„Ügyfélkaput nyitni online” változatai közötti eltérés

Innen: Hogyankell.hu

(Új oldal, tartalma: „== Hogyan kell ügyfélkaput nyitni online? == rightAz Ügyfélkapu egy online felület, amely lehetőv…”)
(Nincs különbség)

A lap 2023. április 25., 08:40-kori változata

Hogyan kell ügyfélkaput nyitni online?

Ugyfelkapu-regisztracio-ugyfelkapu-nyitasa-online.jpg

Az Ügyfélkapu egy online felület, amely lehetővé teszi a magyar állampolgárok és jogi személyek (vagyis cégek, vállalkozások) számára, hogy biztonságosan és kényelmesen intézhessék ügyeiket az állami és önkormányzati szervekkel. Ezek közé számos ügymenet beletartozik, az adóbevallás megtekintésétől kezdve az e-receptek átnézésén át egészen a hivatalos iratok ügyintézéshez szükséges online időpontfoglalásig. Az Ügyfélkapu nyitása regisztrációhoz kötött, szerencsére háromféle mód is rendelkezésre áll: online, az interneten keresztül kétféle módon tudsz ügyfélkaput nyitni (e-személyivel, vagy online arcképes azonosítással), de lehetősége van személyes regisztrációra is, lépésről lépésre mutatjuk mind a három lehetőséget.

Lépések

Elektronikus személyi igazolvány segítségével

  1. Látogass el az https://ugyfelkapu.gov.hu/regisztracio címre.
  2. Kattints az E-SZEMÉLYI feliratú gombra.
  3. Ezt követően add meg az alábbi adatokat:
    • OKMÁNYAZONOSÍTÓ: Ez az az e-személyin található, 6 számjegyből és 2 betűből álló azonosító kód. A kódot pontosan úgy gépeld be, ahogy az e-személyin látható.
    • REGISZTRÁCIÓS KÓD: Ezt egy kód, amit a személyazonosító igazolványod igénylésekor kaptál egy lezárt borítékban. A kód 11 karakterből áll számokkal és betűkkel.
  4. Ha megadtad a fenti adatokat, utána kattints az ELLENŐRZÉS feliratú gombra.
  5. Ezt követően görgess lefelé és add meg az alábbi információkat!
    • Felhasználónév: A következő szabályoknak kell megfelelnie: ne kezdődjön és végződjön szóközzel, legyen legalább 4 karakter hosszú, tartalmazzon minimum 3 különböző karaktert, és csak a magyar ábécé betűit és a 0-9 közötti számjegyeket használhatja. Ha a választott név már foglalt, akkor egy másikat kell kiválasztani.
    • Email cím: Az az e-mailcím, ami az Ügyfélkapu regisztrációhoz fog tartozni, vagyis a saját e-mail címed.
    • Email cím megerősítése: Ugyanaz az e-mail cím, amit az előbb megadtál.
    • Előzetes értesítést kérek okmányaim lejáratáról: Itt tudod meghatározni, hogy ha lejárnak a hivatalos irataid, akkor előtte küldjön a rendszer értesítőt.
  6. Ha minden adatot megadtál, akkor kattints a REGISZTRÁCIÓ feliratú gombra. Ha mindent megfelelően csináltál, akkor egy üzenetet kapsz, amiben arról tájékoztatnak, hogy a regisztráció sikeres volt.
  7. Ezt követően érkezik egy e-mail, amiben szerepel egy aktiválási kód. Kattints az e-mailben az aktiválásra, vagy látogass el az https://ugyfelkapu.gov.hu/aktivalas címre. Itt add meg az aktiválási kódot, valamint az Ügyfélkapu jelszót, amit használni szeretnél. A jelszónak minimum 8 karakternek kell lenni, és legalább két számot, valamint kis és nagybetűt is tartalmaznia kell.
  8. Készen is vagy!

