program biztonsági szabályozása avatkozik közbe, hogy védje a motort. Ugyanakkor ha ez középtartományban jelentkezik, méghozzá ingadozóan, akkor ez semmiképp sem vehető normálisnak.
Mit lehet tenni, ha hullámzás jelentkezik a mérési görbén?
Ilyen esetben az AET CHIPtuningnál törlik az aktuális szoftvert, felülírva azt gyári programmal. E lépést követően egyértelműen meg lehet állapítani, hogy mi volt a program beállítási hibája. Ezt követően jöhet az optimalizáció, ám a beállítások módosításához a valódi szakemberek teljesítménymérő fékpadot is használnak.