„Cikkek:Kell-e a motorfelújítás, és ha igen, akkor mi a menete” változatai közötti eltérés
Innen: Hogyankell.hu
(Új oldal, tartalma: „ =='''Kell-e a motorfelújítás, és ha igen, akkor mi a menete?'''== Azt, hogy kell-e motorfelújítás vagy sem, jobb szakemberekre bízni. De nem árt tudni, hogy…”) |
(Nincs különbség)
|
A lap 2022. december 22., 10:59-kori változata
Kell-e a motorfelújítás, és ha igen, akkor mi a menete?
Azt, hogy kell-e motorfelújítás vagy sem, jobb szakemberekre bízni. De nem árt tudni, hogy miért és mikor lehet rá szükségünk. És egyáltalán, hogy mit tudunk tenni azért, hogy kitoljuk ennek esedékességét. Ha pedig felújításra kerül a sor, akkor sem árt képben lennünk a folyamatokkal. Ezekről lesz szó ebben a cikkünkben.
Először is döntsük el, hogy szükség van-e motorfelújításra
Egy motorfelújítás során az első lépés mindig az, hogy végeznek a szakemberek egy előzetes vizsgálatot. Ezzel tudják megállapítani, hogy egyáltalán szükséges-e hozzányúlni a motorhoz, valamint azt is, hogy van-e lehetőség a felújításra.
Sajnos előfordulhat az az eset is, hogy egy mágneses repedésvizsgálat során kiderül, hogy kezdődő repedés van a tengelyen. Ilyenkor ezt egy az egyben cserélni kell, ami lehet meg sem éri a tulajdonosnak. De sajnos előfordulhat akár blokkrepedés is, ami az egyik, ha nem a legsúlyosabb probléma egy motor esetén.
Hogy juthatunk el egy motorfelújításig?
A motorok futásteljesítménye véges. De a gépjárműipar fejlődése magával hozta azt is, hogy ma már nem 200.000 km után van szükség egy komolyabb felújításra. Ennek akár többszörösét is elmennek a modernebb autók, így ma már nem ritka, hogy akár csak 600.000 kilométer után válik esedékessé egy felújítás.
Két fő oka van annak, hogy végül vagy leselejtezésre vagy felújításra kerülnek a motorok. Az egyik a hatalmas hő, a másik pedig az óriási terhelés, amit ki kell bírniuk az alkatrészeknek, és mindkettő folyamatosan jelen van egy motor esetén.
Természetesen vannak kopó alkatrészek is egy autóban, így nem csoda, ha ezeket időről időre cserélni kell, ugyanakkor a legtöbb esetben ezek cseréjével meg is oldódik a probléma. Azonban nem mindig ilyen szerencsés a helyzet, máskor ugyanis egy komolyabb felújításnak kell következnie, ha továbbra is szeretnénk használni a motort.
Ezért fontos a megfelelő és rendszeres karbantartás
Sokan nem veszik eléggé komolyan a rendszeres karbantartást. Még az ütemezett olajcseréket sem, pedig magától értetődőnek kellene lennie ezek betartása. Ha nem fordítunk minderre kellő figyelmet, akkor lerövidítjük a motor és számos alkatrész élettartamát.
Sajnos a helytelen felhasználás mellett a másik jellemző oka az idő előtti felújításoknak az elmaradt karbantartások egész sora. Ezek elkerülhetőek lehetnének, ha megfelelően (és nem túlhajtva) használnánk az autót, valamint ügyelnénk a rendszeres karbantartásokra.
Ha nincs mit tenni
Ha eljött az ideje egy alapos átvizsgálásnak majd felújításnak, akkor nincs mit tenni, bele kell vágni. Persze először mérlegelni kell, hogy megéri-e nekünk, vagy sem.
Érdemes egy olyan kiváló, tapasztalt, speciális műhelyt felkeresni, mint a Perfektmotor, ahol mindenben tudnak segíteni. Legyen szó síkba marásról, vonalfúrásról, újrahüvelyezésről, hengerfúrásról, hónolásról, vagy akár a hajtókarok újraperselyezéséről.
A folyamat végén pedig jöhet az utóvizsgálat, amivel meggyőződnek a szakemberek a javítás sikerességéről. Ha minden rendben van, újabb sok tízezer kilométert tehetünk meg az autónkkal.