Online arcképes azonosítás segítségével

  1. Látogass el az https://ugyfelkapu.gov.hu/regisztracio címre.
  2. Kattints az ARCKÉPES AZONOSÍTÁS feliratú gombra.
  3. Fogadd el az adatkezelési tájékoztatót.
  4. Ezt követően ellenőrzik, hogy a géped alkalmas-e az arcképes azonosítás alapú online ügyfélkapu regisztrációra. Ennek során valószínűleg engedélyezned kell az oldal számára a mikrofon, illetve a webkamera használatát.
  5. A következő lépésben a hangszóró tesztje következik, ha hallod a dallamot, akkor kattints az IGEN feliratú gombra.
  6. Ez után jön a mikrofon tesztje, beszélj és közben nézd meg, hogy jelzi-e a hangodat a hangmérő. Ha igen, akkor kattints a TOVÁBB feliratú gombra.
  7. A tesztek sorában az utolsó a kamera ellenőrzése. Ha látod magad a képen, akkor nyomd meg a TOVÁBB feliratú gombot. Ha nem, ellenőrid a kamerát, (külső kamera esetén pl. a megfelelő USB- csatlakozást).
  8. Ha minden rendben, akkor kattintás a TOVÁBB AZ ÜGYFÉLSZOLGÁLATRA feliratú gombra.
  9. Az azonosításhoz szükséged lesz egy fényképez okmányra, ez lehet a személyazonosító igazolvány, jogosítvány vagy útlevél. A webkamera segítségével készíts fényképet az okmányról az ott leírtak alapján (általában az okmány hátoldaláról kell képet készíteni).
  10. A fénykép sikeres elkészítése után megjelennek a főbb adatokat, ha minden stimmel, akkor kattints a TOVÁBB gombra.
  11. Ezt követően készíts magadról fényképet úgy, ahogy az oldalon le van írva. Ha a képet megfelelően találta a rendszer, akkor utána ismét kattints a TOVÁBB gombra.
  12. Ezt követően kapcsolják az online ügyintézőt, aki segít az Ügyfélkapu regisztrációban.
  13. Készen is vagy!

Személyesen

  1. Látogass el az https://ugyfelkapu.gov.hu/regisztracio címre.
  2. Kattints az IDŐPONTFOGLALÁS feliratú gombra.
  3. Ezt követően kövesd a képernyőn megjelenő utasításokat.
  4. Az Ügycsoport menüből válaszd ki az Ügyfélkapu, E-ügyintézés lehetőséget.
  5. Az Ügy menüből válaszd ki az Ügyfélkapu regisztráció nevű lehetőséget.
  6. Válaszd ki, hogy hol, melyik kormányablakban szeretnéd kezdeményezni az Ügyfélkapu regisztrációt, illetve add meg azt az időtávot, amikor alkalmas neked az ügyintézés.
  7. Add meg saját adataidat (Név, E-mail cím, telefonszám), majd kattints a Szabad időpontok megtekintése gombra.
  8. Válaszd ki a számodra szimpatikus időpontot.
  9. Jelentkezz be az általad választott napon és helyszínen az Ügyfélkapu regisztráció elvégzéséhez.

Tippek

  • Az online regisztráció során csak egy böngészőablak legyen megnyitva, több ablak megnyitása esetén ugyanis hibát jelezhet a rendszer.
  • Ha teheted, választ az online ügyfélkapu regisztrációt, ez sokkal gyorsabb és kényelmesebb, mint a személyes ügyfélkapu nyitás.

Amire szükséged lehet

  • Számítógép
  • Internetkapcsolat
  • Webkamera
  • Személyi igazolvány
  • Személyi igazolvány átvételekor kapott regisztrációs kód
  • Egy kis türelem

Figyelmeztetések

  • Az Ügyfélkapu jelszó két évig érvényes, ezt követően új jelszót kell megadni.
  • Soha ne oszd meg az Ügyfélkapu jelszavadat senkivel, illetve ne lépj be nyilvános, mások által is használt számítógépről az Ügyfélkapuba.
  • Ügyfélkapu regisztráció nélkül az időpontfoglalás kizárólag Ügyfélkapu regisztrációra és a lejárt személyazonosításra alkalmas okmányok cseréjére történhet.

Kapcsolódó források, hivatkozások

Az oldal szerzői

Hogyankell